Ga naar inhoud

Concert!


Waldorf

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 7 months later...

PIL gisteren in de Trix in Antwerpen.

 

Mak begonnen, maar halverwege het concert pakte de mayonaise en was het dé max. Die versies van Warrior, Death Disco en Religion gaan me toch bijblijven. 

 

http://www.demorgen.be/muziek/pil-in-trix-woede-blijkt-nog-steeds-een-energie-a2494728/

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 7 months later...

http://www.setlist.fm/setlist/dinosaur-jr/2016/de-kreun-kortrijk-belgium-23fe7c0f.html

 

Dinosaur Jr. gisteren gezien. 

 

Greatest Hits, helaas was J.Mascis de eerste helft bijzonder ongeïnspireerd. Pas met een prachtig 'Watch the Corners' kwam zijn fenomenaal gitaarspel los. Toch was het daarna ook geen waw-ervaring. Mascis zei geen woord tussen de songs ( behalve plots Mountain Song ), en kreeg de zaal ondanks de hits ook niet los. Treiterig stemde hij wel zijn gitaar tussen elk nummer eventjes snel met de beginakkoorden met Cortez the Killer. ( voor de fans check youtube Lee Renaldo (sonic youth ) Dinosaur Jr. Cortez the Killer ).  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Rock Werchter 2016... mijn momenten.

 

1. Gutterdammerung: pompeuze zwartwit film begeleid door een uitstekende covergroep... maar toen Henry Rollins himself na de film een speech gaf over Lemmy ( die ook meespeelde in de film ) én de band daarna een vurig Ace of Spades inzette, ontplofte de tent. Voor mijn neus sprong de zanger in het publiek in de moshpit. Gezellig. Kippevelfactor 5 .

2. PJ Harvey: on the bass... mr. John Parish en toen zette hij een ultratraag To Bring You my Love in. De 9 koppige band was op een muzikaal akelig hoog Bad Seeds-niveau en PJ zong loepzuiver. Kippevelfactor 5

3. Iggy Pop: opkomen als een mankende pinguin. Eruit zien als een verdorde sanseveria en dan inzetten met het kwartet No Fun, I Wanna Be Your Dog, Passenger, Lust for Life... was straf! I Wanna Be Your Dog was kippevelfactor 4

4. At the Drive In: geen flauw idee wat die deden op het te grote hoofdpodium. De AB gaat hen beter af, maar bij One Armed Scissor was ik precies 20 jaar jonger en zelf duizend keer actiever dan die Rammsteiners die al stonden te wachten. 

5. Bazart: Leuk groepje in de stijl van Oscar and the Wolf ( zie ook het betere Alice on the roof ) maar toen ze Goud inzetten, werd dit nog meer meegezongen dan Hey Jude. Kippevelfactor 3

6. Savages: een bom op het podium. PJ Harvey meets Siouxsie met de vurigheid van PJ's Rid of Me/Dry. Kippevel bij Adore Life. 

7. Paul Mc Cartney: ik vreesde echt voor Say you,Say me - Ebony and Evory - Mull of Kentire  liftmuziekmomenten, maar de man grasduinde schitterend door zijn carrière. 'Something' was kiekevel !! 

8. Richard Hawley mag voor mij blijven outro's spelen. Muzikaal top !! 

9. Robert Plant: please speel de volgende keer alleen maar Led Zeppelin. Saai concert maar Black Dog, Whole lotte love,... waren bommen.

10. Frightened Rabbits: kende ik totaal niet, maar dat zal niet lang meer duren. The National meets Mogwai.

11. Tame Impala: 1 song-concert. Let it happen was al het tweede nummer van de show. De vloer daverde, snipperskanonnen vollen bak, publiek zong en danste mee... daarna was het nooit meer zo goed. 

12. SX: Hurts... zelden zo abstract mooi mensen zien dansen op deze verstilde trage.

13. the Van Jets om het belgisch volkslied te spelen zoals Jimmy Hendrix het ooit deed. Een prachtig eerbetoon aan het Koninklijke Oostende 

14. The Red Devils: de 1-0 die ik mocht beleven met naast me Saartje Vandendriessche 

 

oh ja, voorts alle succes voor de man die op zijn knieën viel in de modder om zijn geliefde ten huwelijk te vragen bij No Sound but the Wind van the Editors. Ze zei ja, en kusten beiden de modder weg, en sprongen als gek tijdens het daarop volgende Papillon. Fijn ook van Editors om er geen doorsnee versie van te maken.  

 

Voorts nog gezien Sam Henshaw, Kaiser Chiefs, Guy Garvey, James Blake, Alice on the roof, Bring me the Horizon, een stukje Offspring, Rammstein, Beirut, Bears Den, stukje Elle King, the last shadow puppets ( helaas geen kippevel... ), Beck en de Engelse Ingeborg - Florence&the Machine 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 1 year later...
Gast Kameraad Mauser

Niets boven de pretentieloze powerpop. Bij voorkeur uitgevoerd door de broer van vriendin/lief, vrijwilliger in het lokale JOC, opterend voor een studie aan de normaalschool, of reeds werkzaam in het onderwijs, een toekomstige politicus met een afgebroken TEW studie ( het was te moeilijk ) en de bezige bij die bij  allerlei "projecten" betrokken is en oververtegenwoordigd is bij ieder sociaal evenement. Het derde lid blijkt meestal een milde sociaaldemocratische anarchoprimitivist te zijn die teert op rijstkoeken en sojamelkdrankjes van den Alpro.

En het eventueel kunnen schoppen tot in Humo's Rockrallyfinale.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...