Ga naar inhoud

Spirou Van Rob Vel Heruitgegeven


Menner

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ik heb de  3 laatste onvertaalde  minimensjes in het nederlands  gevonden voor 40 euro stuk. Gewoon goed kijken op beurzen.

 

Dat vind ik toch bijna net zo vies als illegaal downloaden. Iemand verdient geld over de rug van een ander... maar ja, had iemand het maar officieel moeten doen... Jammer alleen dat deze illegale uitgaven al zo ver verspreid zijn dat niemand het ooit meer officieel zal proberen.

Link naar reactie

Dat vind ik toch bijna net zo vies als illegaal downloaden. Iemand verdient geld over de rug van een ander... maar ja, had iemand het maar officieel moeten doen... Jammer alleen dat deze illegale uitgaven al zo ver verspreid zijn dat niemand het ooit meer officieel zal proberen.

 

 

ZOu je van verbazen: de grootte illegale downloaders blijken ook de grootste legale kopers van muziek, strips,etc te zijn is eens na onderzoek gebleken.

De meeste van hen zetten illegale torrents online uit liefde voor de strip. Als promotie voor de strip. Niet om er iets aan te verdienen. 

 

Een illegale UITGAVE is dan weer een ander paar mouwen.

Link naar reactie

ZOu je van verbazen: de grootte illegale downloaders blijken ook de grootste legale kopers van muziek, strips,etc te zijn is eens na onderzoek gebleken.

De meeste van hen zetten illegale torrents online uit liefde voor de strip. Als promotie voor de strip. Niet om er iets aan te verdienen.

Maar zoiets is nog altijd geen excuus, toch? Ik verschaf mijzelf toch ook geen ongeoorloofde toegang tot iemands huis om geïnspireerd te raken door hun meubels...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik wou die minimensjes lezen,ik heb het altijd een leuke reeks gevonden,en als die klote Dupuis uitgeverij het te lastig vind om een paar duizend  Nederlandstalige exemplaren te drukken ,dan springen velen een gat in de lucht als ze die fraaie boekjes toch tegenkomen.Meestal zijn diegene die er hun slaap voor laten( uit ergernis omdat er lezers zijn die zo een 'illegale' exemplaren te pakken kregen) ook dezelfden die kritiek uiten.Ik ben blij dat ze naast de 41 andere titels staan te pronken,mijn collectie minimensjes is eindelijk echt kompleet. Ik voel me voor de 40 euro per album niet gerold,het blijft zeldzaam spul.Aan iedereen die ik hier thuis  die strips liet zien, keken hun ogen uit en zijn er nu zelf naar op zoek.

Link naar reactie

Aurora en Ulysses zou ik graag in een integrale zien. Daar heb ik geen album van, en ik heb dit altijd graag gelezen 

Komt allemaal nooit meer terug, noch in een integrale, noch in losse herdruk (wél in het Frans!). De eigenaars-uitgeverij verdient er niks aan,en blijft er mee zitten.Daarom koop ik

zoveel mogelijk wat uitkomt,want herdrukken ....vergeet het...Af en toe  zwicht een uitgeverij  voor de grote vraag,zoals het album Long John Silver nr 1.Bijna alle titels die bij Lombard en Dupuis verschenen zijn in de jaren 60,70 en 80, zijn niet meer te bestellen,en dat zijn er véél....honderden!Enkel de bestsellers zoals Buck Danny en Lucky Luke  die houden stand. Wat is er nog te bestellen van Rik Ringers en Chick Bill????Moest eens iemand alle onbestelbare albums oplijsten, men zou schrikken...

Link naar reactie

Komt allemaal nooit meer terug, noch in een integrale, noch in losse herdruk (wél in het Frans!). De eigenaars-uitgeverij verdient er niks aan,en blijft er mee zitten.Daarom koop ik

zoveel mogelijk wat uitkomt,want herdrukken ....vergeet het...Af en toe  zwicht een uitgeverij  voor de grote vraag,zoals het album Long John Silver nr 1.Bijna alle titels die bij Lombard en Dupuis verschenen zijn in de jaren 60,70 en 80, zijn niet meer te bestellen,en dat zijn er véél....honderden!Enkel de bestsellers zoals Buck Danny en Lucky Luke  die houden stand. Wat is er nog te bestellen van Rik Ringers en Chick Bill????Moest eens iemand alle onbestelbare albums oplijsten, men zou schrikken...

 

Uiteindelijk eindig je met een gigantische papierstock, om het oneerbiedig te zeggen. 

Digitale strips zouden daarom veel kunnen oplossen. 

Link naar reactie

Uiteindelijk eindig je met een gigantische papierstock, om het oneerbiedig te zeggen. 

Digitale strips zouden daarom veel kunnen oplossen. 

 

Ik zie eigenlijk meer in Print on Demand zoals een dienst als Createspace van Amazon.

 

Je schakelt dan wél de SSZ uit (die in principe nét de perfecte middle man is voor zulke uitgaven) wat een ander paar mouwen is.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...