Ga naar inhoud

Bashdrive Tekent Zomaar Wat...


Recommended Posts

Voor mij is het leesbaar.  heel mooie opbouw van de pagina trouwens.

Het figuurtje dat groter wordt kan opgelost worden met de inkleuring.  Door die in schaduw, ofwel lise op de achtergrond in schaduw te zetten wordt dit veel duidelijker.

 

Ik ben in dat geval wel wat jaloers op Tom.  het lijkt mij een super strip om in te kleuren.

Link naar reactie

Absoluut niet te druk, goed overzichtelijk. Alleen in het derde en vierde kadertje ... Misschien nog iets ... um ... beveriger maken?

Dat kan inderdaad wel. Zeker het vierde moet al wat dreigender worden. Kleine aanpassing.

 

Op 25/5/2018 om 16:03, Tweetie zei:

Het blijft goed leesbaar. 

Alleen plaatje 3 en 4 leest niet prettig. De figuren in de voorgrond worden groter, waardoor het lijkt alsof je inzoomt, terwijl terwijl Lise een beetje kleiner lijkt te worden.

Ik snap wat je bedoelt. In principe moet Lise inderdaad ook iets groter zijn in kader 4 dan in 3. Ik zoom niet echt in, maar de figuren komen wel dichter. Misschien pas ik het nog aan, als er tijd voor is.

 

Op 25/5/2018 om 20:51, feli zei:

Voor mij is het leesbaar.  heel mooie opbouw van de pagina trouwens.

Het figuurtje dat groter wordt kan opgelost worden met de inkleuring.  Door die in schaduw, ofwel lise op de achtergrond in schaduw te zetten wordt dit veel duidelijker.

 

Ik ben in dat geval wel wat jaloers op Tom.  het lijkt mij een super strip om in te kleuren.

Klopt, van die inkleuring. Het gevoel gaat nog heel anders worden.

 

Ik weet niet of Tom het altijd zo leuk vindt als ik zoveel detailkes teken :D 

 

Op 26/5/2018 om 00:37, esteban² zei:

Inkleuring doet inderdaad veel.  Véél meer dan sommigen beseffen.  En laat Tom ('t is nochtans geen complimentjes-dag) daar nu inderdaad net heel goed in zijn. :) 

 

Ge moet dat niet te luid zeggen, of hij vraagt opslag ;) 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

De vijfde en laatste strook voor de veiling. Ik heb niet vaak last van verlegenheid, maar ik was toch écht zenuwachtig om jeugdhelden als Willy Linthout en Jan Bosschaert een tekeningske te vragen. Maar er staan een pak toppers op deze strook:

 

vlnr: Pascal Schokaert, Joey Potargent, Stedho, Willy Linthout, Wilbert van der Steen, Nele Sys, Jan Bosschaert, Jimmy Hostens en Christian Verhaeghe.

 

222806881_Strook5watermerk.thumb.jpg.789661e2f10fce25ea60f90f74108748.jpg

 

De veiling begint op maandag 4 juni, via tweedehands.be. Alle stroken zijn 14,8 op 42 cm (half A3 blad). Massa's reclame volgt ;) 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Eens door een stel pagina's van dit topic gekeken en de groei van de tekeningen en je stijl is zeker te zien. Zeker de upgrade naar gebruik van meer zwart/diepte was fiks te noemen.

Bovenstaande inkleuring is erg gaaf trouwens. Wie heeft dat ingekleurd?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
5 uren geleden, boomvavavoom zei:

Eens door een stel pagina's van dit topic gekeken en de groei van de tekeningen en je stijl is zeker te zien. Zeker de upgrade naar gebruik van meer zwart/diepte was fiks te noemen.

Bovenstaande inkleuring is erg gaaf trouwens. Wie heeft dat ingekleurd?

Thanks, ik apprecieer het :)

 

Als ik nu kijk naar mijn eerste posts, moet ik ook wel s zuchten. Vrij slecht :) 

 

Inkleuring van de bovenstaande plaat door @Tom MDP . Die kleurt het hele album.

 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
10 uren geleden, Tom MDP zei:

En dan ook nog op een uiterst minimalistische en beschaafde toon.
Zeker niet als een razende zot met tourette syndroom ofzo. :ph34r:

En ook altijd met veel lof over het bijwijlen belachelijk prachtige tekenwerk van die uiterst sympathieke tekenaar.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

http://www.stripspeciaalzaak.be/Commentator.php#Kristof-Berte-14

 

Lise op Monstereiland 2: het Levende Land, verschijnt in november bij uitgeverij Syndikaat!

 

Lise op Monstereiland 1 wordt herdrukt en is vanaf september terug verkrijgbaar met een nieuwe cover!

 

Hoera!

 

617697366_LiseopMonstereiland1_OM.thumb.jpg.12230e2fbdd6f9467d54e57971dac1be.jpg

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

In september komt de herdruk van deel 1 uit. Wie em nog niet heeft: hier een preview. 

 

https://issuu.com/syndikaat/docs/lise_inkijkexemplaar

 

Wat er niet in die preview staat, is de titelbladillustratie. Als "specialleke" zal die voor elk album door een andere tekenaar gemaakt worden. Voor het eerste deel heb ik alvast een echte topper kunnen strikken. Héééél blij mee.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Tiens...Lise ziet er plots...wel... zo... een beetje...

Enfin. 't Ziet er een meisken uit waarmee ge zo ne keer een
onderhoudend gesprek mee kunt voeren. In een bruine kroeg. Of op een terras.
 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Voor de herlancering van deel 1 (Brabants Stripspektakel, 1-2 september) wil ik iets speciaals doen met de ex-libris. Ik vraag jullie eventjes wat het meest interessante, leuke, verkoopbare... zou zijn:

 

Optie 1.) Een identificatiefiche

Door middel van deze te verzamelen fiches worden een aantal monsters voorgesteld. Als er genoeg interesse is, kunnen er bij elk deel een aantal fiches verschijnen, met eventueel een mapje om ze te verzamelen.

 

IDfiche.thumb.jpg.c10f2944626c0de91b00e557589fe669.jpg

 

Optie 2.) Een zoekplaat

Dat wijs zichzelf uit qua concept denk ik :)

 

Zoekplaat.thumb.jpg.3dc2430282ec58e51ca773478a85d717.jpg

 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...