Ga naar inhoud

Originelen


fenip

Recommended Posts

Merci voor de tip. Misschien nuttig om hier toch ook eens te peilen naar hoe andere forummers dat doen, hun origineeltjes "exposeren"??? Zijn er nog voorzorgen die echt wel nodig blijken? Ik heb er wat angst voor omdat er nu eenmaal maar één origineel is, en ik dus wel een zekere morele plicht voel om er echt heel erg zorgvuldig mee om te springen. Ik mag er niet aan denken dat er iets fout zou lopen met een origineel.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Nee. Op een originele plaat geniet ik nog het meest van de potloodlijntjes, de typex, het gepruts met schermesjes, het gekrabbel in de marge of de erop gekleefde stukken. Ik heb geen enkele 'cleane' plaat.

 

@Ed, met wat overdrijving kan je dan evengoed de pagina uit de strip scheuren en die inkaderen.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Nee. Op een originele plaat geniet ik nog het meest van de potloodlijntjes, de typex, het gepruts met schermesjes, het gekrabbel in de marge of de erop gekleefde stukken. Ik heb geen enkele 'cleane' plaat.

 

Inderdaad! Om te illustreren met Ware: http://www.comicartfans.com/GalleryPiece.asp?Piece=955788&Aux=45811&From=gallery&GSub=135211&GCat=13373&UCat=0

(plaat wederom niet van mij, maar de eigenaar is zo vriendelijk geweest om enkele close-ups te nemen)

Link naar reactie

Nee. Op een originele plaat geniet ik nog het meest van de potloodlijntjes, de typex, het gepruts met schermesjes, het gekrabbel in de marge of de erop gekleefde stukken. Ik heb geen enkele 'cleane' plaat.

 

@Ed, met wat overdrijving kan je dan evengoed de pagina uit de strip scheuren en die inkaderen.

 

Dat vind ik ook. Het leukste origineel dat ik heb is de cover van Hellblazer 275 ( Bisley.)

Op die cover heeft Bisley vanalles gekleefd. Onderandere een echte sigarettenpeuk en twee lucifers. Schitterend!!!!

Hij heeft ook goudverf gebruikt, maar dat werd geel in druk.

Link naar reactie

Eentje dat wij ooit kado gaven aan de winnaars van de Genste stripkwis (2005) - prachtig werk van Ken (heeft Herbert dat niet gewonnen?). Ik ben ooit begonnen aan een DVD met een overzicht (vragen, foto's, scans van de platen die we kado gaven) van de vijf Gentse Stripkwissen die we organiseerden, maar ik ben dat precies allemaal kwijt. Jammer, want van bijna elk origineel dat we toen kado hebben gegeven, had ik een scan.

post-1-0-61213600-1355218948_thumb.jpg

Link naar reactie

Eentje dat wij ooit kado gaven aan de winnaars van de Genste stripkwis (2005) - prachtig werk van Ken (heeft Herbert dat niet gewonnen?). Ik ben ooit begonnen aan een DVD met een overzicht (vragen, foto's, scans van de platen die we kado gaven) van de vijf Gentse Stripkwissen die we organiseerden, maar ik ben dat precies allemaal kwijt. Jammer, want van bijna elk origineel dat we toen kado hebben gegeven, had ik een scan.

PS aan de mods: ik probeerde de bmp rechtstreeks in mijn bericht te plakken - dat lukte wel op mijn scherm, maar als ik dan probeerde te posten, lukte dat niet en kreeg ik de boodschap "U moet eerst het bericht invullen" (terwijl er boven de figuur wel degelijk ook al tekst stond). Heeft iemand een oplossing?

Link naar reactie

PS aan de mods: ik probeerde de bmp rechtstreeks in mijn bericht te plakken - dat lukte wel op mijn scherm, maar als ik dan probeerde te posten, lukte dat niet en kreeg ik de boodschap "U moet eerst het bericht invullen" (terwijl er boven de figuur wel degelijk ook al tekst stond). Heeft iemand een oplossing?

 

Best geen BMP gebruiken, die zijn extreem groot. JPG en PNG zijn betere opties.

Link naar reactie

 

 

Dat vind ik ook. Het leukste origineel dat ik heb is de cover van Hellblazer 275 ( Bisley.)

Op die cover heeft Bisley vanalles gekleefd. Onderandere een echte sigarettenpeuk en twee lucifers. Schitterend!!!!

Hij heeft ook goudverf gebruikt, maar dat werd geel in druk.

 

Straf! Hislaire is ook heel straf in het prutsen en typ-exen. En dan werkt hij soms ook nog met rasters die hij uitknipt en op zijn tekeningen plakt.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Deze hele mooie van Stedho heb ik ook nog gewonnen in de kwis.

 

http://photos1.blogg...600/kwistek.jpg

Die van het jaar ervoor was nog plezanter. Het opschrift was: "Foert voor de laureaten van de Gentse stripkwis" :P

In 2004 waren er verder nog (naast die van Steven en Dirk) van: Mario Boon, Hec Leemans, Kristof Spaey, Michaël Vincent, Steven Dupré (maar was dat een origineel? Ik weet het niet meer. Wie heeft dat gewonnen?), Pavano, Erik Meynen, Brecht Evens en Ivan Adriaenssens

In 2005 waren het, naast Ken en alweer Steven: Jan Bosschaert, Marc Legendre (heeft Kristof Spaey gewonnen), Lectrr (die hangt ook bij Kontiki, denk ik), Floor, Tom Bouden (denk ik), Ilah, Steven Dupré, en waarschijnlijk (maar daar vind ik niets van terug) de broers Vincent, Ivan Adriaenssens, Brecht Evens, Hec Leemans en Erik Meynen

Link naar reactie

Dat vind ik ook. Het leukste origineel dat ik heb is de cover van Hellblazer 275 ( Bisley.)

Op die cover heeft Bisley vanalles gekleefd. Onderandere een echte sigarettenpeuk en twee lucifers. Schitterend!!!!

Hij heeft ook goudverf gebruikt, maar dat werd geel in druk.

 

Ja Bisley doet wel straffe dingen. McKean is ook niet slecht op dat gebied. Bij mensen die expressief met dit medium bezig zijn, kan ik me voorstellen dat het een meerwaarde heeft om originelen in detail te kunnen bekijken! Als louter receptief bezig zijnde, vind ik de verschillende technieken al bijzonder boeiend. Zoals scratchboard bij Thomas Ott:

tott2.jpg

 

Volledig verhaal hier: http://www.comicartfans.com/GalleryRoom.asp?GSub=85474

 

Of waterverf en inkt bij Richard Sala:

littlelitp3.jpg

 

en een van mijn favorieten, een geinkte Burns

p1000319v.jpg

Link naar reactie

Er is denk ik nog geen topic over originelen op de reep. Bij deze... (niet dat ik teveel reclame wil maken voor dit aspect van onze hobby).

Een klein vb. http://www.comicartf...2295&GSub=73630

of http://www.comicartf...023&GSub=133436

(uiteraard niet in mijn bezit)

 

Hallo Dries,

 

Prachtig initiatief, ik had er zelf ook al eens aan gedacht om een topic over originelen te beginnen maar het is er nooit van gekomen. Maar nu het er is zal ik er zo actief mogelijk aan meewerken.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...