Ga naar inhoud

Lady Death


nobody

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Het boekje draagt de datering januari tweeduizenddertien, dat wil dus zeggen dat ik een oude vod heb aangeschaft. Zelfs geen korting! :)

 

Het is er dan toch nog eens van gekomen, de #zesentwintig van de Boundless Lady Death reeks is uit! Tadaaa!

 

Is dat een goede zaak? Voor mij wel, nu toch eens het einde kunnen lezen. Nu ja, einde... Waar er "end" had moeten staan, daar staat nu "to be continued..." Het vervolg zal dan in LD APOCALYPSE staan waarschijnlijk.

 

Verder vind ik het wel een leuk boekje. Marc Borstel is zo'n computerknutselaar van een tekenaar. Meestal is dat niet echt iets voor mij, maar hier past het wel en ik heb er al ergere gezien. Merkwaardig genoeg is er weinig te vinden van de man zijn werk op het net (ofwel keek ik op de verkeerde plaatsen). Hieronder dan maar een promo die hij maakte. Daarop staat LD zoals ze ook in deze comic voorkomt. In #vijfentwintig was het trouwens ook al zo.

post-503-0-97459400-1422298853_thumb.jpeg

post-503-0-50250600-1422298878_thumb.jpeg

post-503-0-31415700-1422298896_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

De goede traditie wordt verder gezet in APOCALYPSE. Je kunt het ook een perfect jumpingonpunt noemen, al wat er voor komt van Boundless wordt hier nog eens opgesomd. Niet in twee regels of een halve bladzijde, maar in zoveel bladzijden als nodig. Ik vind dat wel goed zo...

 

Dan gaat het verhaal verder, zeven jaar later... Het voelt eerder aan als twee jaar. ;)

 

Ik ben al weer benieuwd naar het vervolg! Graag gelezen!

 

Naast de cover die ik besteld had ook nog deze gekocht. Om te vieren dat er een nieuwe #een is...

post-503-0-48861000-1423277280_thumb.jpeg

post-503-0-61185200-1423277306_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Wat door Mike Wolfer en Marc Borstel begonnen werd, wordt door Dan Wickline en Marcelo Mueller afgewerkt. Met nummer zes wordt een punt gezet achter LADY DEATH APOCALYPSE. Hope is de Grimm Reaper geworden.

 

Er wordt heel wat gebloed en gestorven in dit epos. Vrijwel de ganse cast gaat het hoekje om. Zelfs Hope moet er op een bepaalde manier aan geloven...

 

Geen gebrokkel, een degelijk verhaal. Juist wat je van een LD yarn kunt verwachten. Er is een hemelsbreed verschil tussen het werk van Borstel (de eerste vier hoofdstukken) en dat van Mueller (de laatste twee hoofdstukken), maar het zijn beiden geen prutsers. Mij stoorde het niet. Alleen jammer dat het maar zo lang duurde.

 

Graag gelezen.

post-503-0-86994800-1437001048_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 3 months later...

Er is ook nog een LADY DEATH APOCALYPSE #NUL...

 

Heeft niks te maken met de andere Apocalypse, maar het heet nu zo. Wat staat er dan in?

 

Eerst en vooral het twee hoofdstukkerige MERCIFUL FATE, beide geschreven door Brian Pulido. Het eerste hoofdstuk is mooi getekend/geschilderd door Carlos Valenzuela of Valuzuela, het wordt moeilijk als ze de naam op twee verschillende manieren spellen... Enfin, mooi gedaan van Carlos. Het tweede hoofdstuk is getekend door Marcelo Mueller, degelijk. Het probleem is het script van Pulido, precies of er op enkele plaatsen stukken ontbreken. Het kon mooi geweest zijn met LD als een soort van Clint Eastwood... Gelukkig dat het toch mooi is om naar te kijken.

 

Dan volgt er een ingekleurde versie van DARK HORIZONS, dat kwam hier al aan bod. De ingekleurde versie blijft meevallen, still like it. Niet dat het zo spectaculair is, maar het heeft iets.

 

Dan volgt er nog een art section met vooral covers door Renato Camilo, de potlood versies ervan. Mooie extra, want de man kan tekenen.

 

Eerder een comic, extra dik wel, voor de echte LD fanaten...

post-503-0-98113400-1445889647_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ook nog op de kop getikt: LADY DEATH/SHI #NUL. Dit maakt dat mijn LD collectie van Avatar en Boundless compleet is.

 

Dus ook nog even deze doorgenomen. Een treffelijk verhaaltje dat drie comics telt. Deels getekend door Juan Jose Ryp (mooi meegenomen), deels door Daniel HDR. Geschreven door Pulido (als ie wil, dan kan ie het wel).

 

Er is ook een preview boekje ervan. Dat staat vol geinkt en niet geinkt zw/w tekenwerk van Ryp, dus dat kan er ook zeker mee door.

 

En bij deze heb ik alles gezegd wat ik hier wilde zeggen. :)

post-503-0-31178800-1445899762_thumb.jpeg

post-503-0-03017800-1445899783_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Damn, die ben ik dan volledig over het hoofd gezien.

Alhoewel... ik intresseer me neit zo in al die variants dus wellicht dat ik hem daarom heb laten varen.

 

Als jij toevallig een paar covers NIET wil :) en je kan een pakje voor me maken, dan let me know :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 6 months later...

"Long ago, a girl named Hope renounced her humanity to save her mother's soul from eternal torment in Hell. She is transformed by insurmountable odds and tragic circumstances into Lady Death, the ravishing conquerer of the netherworld. She ruled Hell. She faced the Judgement War. She joined a Dark Alliance, then she disappeared. It's been twenty years. Now find out what happpened to her..."

 

Brian Pulido is terug en bezit nu weer de volledige rechten van zijn Lady Death. God beware ons... :) Maar even serieus, dit eerste boekske is een degelijk stukske prestige format, achtenveertig bladzijden dus. Het is mooi getekend door Dheeraj Verma en Brian Augustyn schreef het samen met Pulido. Het heeft niet direct iets te maken met Boundless Comics, het is eerder een vervolg op Chaos! Comics' comics en die van Avatar (als ik het goed begrepen heb). Geen voorkennis nodig, een nieuw begin. Nay-sayers gaan nay blijven zeggen, maar dat zal mijn plezier niet bederven. :)

 

Graag gelezen.

post-503-0-70202000-1463881510_thumb.jpeg

post-503-0-22395100-1463881536_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

valt nu onder COFFIN COMICS, Kuzuri.

 

Na Chaos en de overgang naar Crossgen en Avatar ben ik er eigenlijk van af gestapt, dus ik heb enkel de Chaos! boekjes. Bewuste keus om in mijn budget niet zomaar alles te bestellen wat ik leuk vind. Dat was namelijk nodig.

 

Ik heb vorig jaar de Boundless-TPB 1 Origins gekocht en die was zooo gaaf. En natuurlijk altijd Pulido in de smiezen gehouden want het blijft een grote liefde voor me, die Lady Death.

 

 

Ik zag op Facebook dat iemand dit verkocht dus die moest ik hebben:

 

Lady Death (Boundless) 0-26 (#16 Sultry variant)
Lady Death: Apocalypse #0-6 (Boundless)

 

Dus toen ook maar meteen elders LADY DEATH ORIGINS TP VOL 02 (Boundless reprint of Avatar's "Blacklands", "Sacrilege")   
besteld.

 

En de pre-orders van Coffin Comics heb ik toch ook maar weer allemaal via Diamond besteld.

 

Mijncollectie gaat dus weer de goede kant op!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ja, ik weet het, zie allereerste post, maar ik let in de previews alleen op de TP's en HC's (dat stel ik zo in op de site van Worlds End). Alleen bij IDW ga ik ook naar de gewone comics kijken voor hun PF's. Ik had niet verwacht dat er bij Coffin al een PF zou uitkomen. Ze hadden me al gemaild dat er geen trades op het programma staan voorlopig, maar ik blijf toch hopen. :)

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

"Long ago, a girl named Hope renounced her humanity to save her mother's soul from eternal torment in Hell. She is transformed by insurmountable odds and tragic circumstances into Lady Death, the ravishing conquerer of the netherworld. She ruled Hell. She faced the Judgement War. She joined a Dark Alliance, then she disappeared. It's been twenty years. Now find out what happpened to her..."

 

Brian Pulido is terug en bezit nu weer de volledige rechten van zijn Lady Death. God beware ons... :) Maar even serieus, dit eerste boekske is een degelijk stukske prestige format, achtenveertig bladzijden dus. Het is mooi getekend door Dheeraj Verma en Brian Augustyn schreef het samen met Pulido. Het heeft niet direct iets te maken met Boundless Comics, het is eerder een vervolg op Chaos! Comics' comics. Geen voorkennis nodig, een nieuw begin. Nay-sayers gaan nay blijven zeggen, maar dat zal mijn plezier niet bederven. :)

 

Graag gelezen.

 

Ik heb dit ook graag gelezen. Geen gezever, niet moeilijk doen, gewoon recht vooruit een Lady Death avontuurtje. En meer moet dat niet zijn. :) De tekeningen lijken heel Europees van stijl, maar toch ook weer niet. (ehm)

 

Het boekje begint met de zin "To know Lady Death is to know a woman cursed." CHAOS is back :)

 

Ik ben vooral content dat Pulido in de Q&A zegt dat hij geen minireeksen wil, maar wel vier Prestige Formats per jaar, elk met een afgerond verhaal, maar toch ook met een rode draad. 

:hartje:  prestige formats. :) Dan moet ik ook niet op TP's zitten wachten. 

 

post-503-0-70202000-1463881510.jpeg

 

post-585-0-20160600-1466276361_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 5 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...