Ga naar inhoud

Originelen


fenip

Recommended Posts

26 minuten geleden, fenip zei:

Leuk hoor en niks mis mee, maar Marini’s tekeningen van Harley Quinn zijn er ook dertien in een dozijn (vrijwel altijd dezelfde houding, soms zelfs met als ongeveer enige verschil een close-up):

 

C87563C6-36B8-4906-B68F-D1FD6EC3A7E7.jpeg

04FACFC9-CE92-44E6-B3F6-366CC17BE14A.jpeg

 

Zullen er al tientallen van dit soort in omloop zijn (zo niet meer). Natuurlijk slim van Marini, want hij vangt wsl. makkelijk EUR 1000 per tekening.

Link naar reactie

Marini is uiteraard een aardige tekenaar, maar ik vind zijn werk weinig  boeiend. De Adelaars van Rome is uitstekend, maar zijn Batman vind ik zowel qua verhaal als tekeningen zelfs een echte afknapper. Zo'n statistisch tekeningetje zoals hierboven koop je enkel als investering vermoed ik. Dit kan je toch echt niet aan je muur hangen. 

Link naar reactie
11 hours ago, JJL said:

Leuk hoor en niks mis mee, maar Marini’s tekeningen van Harley Quinn zijn er ook dertien in een dozijn (vrijwel altijd dezelfde houding, soms zelfs met als ongeveer enige verschil een close-up):

 

C87563C6-36B8-4906-B68F-D1FD6EC3A7E7.jpeg

04FACFC9-CE92-44E6-B3F6-366CC17BE14A.jpeg

 

Zullen er al tientallen van dit soort in omloop zijn (zo niet meer). Natuurlijk slim van Marini, want hij vangt wsl. makkelijk EUR 1000 per tekening.

dessalniettemin blijven ook deze tekeningen mijns inziens van een hoge kwaliteit. Hermann maakt ook veel gelijksoortige kleine tekeningetjes en die zijn van een veel wisselender niveau.

 

Verder is het leuk dat meer mensen door dit soort kleinere werken zich n Marini kunnen veroorloven.

 

Daarnaast zal t Marini inderdaad n leuke duit opleveren 🙂

Link naar reactie
4 uren geleden, lukoste zei:

Zo'n statistisch tekeningetje zoals hierboven koop je enkel als investering vermoed ik.

Vraag me af hoe verstandig dat is.

Dit soort tekeningen kosten nu al gemiddeld EUR 1300 en betwijfel of ze heel veel meer waard zullen worden (zeker nu Marini er momenteel zoveel aanbiedt).

Link naar reactie
2 minuten geleden, JJL zei:

Vraag me af hoe verstandig dat is.

Dit soort tekeningen kosten nu al gemiddeld EUR 1300 en betwijfel of ze heel veel meer waard zullen worden (zeker nu Marini er momenteel zoveel aanbiedt).

Helemaal mee eens. Maar uiteraard staat het iedereen vrij om te doen wat ie wil met zen hoop geld.

Ik koop zelf graag schetsen van originele pagina's. Anderen vinden daar ook maar niets aan.

Link naar reactie
On 6/17/2018 at 8:19 AM, lukoste said:

Marini is uiteraard een aardige tekenaar, maar ik vind zijn werk weinig  boeiend. De Adelaars van Rome is uitstekend, maar zijn Batman vind ik zowel qua verhaal als tekeningen zelfs een echte afknapper. Zo'n statistisch tekeningetje zoals hierboven koop je enkel als investering vermoed ik. Dit kan je toch echt niet aan je muur hangen. 

Ik zou niet aarzelen om zo iets aan mijn muur te hangen. 😀 Vind de meeste van zijn illustraties best de moeite maar er hangt inderdaad een prijskaartje aan alhoewel er bij zitten die ergens nog wel betaalbaar zijn voor diegenen die originelen kopen.

 

Die Batman was best te pruimen. Grote tekeningen, soms volledige pagina's , eigen geslaagde versie van Joker, leuke sfeer maar verhaal is redelijk klassiek.  Als je niets hebt met comics kan ik best begrijpen dat je dit minder vindt.

 

Maar wees gerust, zijn volgende projecten zijn weer strips 🙂

Link naar reactie
43 minuten geleden, Dog Mengo zei:

 

jazeker, dat is het opmerkelijke en interessante van originelen: mensen kopen vooral wat ze graag lezen ongeacht de prijs

Is dat opmerkelijk....dat je koopt wat je graag leest....lijkt me juist logisch, ik lees wat ik mooi vind en dus als ik een origineel wil.....

Ongeacht de prijs lijkt me ook niet, ik kan me niet indenken dat stripliefhebbers zomaar alles willen betalen.....waaruit volgt deze conclusie?

Link naar reactie
42 minuten geleden, Lecram zei:

Ongeacht de prijs lijkt me ook niet, ik kan me niet indenken dat stripliefhebbers zomaar alles willen betalen.....waaruit volgt deze conclusie?

De vele Larcenets van 5,000 Euro die verkocht zijn. 

 

Dat is toch niet echt een toptekenaar, maar kennelijk zijn er nogal wat rijke verzamelaars voor wie zo'n bedrag niet echt een hindernis vormt  

Link naar reactie
1 uur geleden, Tweetie zei:

De vele Larcenets van 5,000 Euro die verkocht zijn. 

 

Dat is toch niet echt een toptekenaar, maar kennelijk zijn er nogal wat rijke verzamelaars voor wie zo'n bedrag niet echt een hindernis vormt  

Het idee dat het de laatste zijn nu hij digitaal gaat? Elfquest art is ook zo zeldzaam om dezelde reden.

 

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
40 minutes ago, Chia said:

hoeveel strips kan je dan kopen?

Een boel. Maar als je blijft centen binnenharken kun je wellicht strips kopen en originelen aan 5 of 8000 euro/stuk.

Link naar reactie
Op 20/6/2018 om 19:38, Tweetie zei:

De vele Larcenets van 5,000 Euro die verkocht zijn. 

 

Dat is toch niet echt een toptekenaar, maar kennelijk zijn er nogal wat rijke verzamelaars voor wie zo'n bedrag niet echt een hindernis vormt  

Niet echt een toptekenaar? Kijk eens naar de Blast of Brodeck ( elk kadertje is daar een A4 of A3 ). De hoofdreden is dat hij nog maar zelden iets verkocht heeft. De verkoopstentoonstelling van een paar jaar geleden in Galerie Champaka was zijn eerste verkoopstentoonstelling. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
5 uren geleden, Dog Mengo zei:

De oorzaak zal zijn dat die plaat onder 'adult' staat en dan kan je die als niet-geregistreerde gebruiker niet zien staan, vermoed ik, daar had ik geen rekening mee gehouden

Je kunt toch eenvoudigweg het plaatje in de draad neerzetten? 

 

Tenzij Koen te preuts is voor dat soort plaatjes. 🙈

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...