Jump to content

omschrijf uw ideale stripbeurs.

Recommended Posts

Breda heeft alles wat een stripbeurs moet zijn: veel uitgevers, veel tekenaars, voor jong en oud, etc. 

Op kleiner niveau is het wat kiezen welk publiek je aan wil trekken. Kleed het een beetje gezellig aan, maak het niet muf of te open . Zorg dat er iets te drinken is. 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

14 uren geleden, Rik zei:

10.000 bezoekers of meer 😊

Ik vrees dat dit voor mij bijna een must wordt. FACTS (uiteraard), San Diego Comic Con en vanaf donderdag weer 4 dagen New York Comic Con plezier

Op het stripfeest in Brussel was ik ook maar na nog geen 2 uur vertrokken zonder tekening of gekochte strip.

De organisatie van Palma is ook wel interessant.

9 hours ago, shakeitupguy said:

FACTS (uiteraard), San Diego Comic Con en vanaf donderdag weer 4 dagen New York Comic Con plezier

maar... dat zijn Comicons. Geen stripbeurzen.

Hier in de regio is er maar 1 beurs die álles heeft, denk ik?
Breda...

Veel jong volk tussen ook de oudere fans.
Veel aanbod.
Veel tekenaars.
Mooie locatie.

Veel uitgevers, klein en groot.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

Als er iets vervelend begint te worden , dan is het stripbeurzen.
Altijd hetzelfde publiek en veel te veel beurzen in een jaar.

Gewoon 1 grote beurs per jaar.

Wat dat betreft is Breda wel een beetje de enige échte beurs.
Al is dat toch wel gericht op oude meuk en nostalgie.

Het stripfeest is ook stevig verwaterd sinds dat Ecolo hun uit het Warandepark gejaagd heeft. Ik hoop dat nu Ecolo buiten ligt er terug een kans is op terugkeer naar het park. Tour & Taxis had nooit die sfeer.

Hanret zit ook zo een beetje in zijn eigen categorie. Dat is een drillbeurs gericht op signeren. Enkel jammer dat hier ook weer die escalatie van vroege rijen ontspoord is. Toen ik er de laatste keer vertrok van de signeersessie, stonden er al mensen aan te schuiven voor de volgende ochtend. In de gietende regen.

Quai des Bulles (St. Malo) zegt me ook wel iets iets. Maar de afstand...

18 minuten geleden, Kobus zei:

Als er iets vervelend begint te worden , dan is het stripbeurzen.
Altijd hetzelfde publiek en veel te veel beurzen in een jaar.

Gewoon 1 grote beurs per jaar.

Wat dat betreft is Breda wel een beetje de enige échte beurs.
Al is dat toch wel gericht op oude meuk en nostalgie.

Misschien komt dat omdat de nieuwe strips niet dezelfde kwaliteit heeft als nu.

Bijvoorbeeld computer inkleuring  graphic nevels met hark poppetjes enz 

11 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

maar... dat zijn Comicons. Geen stripbeurzen.

Hier in de regio is er maar 1 beurs die álles heeft, denk ik?
Breda...

Veel jong volk tussen ook de oudere fans.
Veel aanbod.
Veel tekenaars.
Mooie locatie.

Veel uitgevers, klein en groot.

Klopt. De comic cons categoriseer ik ook niet onder stripbeurs. Veel comic cons draaien ook in hoofdzaak (of zelfs enkel) rond acteurs en merchandising. Facts heeft nog een mooi aanbod aan tekenaars en een aantal comic/manga handelaars, maar ‘t is toch niet hetzelfde tov een echte stripbeurs.

23 uren geleden, nonkel Fillemon zei:

Gewoon eentje waar niet iedereen voor mijn voeten loopt en ik bak per bak kan bekijken. En eentje waar je echt nog vondsten kan doen. De meesten weten de prijzen wel en doen er nog een schepje bovenop. Daar gaat het toch echt om. Om de strips.

Dan ga je beter langs de kringloop of rommelmarkten vrees ik. Vondsten op stripbeurzen tegen een aanvaardbare prijs zijn schaars.

Op 14/10/2024 om 10:08, P3TJQ zei:

Ik vond het oude Turfschip wel het leukste.

Al zou nostalgie ook mee kunnen spelen omdat ik toen vrij jong was. 

Dat is ook de beurs die me toendertijd in de stripwereld gecatapulteerd heeft, het Turfship is een legende. Grote standen met elk duizenden betaalbare strips, veel auteurs en een zaal vol particuliere verkopers. Nooit meer geëvenaard, het dichts die in de buurt kwam was het Brabants stripspectakel.

Op 16/10/2024 om 09:51, nonkel Fillemon zei:

Daar ben ik nog niet veel meer dan ne versleten sus en wis tegengekomen.

De gouden jaren zijn voorbij maar er is wel wat te vinden als je er veel doet en erg vroeg, 4 rommelmarkten doen op een weekend was geen uitzondering. Toen was ik wel nog blij met oude strips die we nu ordinair vinden, tja.

Ik ben de stripwereld binnengeloodst door mijn oom. De eerste beurs was voor mij destijds in Den Haag. In de jaren daarna iedere keer in Turfschip geweest en daarbuiten in Delft en Valkenswaard.

Dat was een leuke tijd met inderdaad toch ook wel wat leuke koopjes.

Later werd dat minder en kreeg je internet.

Ik vind de opzet van Breda prima,

Alleen de ruimte vind ik minder.

Het is al gauw erg druk

en er mogen best meer uitgeverijen zijn

Zoals al eerder aangegeven, .... het turfschip

Ook nostalgie.

Vooral wat ik me kan herrineren, veel uitgeverijen met hun eigen stand.

Ik vond eindhoven?Veldhoven qua ruimte een verademing.

Helaaa is de beurs er niet meer

Ach ja vroeger moesten de handelaars naar de kopers gaan om strips te verkopen.

Met de komst van het internet is dit veel minder noodzakelijk. 

Tevens als je vroeger van je strips af wilde ging je ze verkopen in de 2e hands boekenwinkels of stripwinkels of je huurde een kraam op een kleinere beurs.

Tegenwoordig doe je dit gemakkelijk via internet.

De wijze van vraag en aanbod is gewijzigd.

Dus wat vroeger was, komt niet meer terug.....

• 2 weeks later...
Op 13/10/2024 om 19:49, Waldorf zei:

Ik ga niet naar stripbeurzen. Het loopt er vol oude mannetjes.

Wat je zegt klopt. Meestal zijn ze zwaarlijvig, zweten ze en dragen ze een plastiek tasje in de hand. MAAR het zijn die oude mannetjes die de stripmarkt van nu bepaald hebben. Zij waren de kopers en de grondleggers van alles. Op de beurzen hebben ze ook nog één ding gemeen: ze hebben allemaal een goed gevulde portefeuille mee. Kortom: zonder die oude mannetjes was er nu geen stripmarkt. Koester ze dus, knuffel ze en geef ze iets te drinken als je ze ziet . Maar als ze een Duvel vragen, geef ze dan een waterke. Eventueel met bruis, dat kan nog. Leve de oude mannetjes!  🙂

Verdomme...Ik ben er zelf ook een. Dat knuffelen mag je  bij mij achterwege laten. 😞

1 uur terug, linthout zei:

Wat je zegt klopt. Meestal zijn ze zwaarlijvig, zweten ze en dragen ze een plastiek tasje in de hand. MAAR het zijn die oude mannetjes die de stripmarkt van nu bepaald hebben. Zij waren de kopers en de grondleggers van alles. Op de beurzen hebben ze ook nog één ding gemeen: ze hebben allemaal een goed gevulde portefeuille mee. Kortom: zonder die oude mannetjes was er nu geen stripmarkt. Koester ze dus, knuffel ze en geef ze iets te drinken als je ze ziet . Maar als ze een Duvel vragen, geef ze dan een waterke. Eventueel met bruis, dat kan nog. Leve de oude mannetjes!  🙂

Verdomme...Ik ben er zelf ook een. Dat knuffelen mag je  bij mij achterwege laten. 😞

Maar een Césarke gaat er wel in zeker? 😏