Ga naar inhoud

Wo 1 En Wo 2 Strips


Sloeber6969

Recommended Posts

Is Maus al genoemd?

 

In de collectie Vrije Vlucht zitten ook heel wat strips die zich afspelen in het tijdperk van WOI / WOII: Zoo, Het uitstel, De teenloze adelaar, De 27ste letter, Berlijn (Marvano),...

 

In de nevenreeks van Robbedoes en Kwabbernoot: Het dagboek van een fantast & Piccolo in veldgroen.

 

En als het manga mag zijn: Message to Adolf.

 

Folies Bergère is ook zeer goed.

Link naar reactie

Als engels geen probleem is, van Garth Ennis :

 

War Stories : twee bundels bij Vertigo, elke bundel bevat 4 afgeronde verhalen, 7 uit WOII en 1 uit de Spaanse burgeroorlog die aan WOII vooraf ging. De reeks krijgt nu blijkbaar een vervolg bij uitgeverij Avatar, na meer dan 10 jaar. (*Juicht*) De Vertigo bundels zullen waarschijnlijk niet zo makkelijk meer te vinden zijn, maar ze zijn het zoeken waard.

 

Battlefields : onofficieel vervolg op War Stories, verschenen bij Dynamite, 8 afgeronde verhalen te krijgen in acht bundels of twee HC's, WOII verhalen, aangezien sommige personages terugkeren in de reeks (de Russische gevechtspilote bijvoorbeeld) best in volgorde te lezen. (ik bedoel weldegelijk : pilote. Ik ben geen n vergeten)

Link naar reactie

Als het echt om de oorlogshandelingen van soldaten in WO2 gaat dan vind ik persoonlijk de Hel van het Oostfront erg sterk en wat tekeningen en inkleuring betreft zeker kunnen wedijveren met Airborne. Alleen is dat natuurlijk vanuit het Duitse perspectief. Ook een vliegreeks als de Nachtuil vond ik erg sterk.

De nederlandse ondergrondse tijdens bezetting wordt heel goed behandeld in Haas, ook lekker spannend.

Link naar reactie

WOII :

 

Elke raaf die pikt

 

 

+ tweeluik 'Het uitstel' (sequel)

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...