Jump to content

Help Eens Een Forummer, Episode Vii

Timhardt

Recommended Posts

Kent iemand nog de jeugd - teken - en animatiefilmpjes van Oosteuropese origine die men vroeger wel eens op de toenmalige BRT vertoonde? Staat dit niet ergens op het net? Iemand die links weet?

Kan je wat meer info over geven, want er werd daar behoorlijk wat animatie gemaakt.  Met een beetje geluk kan ik wel helpen aangezien ik hier behoorlijk wat documentatie over heb liggen (tijdens de meest recente boekenverkoop van de Cinematek alweer een stapeltje hierover meegenomen).

De meest voor de hand liggende is overigens Molletje, maar ik vermoed dat je daar zelf wel aan gedacht had...

het-molletje-leest-een-bo_518b7c65cb95c-

I was taught to dream this dream people call human life

I was thought to dream

Ah, je zocht niet specifiek naar een serie waarvan je de naam niet meer kende?  Ik kan wel eens een lijstje maken, maar dat wordt dan iets voor woensdag of het weekend, of later... maar op zich raak ik er wel uit hoor.  Ik snuister nog eens doorheen mijn boekjes,... .  Is het overigens een voorwaarde dat ze ook bij ons te zien waren, want een heel deel is sowieso van voor "mijn tijd"?

I was thought to dream

Ik ben op zoek naar een gezelschapsspel voor een intelligent kind van bijna vijf, dat dolgraag het magische labyrinth (7 jaar) speelt. Iemand ideeën? 

Welk Magisch labyrinth want je hebt er 2 verschillende.

- Versie van ravensburger dat een beetje zoals het betoverde doolhoof werkt.

- Versie van Drie Magiërs met magneten en verborgen wanden. 

Guest Kameraad Mauser

Ah, je zocht niet specifiek naar een serie waarvan je de naam niet meer kende?  Ik kan wel eens een lijstje maken, maar dat wordt dan iets voor woensdag of het weekend, of later... maar op zich raak ik er wel uit hoor.  Ik snuister nog eens doorheen mijn boekjes,... .  Is het overigens een voorwaarde dat ze ook bij ons te zien waren, want een heel deel is sowieso van voor "mijn tijd"?

Wel, hetgeen ik me nog wat kan herinneren, is dat er nogal van die zaken werden getoond zo in de late jaren '80 begin '90 op de toenmalige BRT.

Maar als je materiaal hebt dat van vòòr die periode is, mag je dat natuurlijk ook posten.

Wel, hetgeen ik me nog wat kan herinneren, is dat er nogal van die zaken werden getoond zo in de late jaren '80 begin '90 op de toenmalige BRT.

Maar als je materiaal hebt dat van vòòr die periode is, mag je dat natuurlijk ook posten.

Staan ze hier niet tussen?

https://jeugdsentimentportaal.wordpress.com/maple-town/

Ferdy (Tsjechisch, '84), Konijntje Ruitoor (Hongaars, '75-'78), De Familie Sanders (Hongarije '74), Waterspin, Wonderspin (Hongarije '76, '80 en '85) en Het Molletje staan er alleszins tussen.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

DvDkes

Guest Kameraad Mauser

Ik ga ernaar op zoek, misschien donderdag, zo niet tijdens het weekend.  Ik hoef me dus zeker niet te beperken tot wat al zou zijn getoond, wat een geruststelling is.

Alvast bedankt.

Ik ga ernaar op zoek, misschien donderdag, zo niet tijdens het weekend.  Ik hoef me dus zeker niet te beperken tot wat al zou zijn getoond, wat een geruststelling is.

Alvast bedankt.

Ja lap, alweer vergeten, maar komend weekend maak ik er werk van!  Dat komt ervan, me op voorhand al bedanken, :P

I was thought to dream

• 1 year later...

Een aanrader op te eten is "Witloof", een meer dan bovengemiddeld Belgisch restaurant mét Bierhemel!

Ik gokte er op dat Witloof ook zonder reservering kon, maar dat was buiten de grote zaterdagavonddrukte gerekend. Maar ik ben er toch eens kunnen binnenstappen.

Bedankt voor de hint.

Café Frape was de moeite, maar ook enkele andere cafeetjes bleken gezellig in deze bokbiertijd.

Wat een gezellig stadje! 'k Ben best onder de indruk.

• 3 months later...

Ik ga me waarschijnlijk voor eeuwig hiermee belachelijk maken maar bon.

Iemand (ik noem geen namen!) heeft per ongeluk eens een stof en blik op mijn houtkachel laten liggen met als gevolg dat er veel gesmolten plastic nog aan mijn kachel geplakt is. Het meeste heb ik er af kunnen halen maar de fijne restjes lukken mij echt niet van weg te krijgen. Ik heb al wd-40, dissolvant en White spirit geprobeerd. Het gewoon laten opbranden is ook niet mogelijk aangezien ik geen giftige lucht wil inademen.

Weet iemand wat wel zou helpen? :s