Dwarsligger Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 In een zakje van de firma waarvoor een andere forummer werkt, vond ik bijgaande plaat in hard karton. Op de achterkant staat een gelijkaardige plaat (niet dezelfde) in zwart-wit Is dit een (originele) inkleuring? Van welke reeks (lijkt me Indianenreeks)? Hoe zit dat eigenlijk technisch? Wordt er zo maar één gemaakt? Soit, een beetje van jullie kennis zou meer dan welkom zijn! Quote Link to comment
Chorasan Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 Het komt me bekend voor. Ik ben niet thuis om het te checken, maar ik gok op ofwel "De Gezellen van het Kwaad" ofwel "De Meesters van de Donder". In ieder geval het album waar Anua (of hoe noemt ie) Mes-Tih-Soh ontmoet. Die met de blauwe kralen moet Panterdoder zijn. Vanop mijn telefoon is het niet duidelijk, maar ik vermoed dat Anua een wolf neerschiet die het paard aanvalt? Quote "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes Link to comment
Bonte Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 In een zakje van de firma waarvoor een andere forummer werkt, vond ik bijgaande plaat in hard karton. Op de achterkant staat een gelijkaardige plaat (niet dezelfde) in zwart-wit Is dit een (originele) inkleuring? Van welke reeks (lijkt me Indianenreeks)? Hoe zit dat eigenlijk technisch? Wordt er zo maar één gemaakt? Soit, een beetje van jullie kennis zou meer dan welkom zijn! Dit is een blauwdruk of grijsdruk op speciaal papier die niet kan krullen door het vocht van de verf, dit is de inkleuring van de pagina en is uniek. Meestal gebeurd dit door een nobele onbekende inkleurder en is interessant om bij een origineel te hebben maar op zich niet echt waardevol in vergelijking met het origineel. Quote Link to comment
Yncke Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 Het is pagina 25 van "De Kinderen van de Wind". Wel mooi om te zien, vind ik. Quote yncke.be Link to comment
Guest Kontiki Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 Heeft Kresse die niet zelf ingekleurd? Heel wat jaartjes geleden hebben we er zo nog een twintigtal uitgedeeld aan winnaars van onze jaarlijkse topwedstrijd. Quote Link to comment
Dwarsligger Posted September 7, 2014 Author Share Posted September 7, 2014 Heeft Kresse die niet zelf ingekleurd? Heel wat jaartjes geleden hebben we er zo nog een twintigtal uitgedeeld aan winnaars van onze jaarlijkse topwedstrijd. He ja: http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden/Pdf-archief/Zaak32.pdf Ik zal één van die gelukkige winnaars geweest zijn, zeker? Ik weet namelijk niet meer hoe ik daaraan ben geraakt (ik dacht prijs in de Roeselaarse stripkwis) Quote Link to comment
Bonte Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 Heeft Kresse die niet zelf ingekleurd? Volgens de Catawiki veiling zijn deze inderdaad door Kresse ingekleurd wat eigenlijk wel logisch is door de tekenstijl. http://veiling.catawiki.nl/kavels/532791-hans-g-kresse-originele-inkleuring-pagina-indianenreeks Quote Link to comment
Hamirubi Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 He ja: http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden/Pdf-archief/Zaak32.pdf Ik zal één van die gelukkige winnaars geweest zijn, zeker? Ik weet namelijk niet meer hoe ik daaraan ben geraakt (ik dacht prijs in de Roeselaarse stripkwis) Ik heb toen ook zo'n plaats gewonnen - hiphoi! Hangt nu mooi in een kadertje aan de muur (de achterzijde heb ik er in kopie naast gehangen). Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Recommended Posts