Ga naar inhoud

Reeksen Gestopt In Luxe/hc-Editie


Torere

Recommended Posts

Het zal vaak toch ook wel een kosten/baten-verhaaltje zijn.

Misschien wel en als het succesvol door iemand wordt overgenomen neemt de uitgeverij het terug over, niet?

Zie naar de zwarte durango's uitgave stripbeurs zwolle

 

Ik kan niet geloven dat ze in vlaanderen en nederland geen 'winst' kunnen maken

Link naar reactie

Met een afnemend aantal verzamelaars is het verzamelgebied te klein geworden in de Nederlandse taal. Voor 50 of 75 exemplaren loont het voor een uitgever niet om hier een hoop tijd en moeite in te steken. De zwarte Durango's waren natuurlijk geen luxe albums, maar normale hardcovers met een eenvoudige prent. Puur bedoeld als aandenken aan deze beurs voor de bezoekers en als middel om wat extra inkomsten te genereren voor de organisatie van de beurs.

Dankzij de uitgever kon de aanschafprijs laag worden gehouden en waren ze oorspronkelijk niet veel duurder dan een normale hardcover.

Link naar reactie

Misschien zijn de oplage's in het nederlands te groot?

 

Als je dat nu uitgeeft op 50 ex of max 75 dan is dat toch direct uitverkocht, niet ?

 

Waarom dan geen 10 of 20 stuks? Als je de oplages omlaag trekt beperk je kunstmatig je eigen klantenbasis tot het niet meer rendabel is, het is gevaarlijk om constant de oplage te verlagen.

 

Bijvoorbeeld de grote S&W luxes die op 100 ex. zijn gemaakt, vanaf nu is de kern van S&W verzamelaars dus automatisch maar 100 personen. Zelf ben ik eerder voorstander van de bundelingen in z/w zoals Bernard Prince en mijn reeksen die daarop gebaseerd zijn, die zijn even mooi als een luxe, kunnen in je boekenkast en blijven betaalbaar.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...