Jason Fly Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 Kan iemand me alstublieft wat briefen over de reeks 'Alles van Vance? Toen het niet afwerken van deze reeks actueel was heb ik het niet zo heel erg gevolgd. Als ik het goed heb zijn er 11 van de 13 delen in het Nederlands vertaald? Welke delen zijn er nog in stock? Was 13 delen in het Frans het doel dat vooraf in gedachten was, of is de reeks ook in het Frans onafgewerkt? Indien onafgewerkt, zijn er concrete plannen tot heruitgave in het oorspronkelijke fonds of een ander? Bedankt. Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop Link to comment
Guest Kontiki Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 De dertien delen in het Frans zijn zo vooropgesteld en afgewerkt en verschenen niet chronologisch. Ze werden ook door twee verschillende uitgeverijen, Dargaud en Lombard, uitgegeven. De laatste twee delen met de rest van de Ramiro-verhalen zijn onvertaald gebleven. Die allerlaatste bundel zou extra interessant geweest zijn want een paar van die albums zijn nooit in album verschenen. Ik heb er indertijd nog navraag naar gedaan, maar de verkochte oplages begonnen dramatisch te zakken. Mijn inziens hadden ze die minder interessante illustratiebundelingen er niet bij moeten doen. Daar begon het fout te lopen. Er is geen sprake van dat die bundelingen ooit nog in het Nederlands verschijnen, toch niet door Dargaud/Lombard. Quote Link to comment
Jason Fly Posted October 14, 2014 Author Share Posted October 14, 2014 De dertien delen in het Frans zijn zo vooropgesteld en afgewerkt en verschenen niet chronologisch. Ze werden ook door twee verschillende uitgeverijen, Dargaud en Lombard, uitgegeven. De laatste twee delen met de rest van de Ramiro-verhalen zijn onvertaald gebleven. Die allerlaatste bundel zou extra interessant geweest zijn want een paar van die albums zijn nooit in album verschenen. Ik heb er indertijd nog navraag naar gedaan, maar de verkochte oplages begonnen dramatisch te zakken. Mijn inziens hadden ze die minder interessante illustratiebundelingen er niet bij moeten doen. Daar begon het fout te lopen. Er is geen sprake van dat die bundelingen ooit nog in het Nederlands verschijnen, toch niet door Dargaud/Lombard. Dank. Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop Link to comment
cinco Posted September 21, 2022 Share Posted September 21, 2022 Was deze reeks de moeite? Quote Link to comment
shakeitupguy Posted September 22, 2022 Share Posted September 22, 2022 De eerste verhalen zijn begin werk en nog redelijk houterig. Enkel het laaste verhaal kon ik echt van genieten omdat daar de typische Vance stijl in te vinden is. Quote Link to comment
Recommended Posts