Ga naar inhoud

Originelen


fenip

Recommended Posts

Op 6/6/2018 om 13:21, marioboon zei:

https://veiling.catawiki.nl/kavels/18990269-wasterlain-marc-originele-tekening-in-kleur-dokter-zwitser-hommage-aan-andr-franquin-guust-flater?target_ab_goals=recently_viewed_lots_bid_on_related_lot

 

@Kool Thing en zeggen dat je zulke originelen rechtstreeks bij Wasterlain voor een 90 euro kunt kopen 😉 Ik had moeten gedurfd hebben in Knokke Heist...

Ik zat juist hetzelfde te denken...

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
10 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Wat zijn de criteria die de experts op catawiki hanteren om een Thorgal-schetsje te schatten op 450 - 600 euro?

De marktprijzen... 

 

Zou ik... 

https://veiling.catawiki.be/kavels/16016961-rosinski-grzegorz-originele-opdrachttekening-j-on-chninkel-sc-1e-druk-1988

 

20120_10203864193470062_1201041971377939

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
1 hour ago, Lecram said:

En nog eentje.....maar dan met een aantal jaartjes ertussen.......wat goed te zien is.....hahaha

 

rosinski3.thumb.JPG.9b428bd6cef6842539177e970a9ad17e.JPG

sjongejonge... ja, er is bijna geen groter verschil bij dedicaces tussen vroeger en nu dan bij Rosinski... waar is t mis gegaan?

 

zelf heb ik altijd t idee gehad dat vanaf deel 19 van Thorgal Rosinski meende dat hij zijn sporen wel genoeg had verdiend en zich er wel wat makkelijker vanaf kon gaan maken.. zijn albums zouden toch wel verkopen

Link naar reactie
50 minutes ago, sanderg said:

sjongejonge... ja, er is bijna geen groter verschil bij dedicaces tussen vroeger en nu dan bij Rosinski... waar is t mis gegaan?

In het aantal geïntersseerden die een tekening van hem willen. 😉

Ik weet niet of Marcel nog weet hoe lang Rosinski over die van 34 jaar geleden deed maar ik schat algauw een 20-tal minuten (en misschien een 20-tal geïnteresseerden) terwijl die latere op een 5-tal minuten met een 100-tal geïnteresseerden) -:p

Ik heb mijn eerste Rosinski tekening pas verleden jaar weten te strikken en als fan die de reeks als verslind uit 1980 was ik zo blij als een klein kind met een potlood zij aanzicht waar hij amper 2 minuten  aan bezig was :-). 

 

 

Link naar reactie
1 hour ago, shakeitupguy said:

In het aantal geïntersseerden die een tekening van hem willen. 😉

Ik weet niet of Marcel nog weet hoe lang Rosinski over die van 34 jaar geleden deed maar ik schat algauw een 20-tal minuten (en misschien een 20-tal geïnteresseerden) terwijl die latere op een 5-tal minuten met een 100-tal geïnteresseerden) -:p

Ik heb mijn eerste Rosinski tekening pas verleden jaar weten te strikken en als fan die de reeks als verslind uit 1980 was ik zo blij als een klein kind met een potlood zij aanzicht waar hij amper 2 minuten  aan bezig was :-). 

 

 

20 minuten voor een dedicace?! DAT waren nog eens tijden! 

 

Toch wel maf- het aantal verkochte strips neemt al jaren af maar dessalniettemin lijkt de interesse voor dedicaces steeds maar toe te nemen?!

Heb je een foto van jouw dedicace Shakeitupguy?

Ik vind het jammer dat ik Rosinski zelf nooit heb ontmoet. Ik heb begrepen dat hij vroeger ook wel in Nederland is komen signeren maar ja... dat was in de jaren 80. Toen was ik nog een kind en las ik Donald Duck 🙂  

 

Overigens vind ik dus dat de manier van tekenen door Rosinski in de loop van de tijd voor de Thorgal albums dus ook (wat) minder werd.. daar kan tijdsdruk niet echt n rol spelen lijkt me.

sterker nog- in zijn monografie klaagt hij over de tijdsdruk voor het werk van 'de val van Brek Zarith'. Naar mijn smaak is dat een van de best getekende delen van de gehele Thorgal reeks

Link naar reactie

De eerste dedie zal uit 1984 zijn tijdens de stripdagen in het turfschip Breda. Ik denk geen 20 minuten, wel een minuut of 10. In 1987 (of 1988) was hij er nog een keertje, maar signeerde hij alleen "De fantastische rondvaart", die zal ik later nog eens posten.

De tweede dedie is uit Angouleme van een paar jaar terug. Nu staat Angouleme toch al niet bekend om het hoge niveau van dedies (veel en veel te druk), dus dat speelt ook mee. Rosinski was daar met Surzhenko en de Vita op loting, hij was echter eerder klaar, waarop ik mijn kans zag om toch ook even aan te schuiven. Ik schat dat hij er een minuut of 2 over heeft gedaan.

 

Verder vind ik dat gehak op Rosinski een duidelijk geval van "Hoge bomen....", de man heeft de stripwereld natuurlijk vele vele vele malen meer gebracht dan 99% van de rest van de auteurs. Thorgal is een icoon van een serie, die ook vele niet die hard verzamelaars een plezier heeft gedaan.

En ja, hij is ouder geworden en tekent minder dan in zijn hoogtijdagen, dat zal best wel, maar ik zou hem toch weer graag op een festival zien verschijnen.

 

 

 

Link naar reactie
21 minutes ago, Lecram said:



Verder vind ik dat gehak op Rosinski een duidelijk geval van "Hoge bomen....", de man heeft de stripwereld natuurlijk vele vele vele malen meer gebracht dan 99% van de rest van de auteurs. Thorgal is een icoon van een serie, die ook vele niet die hard verzamelaars een plezier heeft gedaan.

En ja, hij is ouder geworden en tekent minder dan in zijn hoogtijdagen, dat zal best wel, maar ik zou hem toch weer graag op een festival zien verschijnen.

 

 

 

Je hebt absoluut gelijk. Ook ik bezondig me er de laatste tijd vaak aan... Dessalniettemin is Thorgal (De Van Hamme delen) mijn favoriete reeks ooit en behoort het tekenwerk van Rosinski (nog altijd) tot het beste dat er is. Vooral echter de delen 4 t/m 19 en De Chninkel zijn echt on-ge-lo-fe-lijk mooi getekend. 

Niet voor niets is mijn Avatar een Thorgal afbeelding 😉

 

Ik zou m ook heel graag eens op een festival zien verschijnen maar heb er een hard hoofd in dat dit nog in de buurt zal zijn... En om er nou speciaal voor naar het buitenland af te gaan reizen doe ik ook niet...

 

Rosinski is en blijft een topartiest

Link naar reactie
4 minuten geleden, sanderg zei:

 

 

Ik zou m ook heel graag eens op een festival zien verschijnen maar heb er een hard hoofd in dat dit nog in de buurt zal zijn... En om er nou speciaal voor naar het buitenland af te gaan reizen doe ik ook niet...

 

 

Hij was vorig op het Stripfeest in Brussel, en enkele uren voor zijn signeersessie was hij één van de gasten voor een publieksinterview (over de Poolse strip). Ik was er  en 2 Poolse striplezers, niemand meer.... Daar scoorde we elks een dedi, zonder lottrekking of uuuuren aan te schuiven :-).

Link naar reactie
1 minute ago, Frodo said:

Hij was vorig op het Stripfeest in Brussel, en enkele uren voor zijn signeersessie was hij één van de gasten voor een publieksinterview (over de Poolse strip). Ik was er  en 2 Poolse striplezers, niemand meer.... Daar scoorde we elks een dedi, zonder lottrekking of uuuuren aan te schuiven :-).

Zo hee! Dat is wel enorme mazzel

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

Je hebt absoluut gelijk. Ook ik bezondig me er de laatste tijd vaak aan... Dessalniettemin is Thorgal (De Van Hamme delen) mijn favoriete reeks ooit en behoort het tekenwerk van Rosinski (nog altijd) tot het beste dat er is. Vooral echter de delen 4 t/m 19 en De Chninkel zijn echt on-ge-lo-fe-lijk mooi getekend. 

Niet voor niets is mijn Avatar een Thorgal afbeelding 😉

 

Rosinski is en blijft een topartiest

Helemaal mee eens!

 

Thorgal is en blijft een topreeks - de beste periode is helaas voorbij, maar zelfs de latere delen zijn nog altijd stukken beter dan veel andere recentere reeksen.

 

Mijn zoon heet trouwens Jolan, daar hebben Rosinski & Van Hamme ook iets mee te maken :-)

 

 

Rosinski Grzegorz 1.JPG

Rosinski Grzegorz 2.JPG

Rosinski Grzegorz 3.JPG

Rosinski Grzegorz 5.JPG

Rosinski Grzegorz 7.JPG

Rosinski Grzegorz 8.JPG

Rosinski Grzegorz 9.JPG

Rosinski Grzegorz 10.JPG

Rosinski Gzegorz 14.jpg

Link naar reactie
15 minuten geleden, Dedi Kass zei:

Helemaal mee eens!

 

Thorgal is en blijft een topreeks - de beste periode is helaas voorbij, maar zelfs de latere delen zijn nog altijd stukken beter dan veel andere recentere reeksen.

Rosinski Gzegorz 14.jpg

Is dat een kleurentekening - aan de opgeplakte titel te zien? Ooit lang geleden gekocht? 

Link naar reactie
22 minutes ago, Dedi Kass said:

Helemaal mee eens!

 

Thorgal is en blijft een topreeks - de beste periode is helaas voorbij, maar zelfs de latere delen zijn nog altijd stukken beter dan veel andere recentere reeksen.

 

Mijn zoon heet trouwens Jolan, daar hebben Rosinski & Van Hamme ook iets mee te maken :-)

 

 

Rosinski Grzegorz 1.JPG

Rosinski Grzegorz 2.JPG

Rosinski Grzegorz 3.JPG

Rosinski Grzegorz 5.JPG

Rosinski Grzegorz 7.JPG

Rosinski Grzegorz 8.JPG

Rosinski Grzegorz 9.JPG

Rosinski Grzegorz 10.JPG

Rosinski Gzegorz 14.jpg

Geweldig!

Prachtige dedicaces en een werkelijk schitterende Klaagzangen tekening! Dank voor het delen

Link naar reactie
1 uur terug, Suske zei:

de Antwerpse boekenbeurs in november 1982. Behalve Rosinski zaten Tibet, Franz, Denayer en Dany ook te signeren bij Lombard.

 

Lang geleden. Tegenwoordig mag je al blij zijn als Ballon één tekenaar uitnodig voor het hele Lombard/Dargaud/Dupuis fonds. 

Link naar reactie

Als we toch allemaal uit de kast komen :)

1983 in de EO van de ijskoningin. Ik vermoed Wonderland. Luk Poelmans heeft jaren van oktober een Dédi-maand gemaakt met echt grote namen zoals Will en Craenhals. Ik voel de invloed van Luk, zijn broer en Noel Slangen nog altijd als ik door onverzettelijke dwang naar een dédi-sessie getrokken word.

rosinski-thorgal-dedicace-2ymp.thumb.jpg.65cd9457c7f4859fabb3101113e08367.jpg

 

 

 

Link naar reactie
15 hours ago, Suske said:

Ik heb mijn Thorgal dédicace maar eens uit de kast gehaald. Ze staat in het album 'de zwarte galei' en werd gemaakt op de Antwerpse boekenbeurs in november 1982. Behalve Rosinski zaten Tibet, Franz, Denayer en Dany ook te signeren bij Lombard.

Rosinski.thumb.jpg.16ce92aafd8591b1d0147d2cb962a039.jpg

prachtige tekening! en inderdaad... wat n namen voor n signeersessie.. ik ben echt te laat geboren 😞

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...