Ga naar inhoud

Internationaal Strip Festival Rotterdam 28 Februari/1 Maart 2015


Recommended Posts

Er zijn wat wijzigingen :e009:

Daoudi valt af. Vanwege verhuizing enz. moest hij helaas afzeggen.

Kim komt niet het weekend, mogelijk wel op zaterdag.

 

Nieuwe tekenaars:

 

Barly Baruti

o.a. Eva K, Mandrill; dit is zijn nieuwste boek:

 

post-16-0-07784400-1422378413_thumb.jpg

 

 

Dan Verlinden

bekend van 'kleine Robbe' en de nieuwe tekenaar van 'Soda':

 

post-16-0-61608800-1422378514_thumb.jpg

 

 

Paul Teng (alleen op zondag)

 

post-16-0-46967300-1422378615_thumb.jpg

 

 

Link naar reactie

Beste strippers,

 

Ik kom twee dagen en ik hoop zoveel mogelijk van jullie te ontmoeten. Ik signeer niet alleen de albums uit de Razor-reeks maar presenteer er ook mijn tweede introductieboekje van Grueson. Het is nog te vroeg voor een heus album (gepland na de zomer van 2015 - 80 pagina's dik), maar beide introductieboekjes bevatten pagina's die niet worden opgenomen in het album ('Boek #1').

 

Een paar verhalen kan je voorlopig nog gratis online lezen op http://www.gruesonnl.yan-gevuld.be (Nederlands) of http://www.gruesonen.yan-gevuld.be (Engels).

 

Ik kijk er naar uit en hoop dat deze beurs de start is van een lange reeks, striphooligan ! See you on the Northern Island !

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

In het signeerregelement staat:

 

"Art. 5: De organisatie bepaalt voor welke auteurs de signeerbonnen genummerd zijn en voor welke niet."

 

Is al bekend voor welke tekenaars de genummerde signeerbonnen gelden? Ik ben geen fan van het gehanteerde nummertjessysteem, dus dit bepaald mede of ik dit festival bezoek.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

In het signeerreglement staat:

 

"Art. 5: De organisatie bepaalt voor welke auteurs de signeerbonnen genummerd zijn en voor welke niet."

 

Is al bekend voor welke tekenaars de genummerde signeerbonnen gelden? Ik ben geen fan van het gehanteerde nummertjessysteem, dus dit bepaald mede of ik dit festival bezoek.

 

Ik ben daar ook geen fan van en zal dat altijd proberen te voorkomen! In principe geldt dit dus niet voor de aanwezige auteurs. Het staat er alleen in voor het geval er 's ochtends een stormloop is voor één auteur. Dat is nog nooit gebeurd, dus ik verwacht het ook nu niet :e002: Ook heeft geen enkele auteur een limiet aangegeven. Bij vorige beurzen/festivals kwam iedereen aan zijn trekken. Dus kom gewoon een stapel dédi's scoren :ph34r:

Link naar reactie

Hm, wat zou live entertainment op een internationale stripbeurs nu precies inhouden? 

 

Kijk op de pagina "programma" :ph34r:

Mooi dat Rotterdam naast vele internationale tekenaars ook veel stands heeft en een muzikaal programma.....

Hopen dat het kan in Nederland, een leuke beurs (in de hipste stad van Nederland) met stands, extra programma en internationale tekenaars.

Ik heb er veel zin in...hahaha

Dit is een man met smaak :e005:

Link naar reactie

Net bevestigd door uitgeverij Strips2Go: we mogen in Rotterdam onze beursstand neerplanten, onze pseudo-Griekse pakjes nog eens aantrekken en de boel wat opvrolijken met ons Vlaamsche klanken. ;-)

 

Het is een tijdje geleden dat we nog een beurs hebben gestaan, maar nu vliegen we er weer eventjes in: met beide albums, originelen (o.a. van het reeds vergevorderde album 3), mini-boekjes en ook wat nieuwigheden: gloednieuwe hobbyboekjes, puzzels, t-shirts, e.d. ...

 

Dat wordt weer plezant & gezellig!  :e012:

 

post-539-0-89793000-1423305876_thumb.jpg

Link naar reactie

En is het kopen van een signeerticket nodig bij iedere tekenaar, of enkel bij de internationale auteurs? Signeren er ook tekenaars enkel bij het aanschaffen van een album?

 

Bij Windmill Comics is geen signeerticket nodig en is er ook geen aankoopverplichting. Al zouden we het natuurlijk wel waarderen als je één of meerdere van onze uitgaven zou aanschaffen. Voor de prijs hoef je het niet te laten omdat al onze uitgaven tussen de €2,99 en €4,99 zijn. We staan in Rotterdam met 8 comicmakers en 9 beursprimeurs.

www.windmill-comics.com

Link naar reactie

Na deze vraag alleen voor jou denk ik €25,00 Tweetie!

 

Heel relevant vraag, denk ik. Kim is een heel aardige jongen met leuke dedis, maar hij heeft al zoveel voor z'n fans gesigneerd dat hij "zeldzaamheidswaarde" mist. 

 

Hij woont in België, dus is hij internationaal, maar dat wil niet zeggen dat hij vaak voorkomt op de lijst met tekenaar van wie de verzamelaars nog de eerste dedi moeten scoren. Laten we hem dus voor het festival maar ere-Nederlander maken.

Link naar reactie

Nu het Stripfestival Rotterdam dichterbij komt mogen we toch wel definitief constateren dat Hooligan met zijn super line-up aan uitstekende nationale en internationale tekenaars een fantastische prestatie levert.

Tel daar overigens ook nog de zeer aansprekende locatie bij op.

 

Ik hoop voor hem dan ook op een zeer geslaagde beurs met veel bezoekers.

Link naar reactie

Nu het Stripfestival Rotterdam dichterbij komt mogen we toch wel definitief constateren dat Hooligan met zijn super line-up aan uitstekende nationale en internationale tekenaars een fantastische prestatie levert.

Tel daar overigens ook nog de zeer aansprekende locatie bij op.

 

Ik hoop voor hem dan ook op een zeer geslaagde beurs met veel bezoekers.

 

Zelden een scherpere analyse gezien! Ik sluit me daar voor de volle 100% bij aan. Bij voorbaat dank Striphooligan en alle respect voor jou en de mensen die het met jou doen! :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:

Link naar reactie

Over een kleine twee weken barst het stripgeweld los in Rotterdam..............met een keur aan stands van handelaren, winkels, uitgeverijen, tekenaars, liefhebbers en een leuk muzikaal bijprogramma.

En natuurlijk de specialiteit van de Striphooligan......vele nationale en internationale tekenaars zoals Zuccheri, Zaghi, Kovacevic, Romano, Delbrassine en Casini.....

Alvast een voorproefje van Zuccheri.   

post-150-0-11960000-1424125878_thumb.jpg

Link naar reactie

komt Baruti nog? Hij staat ook aangekondigd in Brussel.

 

Baruti staat aangekondigd op Foire du Livre in Brussel op vrijdag en zaterdag. Misschien dan enkel op zondag?

 

@Striphooligan: kan je eventueel eens melden welke auteurs de 2 dagen komen en welke niet?

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...