Jump to content

Eerste kwartfinale onomatopee 1 vs. onomatopee 30

Welke van deze onomatopeeën vind jij de creatiefste, mooiste, waawste, ... ?  

45 members have voted

1. 1. Welke van deze onomatopeeën vind jij de creatiefste, mooiste, waawste, ... ?

This poll is closed to new votes

• Please sign in or register to vote in this poll.
  • Poll closed on 01/10/2025 at 08:00 AM

Recommended Posts

Posted

Eerste kwartfinale

Welke van deze onomatopeeën vind jij de creatiefste, mooiste, waawste, ... ?

Kortom, welke van deze twee onomatopeeën verdient het voor jou om dit duel te winnen?

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens onomatopee zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

A

FlorisvanDondermonde.png.2d1e431310c779d

Uit Floris van Dondermonde door Remco Polman en Wilfred Ottenheijm

dutch lines

B

KidPaddle.png.440de40007c62250b018234108

Uit Kid Paddle door Midam.

Jos Van Brussel

Posted

Ik vind ze eigenlijk beiden lelijk geplaatst, compositiegewijs. Die O en die P die zo net aan die pluim van Floris raakt en die drentel die van dat bloed tot aan die P loopt... Om de een of andere reden stoort dat me ietwat.

Posted

In deze tijden van female empowerment kan er maar één keuze zijn... Een echte lady heeft geen ridder nodig om het monster te verslaan! :)

Kies B!

(Bovendien klinkt 'Sprotsj' lekker goor, daar waar ik 'Oplawaai' wel een leuke grafische vondst kan vinden maar met de beste wil van de wereld geen onomatopee... En daar ging het toch om?)

Posted
19 hours ago, Madam Kito said:

Ik vind ze eigenlijk beiden lelijk geplaatst, compositiegewijs. Die O en die P die zo net aan die pluim van Floris raakt en die drentel die van dat bloed tot aan die P loopt... Om de een of andere reden stoort dat me ietwat.

Ik vind die bloedspetter tot aan de onomatopee juist een leuk detail bij de Sprotsj. Alsof de onomatopee er mee uitspat.

Posted
Op 3/1/2025 om 21:28, lordofindifference zei:

In deze tijden van female empowerment kan er maar één keuze zijn... Een echte lady heeft geen ridder nodig om het monster te verslaan! :)

Een echte lady beschermt de ridder door voor hem het monster genadeloos af te maken!  :)

(en geeft zijn pantoffels,  kookt zijn maaltje, doet de afwas, wrijft zijn harnas in, strijkt het ridderskleed, en ... en ... en .........)😐

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...