Sloeber6969 Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 Net de eerste integraal van Airborne 44 gelezen. Super verhaal met prachtige tekeningen en ditto inkleuring. Welke series, van hetzelfde niveau, raden jullie mij nog aan? Quote Link to comment
Safetyboy Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 ken de serie niet, maar als je de horror van WOI wil lezen in een strip: Loopgravenoorlog (Tardi) Quote (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid. Link to comment
retep Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 De eerste wo strips van Marcel Rouffa vind ik zeer lezenswaardig..... Quote Link to comment
boystoffel Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 WOII : Elke raaf die pikt Berentand Oorlog en Liefde WOI : Ambulances 13 De grote slachting Afspraak in Nieuwpoort Ypres memoires Elsie and Mairie Moeder oorlog Edelweiss Oorlog v.d. Lulu's Quote Link to comment
Zwendel Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 De Buck Danny's over WO2. Hoofdzakelijk vliegtuigen natuurlijk. Quote Link to comment
retep Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 Haas van Fred de Heij. Ik kan me nog een strip van Piroton uit de Robbedoes herinneren over Franse soldaten in WO 1 De naam is me ontschoten en ogf er albums van waren??? Quote Link to comment
globetrotter Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 Het Konvooi van uitgeverij Castérman. Bestaat uit 2 delen. Ik René Tardi...gevangene van Stalag 2B Quote Link to comment
eriktex Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 Charley's War over WO1 komt er binnenkort aan... Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
dutch lines Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 De Ontdekking, De Schuilhoek en andere strips van Eric Heuvel over WO2: http://www.eric-heuvel.nl/cms/index.php/edustrips Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
Waldorf Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Dit weekend kocht ik Zwanenzang, ook al over WO1. Nog niet gelezen. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
blacktiger Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 De hel van het Oostfront. Victor Sackville (spionage) Quote Link to comment
retep Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 WO 2: Woestijnschorpioenen van Pratt WO 1: een paar deeltjes v Corto Maltese Quote Link to comment
Roque Ja Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Is Maus al genoemd? In de collectie Vrije Vlucht zitten ook heel wat strips die zich afspelen in het tijdperk van WOI / WOII: Zoo, Het uitstel, De teenloze adelaar, De 27ste letter, Berlijn (Marvano),... In de nevenreeks van Robbedoes en Kwabbernoot: Het dagboek van een fantast & Piccolo in veldgroen. En als het manga mag zijn: Message to Adolf. Folies Bergère is ook zeer goed. Quote Link to comment
nobody Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Als engels geen probleem is, van Garth Ennis : War Stories : twee bundels bij Vertigo, elke bundel bevat 4 afgeronde verhalen, 7 uit WOII en 1 uit de Spaanse burgeroorlog die aan WOII vooraf ging. De reeks krijgt nu blijkbaar een vervolg bij uitgeverij Avatar, na meer dan 10 jaar. (*Juicht*) De Vertigo bundels zullen waarschijnlijk niet zo makkelijk meer te vinden zijn, maar ze zijn het zoeken waard. Battlefields : onofficieel vervolg op War Stories, verschenen bij Dynamite, 8 afgeronde verhalen te krijgen in acht bundels of twee HC's, WOII verhalen, aangezien sommige personages terugkeren in de reeks (de Russische gevechtspilote bijvoorbeeld) best in volgorde te lezen. (ik bedoel weldegelijk : pilote. Ik ben geen n vergeten) Quote Link to comment
Daan Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Als het echt om de oorlogshandelingen van soldaten in WO2 gaat dan vind ik persoonlijk de Hel van het Oostfront erg sterk en wat tekeningen en inkleuring betreft zeker kunnen wedijveren met Airborne. Alleen is dat natuurlijk vanuit het Duitse perspectief. Ook een vliegreeks als de Nachtuil vond ik erg sterk. De nederlandse ondergrondse tijdens bezetting wordt heel goed behandeld in Haas, ook lekker spannend. Quote Link to comment
Jason Fly Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 WOII : Elke raaf die pikt + tweeluik 'Het uitstel' (sequel) Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop Link to comment
Recommended Posts