Ga naar inhoud

Bitcoins (Afgesplitst Van "leuke Dingen")


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Wat moeten ze anders?

 

En hoe gaan ze bv. de individuele gebruikers  traceren? Stel dat ik 500 bitcoins staan heb op een harddisk, niemand heeft het recht om na te gaan op welke manier ik aan die coins ben gekomen. Gaan ze mijn huis komen binnenstormen en mijn harddisk in beslag nemen? Op grnond van wat?

De overheid zou zich beter met meer nuttige zaken bezighouden, vb: ophouden met bestaan. Niemand heeft een overheid nodig.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Op criminele wijze...verhandelen van drugs?  Of het opkopen van bedrijfsobligaties en aandelen door de ECB en deze terug in omloop brengen? En dan nog eens eenmalige taks heffen van een luttele 10% op alles spaargelden?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dacht ik het niet...allemaal zaken waarmee jij volmondig instemt. Wanneer de roverheid plundert en geweld toepast is het legitiem en altijd te rechtvaardigen. Sedert de jaren '50 is het katholieke geloof dan wel ferm teruggedrongen en verklaren velen zich atheist, maar als het op geloven in de noodzaak van een roverheid gaat zijn er weer evenveel goedgelovige mottigaards als vroeger. 

Link naar reactie
  • 10 months later...
  • 4 weeks later...

Die sites worden regelmatig gehacked en als je ze zelf bewaard mag je harde schijf niet kapot gaan of je bent ook alles kwijt. Nu, sites van banken worden ook gehacked maar er toch een betere opvolging, vergoeding en een kantoor in de buurt. Je kunt hier ook niet naar het gerecht gaan als geld kwijt bent op 1 of andere bitcoin site, als belegging vind ik bitcoin nog steeds onveilig en te volatiel.

 

https://www.cryptocoinsnews.com/bitpay-hacked-5-000-bitcoins-stolen/

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Qua bewaren: je kunt de versleutelingscodes altijd afprinten. Met in te scannen via smartphone en je kunt aan je coins. Men raadt aan om meerdere backups te hebben. Ergens logisch ook.

En als je bewaart op HD, deze off line houden. Je moet werken met bufferzones vooraleer online te gaan. Het vraagt wat eigen verantwoordelijkheid, maar dan heb je ook wat.

Die Bitpay affaire is feitelijk een menselijke fout: een van die CEO's die te goed van vertrouwen was. Ligt niet aan bitcoin, blockchainprotocol ofzo.

Zelfde als een oplichter een bankdirecteur weet te overhalen via gestolen ID om grote sommen geld in euro of dollar te transferreren naar de rekening van de hacker.

Je kunt ook een klein bedragje aan kopen in vb een handelszaak waar men bitcoin aanvaardt. Dan weet je wie er achter de account zit. Het is dan ook rechtstreeks met de eigenaar van de coins en niet via een bedrijf als tussenstop waarvan je niet weet hoe de beveiliging zit.

In Brugge moeten er ook al enkele handelszaken zijn die bitcoin aanvaarden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...