Yncke Posted December 4, 2024 Posted December 4, 2024 Welke van deze onomatopeeën vind jij de creatiefste, mooiste, waawste, ... ? Kortom, welke van deze twee onomatopeeën verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag diens onomatopee zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Uit Félix de Tillieux BobFish B Nou, vooruit. Hier heb je 'm nog eens in één plaatje. Geheel volgens de regels. Uit 'The Incredible Hercules' storyline 'The Mighty Thorcules' van Greg Pak. Neat Stuff yncke.be
Waldorf Posted December 10, 2024 Posted December 10, 2024 De tweede, natuurlijk. Creatief met onomatopee. BobFish 1 Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Ambreville Posted December 10, 2024 Posted December 10, 2024 De eerste is toch geen onomatopee. Gewoon een grote tekstballon met luid gelach. BobFish 1
bouncer Posted December 10, 2024 Posted December 10, 2024 40 minuten geleden, Ambreville zei: De eerste is toch geen onomatopee. Gewoon een grote tekstballon met luid gelach. De onomatopee in technische zin: Een onomatopee of klanknabootsing is een woord dat fonetisch het geluid dat het beschrijft nabootst of suggereert, en dat deel uitmaakt van de woordenschat van een of meer natuurlijke talen. De term 'onomatopee' is afkomstig van het Oudgriekse ὄνομα (onoma, naam) en ποιὦ (poiéō, ik maak). Een onomatopee of onomatopoësis is ook een stijlfiguur waarmee in een of meer al dan niet bestaande woorden een geluid wordt nagedaan. Dus lachen ( ha!ha!ha! ) valt hier ook onder. BobFish 1
Yncke Posted December 10, 2024 Author Posted December 10, 2024 41 minutes ago, Ambreville said: De eerste is toch geen onomatopee. Gewoon een grote tekstballon met luid gelach. Ik weet niet hoe 't met jou zit, maar ik zeg geen 'ha ha ha' als ik lach. (Tenzij als sarcastische uitspraak.) Ik denk dat het feit dat we 't zo gewoon zijn, illustreert hoe 'ha ha ha' een echte oer-onomatopee is. BobFish and sanderg 2 yncke.be
BobFish Posted December 10, 2024 Posted December 10, 2024 Ha!Ha!Ha! is wel degelijk een onomatopee inderdaad! @Ambreville Sapristi! Canaille! Tonnerre! Espèce de salopard! Bedankt @bouncer & @Yncke om mij en Tillieux te steunen Daarnaast is het gewoon een heel mooi, iconisch & aanstekelijk kader dat ik dan ook heb uitvergroot en opgehangen. Telkens ik passeer, lach ik even mee met deze heren. Te zien trouwens in deze video over mijn Félix collectie van de grootmeester : Stem voor Tillieux! Met alle respect voor het leuke Pak plaatje van @Neat Stuff natuurlijk bouncer 1 Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag
Ambreville Posted December 10, 2024 Posted December 10, 2024 17 minutes ago, BobFish said: Ha!Ha!Ha! is wel degelijk een onomatopee inderdaad! @Ambreville Sapristi! Canaille! Tonnerre! Espèce de salopard! Bedankt @bouncer & @Yncke om mij en Tillieux te steunen Daarnaast is het gewoon een heel mooi, iconisch & aanstekelijk kader dat ik dan ook heb uitvergroot en opgehangen. Telkens ik passeer, lach ik even mee met deze heren. Te zien trouwens in deze video over mijn Félix collectie van de grootmeester : Stem voor Tillieux! Met alle respect voor het leuke Pak plaatje van @Neat Stuff natuurlijk Hela, ik begrijp wel Frans Ik trek mijn commentaar terug. Alhoewel "HAHAHA" een tekst is die je zou kunnen uitlachen. Uiteindelijk ben ik nog nooit iemand tegengekomen die ooit 'nou moe' gezegd zou hebben. BobFish and bouncer 2
bouncer Posted December 10, 2024 Posted December 10, 2024 " Beter een gulle lach, dan een trap in den kloten". BobFish 1
cinco Posted December 10, 2024 Posted December 10, 2024 Ik vind het aanbevolen dat iedere deelnemer van dit toernooi de eigen inzending ophangt in de woonkamer. Een kleine moeite om het enthousiasme voor deze wedstrijd aan te tonen. BobFish and Lestat 1 1
Madam Kito Posted December 10, 2024 Posted December 10, 2024 t is een moeilijke. Ga ik eventjes moeten over nadenken. Die Nuhhkkrack lijkt op het eerste zicht de beste te zijn, maar als je erover nadenkt klopt dat geluid gewoon niet. Tenzij die man daar twee kastanjes heeft hangen. BobFish 1
Blorki Posted December 10, 2024 Posted December 10, 2024 1 uur geleden, Madam Kito zei: Die Nuhhkkrack lijkt op het eerste zicht de beste te zijn, maar als je erover nadenkt klopt dat geluid gewoon niet. Tenzij die man daar twee kastanjes heeft hangen. Die Nuhhcrack is inderdaad een rare klank om te horen bij een trap in de ballen, ik zou eerder een BENG..Uhhhhhhh verwachten of zo. BENG van de stalen balen, want het is en blijft een god hé
Madam Kito Posted December 10, 2024 Posted December 10, 2024 1 minuut geleden, Blorki zei: Die Nuhhcrack is inderdaad een rare klank om te horen bij een trap in de ballen, ik zou eerder een BENG..Uhhhhhhh verwachten of zo. BENG van de stalen balen, want het is en blijft een god hé Die tekenaar kon gewoon Nutcrack niet spellen. Blorki 1
Neat Stuff Posted December 10, 2024 Posted December 10, 2024 3 uren geleden, Blorki zei: Die Nuhhcrack is inderdaad een rare klank om te horen bij een trap in de ballen, ik zou eerder een BENG..Uhhhhhhh verwachten of zo. BENG van de stalen balen, want het is en blijft een god hé Dan heb je de grap van de letterlijke vertaling van de handeling als onomatopee niet begrepen. Deze specifieke comic staat vol met termen als 'bitchslap', 'wedgie' etc... (en dus ook 'nutcrack'...)
Madam Kito Posted December 10, 2024 Posted December 10, 2024 50 minuten geleden, Neat Stuff zei: Dan heb je de grap van de letterlijke vertaling van de handeling als onomatopee niet begrepen. Deze specifieke comic staat vol met termen als 'bitchslap', 'wedgie' etc... Net als in de eerste ronde dus eigenlijk geen echte onomatopee.
Neat Stuff Posted December 10, 2024 Posted December 10, 2024 14 minuten geleden, Madam Kito zei: Net als in de eerste ronde dus eigenlijk geen echte onomatopee. Dan kun je er een hoop diskwalificeren. 'ShrakataKATOOOM!!!' is ook niet het geluid van de bliksem en geen enkele auto maakt een 'broembroem' geluid. Maar ik geef me prima gewonnen aan een plaatje waar 5 kerels synchroon Haaaa!!! Haaaaa!!! Haaaaa!!! roepen. BobFish 1
BobFish Posted December 10, 2024 Posted December 10, 2024 17 minuten geleden, Neat Stuff zei: Maar ik geef me prima gewonnen aan een plaatje waar 5 kerels synchroon Haaaa!!! Haaaaa!!! Haaaaa!!! roepen. bouncer and fantasiooo 2 Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag
Madam Kito Posted December 10, 2024 Posted December 10, 2024 51 minuten geleden, Neat Stuff zei: Dan kun je er een hoop diskwalificeren. 'ShrakataKATOOOM!!!' is ook niet het geluid van de bliksem en geen enkele auto maakt een 'broembroem' geluid. Maar ik geef me prima gewonnen aan een plaatje waar 5 kerels synchroon Haaaa!!! Haaaaa!!! Haaaaa!!! roepen. 3 mannen. De twee andere roepen een uitroepteken. Waarom staan uitroeptekens en vraagtekens eigenlijk altijd in tekstballonnen? Dat zouden toch denkballonnen moeten zijn?
SPeeDy Posted December 10, 2024 Posted December 10, 2024 Hoe is HaHaHa eigenlijk vertaald in andere talen waar die strip in verschenen is? In het Russisch zou dit bv. XaXaXa worden (spreek uit als ChaChaCha), terwijl Russische sprekenden ook niet op die manier lachen. Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day
Tanuki Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 Geen van beide? Toch maar de haha dan omdat die tenminste min of meer klopt met het nagebootste geluid.
Neat Stuff Posted December 13, 2024 Posted December 13, 2024 Op 11/12/2024 om 11:26, Tanuki zei: Geen van beide? Toch maar de haha dan omdat die tenminste min of meer klopt met het nagebootste geluid. Ter verdediging van mijn inzending: Bij 'oplawaai' valt je keuze op de originaliteit? Maar 'Nuttcrack' klopt niet met het nagebootste geluid? Klinkt me redelijk inconsequent... BobFish 1
cinco Posted December 13, 2024 Posted December 13, 2024 harde noten om te kraken BobFish and Lestat 1 1
Ambreville Posted December 13, 2024 Posted December 13, 2024 2 hours ago, cinco said: harde noten om te kraken Asgardians hebben harde noten.
BobFish Posted December 14, 2024 Posted December 14, 2024 Waldorf 1 Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag
Recommended Posts