Ga naar inhoud

J. Rom - Force Of Gold


Kurt M.

Recommended Posts

Probleem is misschien niet het best gekozen woord. Ik zie het zo: Amoras is een goeie miniserie (volgens een paar Suske en Wiske-liefhebbers die ik ken gaat het wel in tegen de principes van Vandersteen zijnde geen verwijzingen naar seks en geweld). Nu komt men alweer met een nieuwe mini-serie op de proppen nog voor Amoras helemaal verschenen is. Dit wijst dus volgens mij op een eerste stap naar de Amerikaanse formule van een hoofdreeks en diverse kort lopende series. De one shots hebben we eigenlijk ook al met de albums buiten de reeks.

 

Enfin, de nieuwe tactiek is dus eigenlijk herkauwen en blijven herkauwen van reeds bestaande personages. Nieuwe series krijgen bij Standaard Uitgeverij geen kans meer omdat ze nog niet bekend genoeg zijn. Ik herhaal dat ik de eerste drie albums van Amoras heb gelezen en goed bevonden, maar ik zie dergelijk niveau en succes geen honderd keer evenaren.

Wel Gilles, lees de volgende mini-serie dan niet en gun diegenen die het wel een kans geven en het ook daadwerkelijk bevalt hun plezier. Je kunt je niet voorstellen om hoeveel mogelijke spin-offs van series die ik niet lust ik geen bal zou geven, maar ik zou absoluut niet de neiging gaan voelen om in een topic daarover te gaan zeuren dat het mijn ding niet is. Gun zo'n topics toch aan de enthousiastelingen...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Ik ben alvast benieuwd. Ik heb helemaal niks met superhelden maar Amoras vind ik erg goed. Zelfs als het geen S&W spin of was zou ik het kopen. En laten we eerlijk zijn hoe verder de reeks gaat hoe minder het een duidelijke S&W spin of wordt. Dus misschien dat dit mij ook gaat bekoren.

Zo denk ik er ook over. En als ik het niet goed vind dan zal het om échte redenen zijn: de stijl van de tekeningen of het scenario...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Wel Gilles, lees de volgende mini-serie dan niet en gun diegenen die het wel een kans geven en het ook daadwerkelijk bevalt hun plezier. Je kunt je niet voorstellen om hoeveel mogelijke spin-offs van series die ik niet lust ik geen bal zou geven, maar ik zou absoluut niet de neiging gaan voelen om in een topic daarover te gaan zeuren dat het mijn ding niet is. Gun zo'n topics toch aan de enthousiastelingen...

 

Ik lees wat ik zelf wil en heb het recht op een eigen mening. In het verleden heb ik al genoeg dingen gelezen op dit forum die ik erover vond, sindsdien vind ik het dan ook onnodig om mijn mening in te perken  :e005:

 

Interesseert die je niet, lees mijn opmerkingen dan gewoon niet en dan is iedereen tevreden. Moest je het topic trouwens volledig hebben gelezen had je gezien dat ik op z'n minst dat eerste album ga proberen. 

Link naar reactie

Force komt ook uit in hardcover; Deel 2 is gepland in maart 2015. In mei 2015 verschijnt Amoras 4.

 

zou het (terechte) succes van RW (of toch in elk geval positieve buzz) hier voor iets tussen zitten.

Link naar reactie

Force komt ook uit in hardcover; Deel 2 is gepland in maart 2015. In mei 2015 verschijnt Amoras 4.

Kontiki: Amoras 4 staat op de stripspeciaalzaak in de rubriek 'Te verschijnen' aangegeven voor oktober 2014.

Is die uitgesteld of verwar je het album met een ander?

 

Edit: Amoras 4 is blijkbaar al verschenen deze week.

Je bedoelt dus vast Amoras 5, ik snap het al... :e005:

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

De rubriek Stripinvasie wordt enkel op zaterdag aangevuld met de verschenen strips van de afgelopen week, dus met titels die nu nog eventjes staan aangekondigd. Maar nu zaterdag kan ik de rubriek te verschijnen al aanvullen met het voorjaar van 2015 bij Standaard. Amoras 5 verschijnt in mei.

Link naar reactie

Over Roodhaar: slordig zou ik het niet noemen, maar maar de tekenaar heeft zich er professioneel vanaf gemaakt.

 

Als ik de strip zo lees, denk ik inderdaad dat Roman er wel een stuk of zes per jaar kan maken. Wat ik zie is een soort uitvergrootte comic. 

 

Maar is dat de schuld van Romano? Ik zou die eerder bij de scenarist neerleggen. Op de meeste pagina's gebeurt erg weinig. Soms wordt er wat gevochten, soms wordt er wat met mensen gesleept. Zie dan als tekenaar je pagina's maar eens gevuld te krijgen. De Eppo mensen hadden geen scenarist uit de USA moeten nemen, die nog niet eens genoeg inhoud voor een strip op comic formaat aanlevert.

Link naar reactie

Als ik de strip zo lees, denk ik inderdaad dat Roman er wel een stuk of zes per jaar kan maken. Wat ik zie is een soort uitvergrootte comic. 

 

Maar is dat de schuld van Romano? Ik zou die eerder bij de scenarist neerleggen. Op de meeste pagina's gebeurt erg weinig. Soms wordt er wat gevochten, soms wordt er wat met mensen gesleept. Zie dan als tekenaar je pagina's maar eens gevuld te krijgen. De Eppo mensen hadden geen scenarist uit de USA moeten nemen, die nog niet eens genoeg inhoud voor een strip op comic formaat aanlevert.

 

Als Romano effectief deze Gouden-reeks tekent dan betekent dat dat hij samen met Storm en Roodhaar effectief ongeveer zoveel albums per jaar zou maken.

Link naar reactie

Zolang de verkoopcijfers niet duidelijk meegedeeld worden valt daar natuurlijk over te discussiëren, maar ik ga ervan uit dat de rode reeks nog steeds beter verkoopt.

 

Een advertentie in de krant vandaag voor Amoras 4 was al wat duidelijker (ook al kan het nog steeds dubbelzinnig opgevat worden). Daarop stond: "Meer dan 300.000 ex verkocht van het album 1 tem 3".

Link naar reactie

Jerom was één van mijn favoriete series als kind (rozen voor Berunka, Jerom contra Jerom, etc. Zalig...  Ben afgehaakt bij de rode reeks, dat was niks meer). Dat wil helemaal niet zeggen dat ik nu ga toehappen bij deze relance. Bij Amoras heb ik dat immers ook nog niet gedaan.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Jerom was één van mijn favoriete series als kind (rozen voor Berunka, Jerom contra Jerom, etc. Zalig...  Ben afgehaakt bij de rode reeks, dat was niks meer).

 

Terwijl de kwaliteit bij de rode reeks (was dat geen oranje?) toch net weer dat tikkeltje hoger lag dan bij de groene reeks.

Link naar reactie

En dat durf je zomaar hier op het forum toe te geven? 

Het is schandalig natuurlijk, maar ik verzamel vooral de creaties van de klassieke stripschrijvers.

 

 

Terwijl de kwaliteit bij de rode reeks (was dat geen oranje?) toch net weer dat tikkeltje hoger lag dan bij de groene reeks.

 

De eerste stuks waren bruinrood, de laatste 16 geel.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...