Ga naar inhoud

Star Trek


niemand

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

In de jaren '90 heb ik nog de nederlandstalige fotoromannetjes gezocht, samen met fotoboekjes van de films, strips met LP's bij, BBC uitgaven, nederlandstalige strips, enz. Het zoeken was vaak leuker dan het vinden. Die collectie heb ik reeds lang doorverkocht. Alhoewel die fotoromannetjes leuke boekjes waren, hebben ze weinig nut als ge de dvd's hebt. ;)

 

Vandeweek komt er een nieuwe fotoroman uit, met een compleet nieuwe verhaal, een vervolg op Where No Man Has Gone Before. Byrne heeft dus foto's uit allerlei afleveringen gebruikt om een nieuw verhaal te vertellen (ooit had ik nog zo'n samengeplakte Asterix, tegen kerncentrales). Ik ga mij dat ne keer aanschaffen. Hopelijk is het een PF, maar als het een comic is, hawel ja, dan heb ik weer een comic in huis. Tot die ergens in een bundel terecht komt. :)

 

Het boekje heet :

WORLDS.Cover_.HD_.jpg

 

preview : http://www.startrek.com/article/strange-new-worlds-photonovel-available-tomorrow

 

image-three.jpg

Link naar reactie

Star Trek Strange New Worlds gelezen, zie hierboven.
Ik vond dat zéér goed. Het is een fotonovel en collage door John Byrne en het is alsof je een ouwe nog nooit vertoonde aflevering ziet. Prachtig gedaan ! Met de extra's erbij, bijna anderhalf uur aan gelezen en bekeken. Heel mooi. En ik wist pas sinds woensdag dat dat uitkwam. Wat een verrassing :). De beste 6,50 euro (of daaromtrent) die ik in jaren heb uitgegeven. Aanrader ! ;)
Ik heb ervan genoten en heel veel plezier aan beleefd.

Link naar reactie

Zoals ik al schreef in een vorige post, heb ik me in de jaren ’90 bezig gehouden met het zoeken naar oude strips en fotoromans van Star Trek, zowel in het Engels als in het Nederlands. Herdrukken van de Gold Key Comics (16 in het Nederlands, BBC hardcovers, enz.), originele comics van Marvels eerste run met oa de comics van The Motion Picture (nu ook in IDW omnibus, maar zonder de film), LP’s met comics bij (twee had ik er), fotoromannetjes uit 1979 welke bewerkingen van afleveringen waren (6 in het Nederlands, twaalf in het Engels), Star Trek The Next Generation (6 stuks in het nederlands, in het engels veel meer ;) ), enz…  Van die fotoromans zijn er niet zoveel gemaakt, want het hoogtepunt van de fotonovel rage lag toen al enkele jaren in het verleden, en de Star Trek fans begonnen toen al videobanden te maken van de afleveringen, met de reclame er van tussen gelaten.

 

Het zoeken, en vinden, van die ouwe dingen was leuker dan het hebben. Want die comics van voor DC’s eerste run trokken op niet veel, vond ik (Marvels run inclusief, achteraf bekeken). Leuk vanwege de oubolligheid of de fouten, maar meer was er niet aan. ;)

De fotoromannetjes waren wel goed, zelfs in het Nederlands.

 

Vrijdag heb ik in’t Pierke fotoroman 6 Al Onze Dagen van Weleer gevonden. Ik ging het eerst laten staan, maar ach, voor die prijs… En Dirk van Pierke had het boekje dan nog opnieuw geplakt, het is een mooi hebbedingetje :) De reden dat er niet veel meer te vinden zijn is juist dat ze indertijd niet goed geplakt waren, en de bladen zo los kwamen en zoek raakten, ’t zijn kleine boekjes.

 

Ik heb dat met heel veel plezier nog eens gelezen, ook al heb ik er de dvd van. Het is een aflevering uit het derde seizoen, één van de laatste, en een goeie. Men zegt soms dat het derde seizoen niet zo goed meer was, maar ik ga daar niet mee akkoord. Daar zitten ook memorabele afleveringen tussen. In dit verhaal worden Kirk, McCoy en Spock naar het verleden van een planeet geflitst, niet samen, en per ongeluk, en door omstandigheden wordt Spock verliefd (jaja), maar dat loopt niet goed af.

 

Nu ga ik natuurlijk de andere ook weer zoeken. Het zijn leuke hebbedingetjes. De Engelstalige zijn niet zo moeilijk te vinden op het net, maar ik ga eerst de Nederlandstalige zoeken. Uit nostalgie, want als kind had ik hier ook al één exemplaar van (en enkele strips). :)

En zoeken is een groot woord. In de jaren 90 was dat de trein op, ouwe strip- en boekenwinkeltjes overal te lande (en in Nederland) bezoeken, …echt zoeken, dus, maar ondertussen ook de stad bezoeken, natuurlijk.  

Nu is het eens kijken op het Internet. ;) Zoeken sinds het Internet, ’t heeft iets verloren…

 

End rant.

 

01.jpg

 

 

02.jpg

 

 

03.jpg

Link naar reactie

Zoeken sinds het Internet, ’t heeft iets verloren…

 

Maar al te waar.  Gelukkig zijn er nog rommelmarkten,... en daar iets vinden is inderdaad veel leuker dan het gewoon kunnen kopen via het net.  Ook al hoef je het niet meteen.

 

Anderzijds, er zijn ook dingen die je via het net nauwelijks tot niet vindt, tenzij je blijft zoeken en soms enkele jaren volhoudt.  Dan blijft er toch wel enige voldoening. ;)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

STAR TREK: STRANGE NEW WORLDS (IDW).

 

Een fotoromanneke bij god, wie had gedacht dat ik daar nog ging van genieten! En dan nog eentje van Star Trek! :-)

 

De heer John Byrne maakte hier iets wonderbaarlijks. Een aflevering die nooit werd uitgezonden dan nog! Ik vind dit tamelijk fantastisch. Dat dit nu kan en dat het zo goed gemaakt is. Na lezing heb je idd het gevoel alsof je een eigenlijke aflevering gezien hebt.

 

Voor alle duidelijk, ik ben verre van een ST adept zoals Spock hier is, maar ik moet hem gelijk geven, this is a thing of beauty!

 

Thanx, Mr. Spock! ;-)

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

STAR TREK: STRANGE NEW WORLDS (IDW).

 

Een fotoromanneke bij god, wie had gedacht dat ik daar nog ging van genieten! En dan nog eentje van Star Trek! :-)

 

De heer John Byrne maakte hier iets wonderbaarlijks. Een aflevering die nooit werd uitgezonden dan nog! Ik vind dit tamelijk fantastisch. Dat dit nu kan en dat het zo goed gemaakt is. Na lezing heb je idd het gevoel alsof je een eigenlijke aflevering gezien hebt.

 

Voor alle duidelijk, ik ben verre van een ST adept zoals Spock hier is, maar ik moet hem gelijk geven, this is a thing of beauty!

 

Thanx, Mr. Spock! ;-)

 

 

You're welcome.

 

Ge schrijft het nog schoner dan ik. :)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Gisteren nog eens iets uit de oude doos gelezen. Nu ja, bij wijze van spreken, ik heb geen oude doos ergens in een hoekje staan.

Star Trek Metamorfose is nog zo’n fotoromannetje verschenen in 1979. Ook al heb ik de dvd’s, en ook al is het in het Nederlands, ik lees dit graag en het zijn leuke hebbedingetjes. Kleine, oude, beetje vermuft ruikende  boekjes met schone foto’s en een goed verhaal (van een tv-aflevering), maar ze vallen ook makkelijk uiteen, waardoor ze zeldzaam zijn geworden.

Brings back memories… :)

 

Met01.jpg

 

 

 

Met02.jpg

Link naar reactie

Ik amuseer mij nogal met die fotoromannetjes van Star Trek. Nee, de vertaling trekt bij momenten op niks (charmant), maar de verhalen en de foto’s zijn zeer goed. En ja, ik heb de dvd’s, maar die boekjes lezen is een heel andere ervaring dan de afleveringen zien.

 

De Stad aan de Rand van Altijd, Waar Geen Mens Eerder is Gegaan, en Problemen met de Dribbels had ik als kind ook al, als ik mij dat goed herinner (dat geheugen…), over die met Dribbels twijfel ik. Die boekjes lagen niet ver van de kassa in de Nopri (of Sarma, I forget) en ik zaagde mijn moeders oren van haar hoofd om dat te krijgen.

In de jaren ’90 had ik ze wel alle zes (twee andere, zie hoger).

 

Waar Geen Mens Eerder is Gegaan is de bewerking van de tweede pilot. Alhoewel de aflevering maar drie kwartier duurt, lees je aan dit boekje anderhalf uur. Dit is het verhaaltje waar IDWs recente fotoroman een vervolg op is.

 

Vanavond : Een Voorproefje van Armageddon.

Fun ! ;)

 

FRST4.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

APR14 1360_________ STAR TREK COMICS CLASSICS TP VOL 01 TO BOLDLY GO NEW PTG (C: 1-0-0)...............05/14/14 SRP: $14.95 = $__________

APR14 1361_________ STAR TREK COMICS CLASSICS TP VOL 02 DEATH BEFORE DISHONOR (C: 1-0-0).............06/25/14 SRP: $14.95 = $__________

APR14 1362_________ STAR TREK COMICS CLASSICS TP VOL 03 TRIAL JAMES T KIRK NEW PTG (C: 1-0-0)........05/14/14 SRP: $14.95 = $__________

APR14 1363_________ STAR TREK COMICS CLASSICS TP VOL 04 RETURN OF THE WORTHY (C: 1-0-0)...............06/25/14 SRP: $14.95 = $__________

APR14 1364_________ STNG COMICS CLASSICS TP VOL 01 HERO FACTOR NEW PTG (C: 1-0-0).......................05/14/14 SRP: $14.95 = $__________

APR14 1365_________ STNG COMICS CLASSICS TP VOL 02 BATTLE WITHIN NEW PTG (C: 1-0-0)......................05/21/14 SRP: $14.95 = $__________

APR14 1366_________ STNG COMICS CLASSICS TP VOL 03 MAELSTROM (C: 1-0-0)..........................................05/14/14 SRP: $14.95 = $__________

 

Tiens, blijkbaar mag Titan Books hun ST bundels toch herdrukken. En dat ze het doen, vind ik onverwacht, want de vorige druk is jaren beschikbaar geweest. Ik vind het leuke boeken. Ze bundelen de eerste nummers van de DC ongoings.

 

herofactor.jpg

 

1120815.jpg

 

Nu ja, ze hebben er nog uitgegeven, die ze nu niet meer herdrukken, dus IDW zal wel voorwaarden gesteld hebben. ;)

Maar dit zijn dus leuke boeken, die ik dankzij Maky allemaal heb kunnen kopen.

Link naar reactie

Star Trek vol. 7 : The Khitomer Conflict vind ik zeer goed. De Enterprise is klaar om aan haar vijf jaar durende missie te beginnen, wanneer ze een Klingon bericht opvangen verstuurd vanaf Khitomer. De Klingons worden aangevallen. Kirk gaat zich natuurlijk moeien, maar hij wordt zo de speelbal in een spelletje oorlog stoken door Section 31 en de Romulans.

Deze keer bevat het boek één lang verhaal, en dan nog één dat wel belangrijk is voor deze nieuwe tijdslijn. Goed getekend, ook. Zo zouden ze er nog moeten maken. De vrijblijvende verhaaltjes die ze meestal maken, vind ik ook leuk, maar dit is toch vele malen beter.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Star Trek New Visions #1 “The Mirror, Cracked“, de tweede fotoroman gemaakt door John Byrne, vind ik weer zeer geslaagd. Ik heb daar weer veel plezier aan beleefd. Ze moesten Byrne al veel langer ST : TOS laten schrijven hebben, hij weet de sfeer en het avontuur goed te vatten. De Annual 2013 was misschien nog net iets beter, of misschien verrassender omdat het nieuw was, maar deze keer is het ook niet mis : Mirror Kirk wil wraak nemen op ‘onze‘ Kirk, en sluit daarvoor een pact met iemand die zo een zeker verdrag wil omzeilen (ik hou het vaag om spoilers te vermijden ;) ). Mirror Spock komt zich ook moeien.

Ja, dit is een geslaagde reeks (van twee, kuch) tot nu toe, deze fotoromans van nooit vertoonde afleveringen :) De derde is voorzien voor juli en de cover ziet er alvast weer veelbelovend uit.

Link naar reactie

Star Trek New Visions #1 “The Mirror, Cracked“, de tweede fotoroman gemaakt door John Byrne, vind ik weer zeer geslaagd. Ik heb daar weer veel plezier aan beleefd. Ze moesten Byrne al veel langer ST : TOS laten schrijven hebben, hij weet de sfeer en het avontuur goed te vatten. De Annual 2013 was misschien nog net iets beter, of misschien verrassender omdat het nieuw was, maar deze keer is het ook niet mis : Mirror Kirk wil wraak nemen op ‘onze‘ Kirk, en sluit daarvoor een pact met iemand die zo een zeker verdrag wil omzeilen (ik hou het vaag om spoilers te vermijden ;) ). Mirror Spock komt zich ook moeien.

Ja, dit is een geslaagde reeks (van twee, kuch) tot nu toe, deze fotoromans van nooit vertoonde afleveringen :) De derde is voorzien voor juli en de cover ziet er alvast weer veelbelovend uit.

 

Overigens helemaal in de stijl van de Gold Key comics van begin de jaren '70

STAR-TREK-TimesEcho-cvr-69dd6.jpg

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Preview: Star Trek: City on the Edge of Forever #1

 

For the first time ever, a visual presentation of the much-discussed, unrevised, unadulterated version of Harlan Ellison’s award-winning Star Trek teleplay script, “The City on the Edge of Forever!” This Hugo- and Writer’s Guild of America Award-winning teleplay has been much discussed for decades but only here can you see the story as Mr. Ellison originally intended!

 

http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=22162

 

ST-CEF-01-pr-9-7a3d3.jpg

Link naar reactie

Preview: Star Trek: City on the Edge of Forever #1

 

For the first time ever, a visual presentation of the much-discussed, unrevised, unadulterated version of Harlan Ellison’s award-winning Star Trek teleplay script, “The City on the Edge of Forever!” This Hugo- and Writer’s Guild of America Award-winning teleplay has been much discussed for decades but only here can you see the story as Mr. Ellison originally intended!

 

http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=22162

 

ST-CEF-01-pr-9-7a3d3.jpg

 

 

Artwork is alvast veelbelovend! 

 

 

Ja, inderdaad. Ik ging dit niet lezen, 'k heb de dvd, en de fotoroman, maar aangezien dit het volledig script is, en de art er goed uitziet, zal ik het toch maar kopen ;)

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...