Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer - Inkleuring Indianenreeks?


Dwarsligger

Recommended Posts

In een zakje van de firma waarvoor een andere forummer werkt, vond ik bijgaande plaat in hard karton. Op de achterkant staat een gelijkaardige plaat (niet dezelfde) in zwart-witpost-206-0-09288500-1410092750_thumb.jpg

Is dit een (originele) inkleuring? Van welke reeks (lijkt me Indianenreeks)? Hoe zit dat eigenlijk technisch? Wordt er zo maar één gemaakt? Soit, een beetje van jullie kennis zou meer dan welkom zijn!

Link naar reactie

Het komt me bekend voor. Ik ben niet thuis om het te checken, maar ik gok op ofwel "De Gezellen van het Kwaad" ofwel "De Meesters van de Donder". In ieder geval het album waar Anua (of hoe noemt ie) Mes-Tih-Soh ontmoet. Die met de blauwe kralen moet Panterdoder zijn. Vanop mijn telefoon is het niet duidelijk, maar ik vermoed dat Anua een wolf neerschiet die het paard aanvalt?

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

In een zakje van de firma waarvoor een andere forummer werkt, vond ik bijgaande plaat in hard karton. Op de achterkant staat een gelijkaardige plaat (niet dezelfde) in zwart-witattachicon.gif

Is dit een (originele) inkleuring? Van welke reeks (lijkt me Indianenreeks)? Hoe zit dat eigenlijk technisch? Wordt er zo maar één gemaakt? Soit, een beetje van jullie kennis zou meer dan welkom zijn!

 

Dit is een blauwdruk of grijsdruk op speciaal papier die niet kan krullen door het vocht van de verf, dit is de inkleuring van de pagina en is uniek. Meestal gebeurd dit door een nobele onbekende inkleurder en is interessant om bij een origineel te hebben maar op zich niet echt waardevol in vergelijking met het origineel.

Link naar reactie

Heeft Kresse die niet zelf ingekleurd? Heel wat jaartjes geleden hebben we er zo nog een twintigtal uitgedeeld aan winnaars van onze jaarlijkse topwedstrijd.

He ja: http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden/Pdf-archief/Zaak32.pdf

Ik zal één van die gelukkige winnaars geweest zijn, zeker? Ik weet namelijk niet meer hoe ik daaraan ben geraakt (ik dacht prijs in de Roeselaarse stripkwis)

Link naar reactie

He ja: http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden/Pdf-archief/Zaak32.pdf

Ik zal één van die gelukkige winnaars geweest zijn, zeker? Ik weet namelijk niet meer hoe ik daaraan ben geraakt (ik dacht prijs in de Roeselaarse stripkwis)

 

Ik heb toen ook zo'n plaats gewonnen - hiphoi!

Hangt nu mooi in een kadertje aan de muur (de achterzijde heb ik er in kopie naast gehangen).

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...