Ga naar inhoud

Quiz : Uit Welke Strip Komt... ?


Veto

Recommended Posts

Ik stel voor dat vanaf volgende opgaaf de reeks alleen volstaat als antwoord. Voordat iemand het leuke idee krijgt een plaat te posten uit S&W. ;)

Zeg je me daar wat. Van Boeddha heb ik alleen het eerste deel (en ik heb het nu zelfs niet bij de hand) dus dat is gokken. Van S&W heb ik alles tot nr 250 of zo en van 100 kan ik zo zeggen wat het is, een hoop andere heb ik zelfs niet gelezen.

Misschien van bekende reeksen een lastiger plaatje posten (siddharta in de tekst maakt het wel makkelijk ;)).

Link naar reactie

Ik stel voor dat vanaf volgende opgaaf de reeks alleen volstaat als antwoord. Voordat iemand het leuke idee krijgt een plaat te posten uit S&W. ;)

Ik heb toch wat moeite met de commentaren (zeker van diegene die brolreeksen à la De nieuwe ijstijd voorstelt).

Ten eerste is Boeddha een klassieker die je in huis moet hebben. Ten tweede is niet alleen Siddharta te zien, maar ook een ander markant personage uit de reeks. Ten derde doet dat markant personage niet de hele reeks mee (maar sterft hij vrij vroeg). Ten vierde evolueert het uitzicht van Boeddha doorheen de reeks en geeft dus ook wat dat betreft het prentje heel wat weg. Een beetje nadenken kan geen kwaad, toch?

 

In het geval van Yncke's vraag heb ik ook moeten bladeren doorheen een paar albums van O!! alvorens ik zeker was welk album het was. Blijkbaar zijn sommigen te lui (of te zuinig op hun boeken) om even in de stripalbums te bladeren om één en ander na te kijken of heeft men geen zin om logisch na te denken (ik zie persoonlijk echt niet het verschil qua aanpak tussen mijn plaatje en het allereerste plaatje uit deze kwis: iedereeeeeeeen had Thorgal herkend, en Thorgal en Aaricia kussen regelmatig. Blijkbaar ligt het meer voor de hand om Thorgals te doorbladeren dan om Boeddha's te doorbladeren. Of het ligt aan het feit dat veelposters minder kritiek (mogen) krijgen dan relatieve nieuwelingen, dat kan ook....)

Link naar reactie

Het is denk ik idd een kwestie van meer moeite doen. Zo heb ikzelf gisteren staan bladeren in mijn Boeddha's maar kon het plaatje zo snel niet vinden en ben weer wat anders gaan doen. Niet goed!

Wil deze draad leuk zijn dan moeten we minder gokken (vanachter het bureau op het werk ;)) en meer zoeken (thuis bij de stripkast) en nadenken. Ik ben het dus met dwarsligger eens en als ik vanavond thuis ben en de prent is nog niet geraden gaan ik weer gericht bladeren :)

Link naar reactie

 

Ten eerste is Boeddha een klassieker die je in huis moet hebben. Ten tweede is niet alleen Siddharta te zien, maar ook een ander markant personage uit de reeks. Ten derde doet dat markant personage niet de hele reeks mee (maar sterft hij vrij vroeg). Ten vierde evolueert het uitzicht van Boeddha doorheen de reeks en geeft dus ook wat dat betreft het prentje heel wat weg. Een beetje nadenken kan geen kwaad, toch?

 

Tsja daar gaan we weer. Zoals al gezegd heb ik enkel deel 1, de volgende heb ik niet gekocht omdat ik het eigenlijk een manga van twaalf dertien in een dozijn vond. En je kan dus niet zeggen dat ik over iets spreek dat ik niet gelezen heb ;)

Link naar reactie

OK, de "ten eerste" in mijn betoog laat ik vallen en is eigenlijk ook niet relevant. Het hoeven geen klassiekers te zijn die hier aan bod komen en persoonlijke smaak zal meespelen in de keuze van eenieders plaatje (al blijft De nieuwe Ijstijd zich ten opzichte van Boeddha verhouden als de Story van vorige week tot de Ilias). Het zal nu eenmaal (en hopelijk) zo zijn dat er reeksen aan bod komen die sommigen niet in huis hebben.

 

Maar de rest blijft onverminderd geldig. Ik heb er zelf geen probleem om te gokken (en vind het fijn als ik via tips dichter bij het antwoord kan komen) als ik de reeks niet zelf in huis of gelezen heb. Maar als ik de reeks heb, zou ikzelf toch de moeite doen om het op te zoeken.

Ik herinner er trouwens aan dat ik niet de klager was over de opgave van Dio (ik heb wel commentaar gegeven op de reeks zelf, maar ik had er geen probleem dat een prentje uit die reeks werd gevraagd), ik ben gewoon constructief blijven zoeken naar het antwoord in plaats van allerlei commentaren à la "Ik stel voor dat vanaf volgende opgaaf de reeks alleen volstaat als antwoord. Voordat iemand het leuke idee krijgt een plaat te posten uit S&W." (inclusief goedbedoelde smiley) te posten die eigenlijk zoveel willen zeggen als "ik weet het niet" of "het interesseert me niet". Maar waarschijnlijk zie ik het te zwart-wit? (en wijken we af... :e005: )

Link naar reactie

Ik heb dit ook niet in huis, überhaubt geen manga... daarom ben ik zo blij met de regel in raadjeplaatje dat het puur en alleen om BD's mag gaan die in het Nederlands verschenen zijn.

Maar geen Boeddha in huis geeft mij een vrijbrief te mogen gokken, euhhh deel 4?

Bingo!

(en ik denk dat een regel mbt enkel in het NL verschenen strips ook hier geen overbodige luxe zou zijn)

Link naar reactie

Tsja daar gaan we weer. Zoals al gezegd heb ik enkel deel 1, de volgende heb ik niet gekocht omdat ik het eigenlijk een manga van twaalf dertien in een dozijn vond. En je kan dus niet zeggen dat ik over iets spreek dat ik niet gelezen heb ;)

 

 

Boedha's heb ik niet, zelf niet ééntje in de tuin. Een klassieker die ik niet in huis heb en als het getoonde plaatje exemplarisch is voor de rest van de serie ben ik daar niet rouwig om.

 

 

Barbaren !!! 

 

Picard-Riker-Facepalm.jpg

 

ik hou ook niet zo van sitcom's. Ik heb het gelezen via de (papieren) bib, maar zelfs de grote kortingen op de reeks onlangs konden me er met de beste wil van de wereld niet van overtuigen om deze komische reeks te kopen. En dan ben ik zelf een halve boedhist met een grote voorliefde voor strips die zich in India (of die regio) afspelen.

Link naar reactie

Nee joh, hoewel ik nog niks heb geraden is dit best een leuk spelletje !

 

hier ga ik ook mee akkoord.

 

Maar het is wel vreemd dat je dan een reeks vindt en dan maar begint te gokken op het juiste album, dus ik ben ook wel akkoord met dwarsligger. Men had net zo goed 8 posts achter elkaar kunnen zetten.

 

Dus, wat mij betreft, ik vind dit een leuk spelletje en laat ons samen in alle vriendschappelijkheid een set met spelregels bedenken waardoor het wel moeilijk en uitdagend blijft maar niet te moeilijk dat je er een hele bibliotheek voor moet doorbladeren.

 

Persoonlijk vind ik dat we allemaal stripliefhebbers zijn, dus mag een licht obscure reeks geen probleem zijn. Die nieuwe ijstijd van Dio vond ik zelf niet zo'n ramp. Ik vind het zelfs leuker als er tips gegeven worden die je bij een moeilijke opdracht op het juiste spoor zetten. En de kwaliteit van de strip is dan van ondergeschikt belang.

Link naar reactie

spelregel 1: de reeks moet in het Nederlands verschenen zijn

spelregel 2: je mag maar 1 keer gokken op het album van de reeks. (Stel dat je boedha 3 had gezegd, dan ben je uitgesloten van verdere deelname tot het antwoord geraden is ... tenzij je dan eventueel alsnog de juiste pagina kan scannen en uploaden als bewijs? het is maar een voorstelletje hé).

Spelregel 3: Je mag zo veel gokken als je zelf wil op de titel van de reeks.

Link naar reactie

spelregel 1: de reeks moet in het Nederlands verschenen zijn

spelregel 2: je mag maar 1 keer gokken op het album van de reeks. (Stel dat je boedha 3 had gezegd, dan ben je uitgesloten van verdere deelname tot het antwoord geraden is ... tenzij je dan eventueel alsnog de juiste pagina kan scannen en uploaden als bewijs? het is maar een voorstelletje hé).

Spelregel 3: Je mag zo veel gokken als je zelf wil op de titel van de reeks.

 

klinkt prima!

 

nieuwe opgave:

post-78-0-16304300-1410780098_thumb.jpg

Link naar reactie

hm, ik zou denken dat het die jongleur/kermisman is uit Jeremiah. Dus ik ga voor de reeks Jeremiah. Maar welk deel. hm. Ik zou dan gaan voor dat deel met die eindscène met dat vuurgevecht in die kermis/pretpark. Maar hoe heette dat ook al weer? Pfff, ik lees ze de laatste tijd wat schuin door dus ik moet het opzoeken :)

Link naar reactie

 

Persoonlijk vind ik dat we allemaal stripliefhebbers zijn, dus mag een licht obscure reeks geen probleem zijn. Die nieuwe ijstijd van Dio vond ik zelf niet zo'n ramp. Ik vind het zelfs leuker als er tips gegeven worden die je bij een moeilijke opdracht op het juiste spoor zetten. En de kwaliteit van de strip is dan van ondergeschikt belang.

 

 

En wat Natte aap hier zegt, is helemaal waar.

Vwala, weer naar het raden!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...