Ga naar inhoud

De Atmosfeer Op Dit Forum


Gast Samurai7

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Tja.. maar je hebt al gezegd dat je knul zou zetten in plaats van wijf.. de toon is heel anders tussen die twee. Je hebt jezelf al laten kennen eigenlijk..

"Het tekent als een os: showing no balls. Het vertoont geen enkel teken dat enig talent herbergt of ook maar een greintje aan potentiële kunde dat ooit eens aan de oppervlakte zou kunnen opborrelen."

 

Is dat degraderend genoeg dan, wanneer het gaat om mannen? Weegt het even zwaar door als "wijf" wanneer dit toegepast wordt bij vrouwen?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Waarom? Dat staat hier toch los van? Het gaat hier om de manier waarop een discussie wordt gevoerd over het werk van een tekenares.

Dat ze eerst maar eens een deftige tekening of schets produceert. Ik heb niks tegen stijlen die breken met meer traditionele artistieke opvattingen, maar de personen die deze wegen bewandelen kunnen meestal wel goed tekenen. 

Link naar reactie

Dat ze eerst maar eens een deftige tekening of schets produceert. Ik heb niks tegen stijlen die breken met meer traditionele artistieke opvattingen, maar de personen die deze wegen bewandelen kunnen meestal wel goed tekenen. 

 

Ach wat is deftig? Daar kun je eindeloos over discussiëren. Ik zeg niet dat haar werk goed is, nogmaals, het gaat mij om de manier waarop en het blijven natrappen. 

 

Gaan we aan censuur doen?

 

De foto van Milquet hangt boven je bed?

 

Ik ben geen voorstander van censuur, absoluut niet, maar op de meeste fora bestaan forumregels waar men aan zich dient te houden, censuur of niet. Kritiek op iemands werk, hoe lelijk je het ook vindt, je kan dan nog wel met respect over die persoon praten. 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

"Het tekent als een os: showing no balls. Het vertoont geen enkel teken dat enig talent herbergt of ook maar een greintje aan potentiële kunde dat ooit eens aan de oppervlakte zou kunnen opborrelen."

 

Is dat degraderend genoeg dan, wanneer het gaat om mannen? Weegt het even zwaar door als "wijf" wanneer dit toegepast wordt bij vrouwen?

Ik ben al blij dat je ziet dat het degraderend was en is, je woordgebruik. Wat mij betreft, moet je dat noch voor man, noch voor vrouw doen. Dat zou ik graag zien.

 

Wat is er mis om gewoon te zeggen dat je de tekenstijl op niks vindt trekken en dat je twijfelt aan de kunde? Enige naamgeving kan dan gewoon achterwege gelaten worden en toch heb je je punt gemaakt. En als je echt voor een diepgaande en constructieve discussie zou willen gaan, zou je nog een aantal technische voorbeelden kunnen aanhalen..

Link naar reactie

 

Hoe consequent ben je in die logica? Ik vind het erg dat mensen dat mensen het erg vinden. Moeten zij daarom stoppen met het erg te vinden?

 

Dus respectloze opmerkingen zijn toegestaan op dit forum? 

 

Als je respect grats en voor niets aan iedereen moet geven is het toch niets meer waard?

Tolerantie kunnen ze krijgen, maar respect eisen vind ik toch een stap te ver.

Link naar reactie

Hoe consequent ben je in die logica? Ik vind het erg dat mensen dat mensen het erg vinden. Moeten zij daarom stoppen met het erg te vinden?

 

 

Ik herhaal :Maar dat is juist het punt van sexisme. Jij kan het niks/niks ergs vinden, maar als diegene over wie het gaat het wel erg vindt, dan is dat wat telt. En is het sexisme/racisme/... of welke isme dan ook voor die persoon. Een conversatie is per definitie met meer dan één persoon en de grenzen worden bepaald door elk lid individueel en niet één persoon voor allen.

 

Als je het erg vindt dat ik de opmerking erg vond, hebben wij een conversatie waar één partij zich niet goed voelt. En dan spijt dat mij. Ik wil dan wel graag van je weten binnen welke grenzen jij wel wil discussieren, zodat we dat samen kunnen doen?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Grosz en Dix weken ook af van traditionele opvattingen omtrent vormelijkheid. Toch zie je dat die personen konden tekenen en schilderen. Een idee, verzameling aan gevoel wordt in het werk gebracht. Bij de zusjes Staal ervaar je dat niet.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Blijkbaar is de tolerantie op dit forum ook ver te zoeken.

Niemand pleit hier dat oeuvres afkomstig van personen die postmoderne "stijlen" hanteren niet meer getoond mogen worden of besproken mogen worden.

Link naar reactie

Grosz en Dix weken ook af van traditionele opvattingen omtrent vormelijkheid. Toch zie je dat die personen konden tekenen en schilderen. Een idee, verzameling aan gevoel wordt in het werk gebracht. Bij de zusjes Staal ervaar je dat niet.

Dank u.

 

Twee tekenaars uit de Duitse loopgraven die ik nog niet kende. Ik ga even rondneuzen op het net.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Politieke correctheid is saai, censuur, bekrompen en een inferieur geestesproduct dat veelal afkomstig is van de bange brave burger, de voortuinprimaat, de kleinburger, de p'tit bourgois...

Link naar reactie

Politieke correctheid is saai, censuur, bekrompen en een inferieur geestesproduct dat veelal afkomstig is van de bange brave burger, de voortuinprimaat, de kleinburger, de p'tit bourgois...

Hahahahaha... ik vind dat best wel grappig. Misschien ben je inderdaad wel een grote mond met een peperkoeken hartje... *grin* You made my day!

 

Een forum is het meest "levend" als er polariserende stellingen worden ingenomen.

Hoeveel ruimte er m.b.t. bewoordingen gegeven wordt is aan jezelf (niet meer lezen) en aan de moderators.

Volgens mij is het echt zo simpel.

Een forum is het best als iedereen een mening ten berde brengt die de discussie verder helpt en niet de discussie hopeloos laat verzanden.

Link naar reactie

Blijkbaar is de tolerantie op dit forum ook ver te zoeken.

 

Waarom zeg je dit? Van mij mogen ze bestaan, net zoals FC De Kampioenen, de muziek van Laura Lynn, etc... Ik roep niet op tot hun publieke kastijding, een boekenverbranding of het aanschrijven van de nederlandse/belgische regering dat ze daaraan geld hebben uitgegeven. Nog zou ik een ander persoon bijtreden moest die hier toe oproepen.

Link naar reactie

Grosz en Dix weken ook af van traditionele opvattingen omtrent vormelijkheid. Toch zie je dat die personen konden tekenen en schilderen. Een idee, verzameling aan gevoel wordt in het werk gebracht. Bij de zusjes Staal ervaar je dat niet.

Trouwens, bedankt voor de tip. Alleen ben ik er niet van overtuigd dat het niveau bij elk van hun tekeningen (voor zover ik gevonden heb) beter is dan die van Staal.

 

visuels-8.jpg

Link naar reactie

Ik herhaal :Maar dat is juist het punt van sexisme. Jij kan het niks/niks ergs vinden, maar als diegene over wie het gaat het wel erg vindt, dan is dat wat telt. En is het sexisme/racisme/... of welke isme dan ook voor die persoon. Een conversatie is per definitie met meer dan één persoon en de grenzen worden bepaald door elk lid individueel en niet één persoon voor allen

 

Ik ben eerder van mening dat geen enkel persoon die grens kan bepalen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Waarom zeg je dit? Van mij mogen ze bestaan, net zoals FC De Kampioenen, de muziek van Laura Lynn, etc... Ik roep niet op tot hun publieke kastijding, een boekenverbranding of het aanschrijven van de nederlandse/belgische regering dat ze daaraan geld hebben uitgegeven. Nog zou ik een ander persoon bijtreden moest die hier toe oproepen.

Alhoewel...in sommige gevallen... :e007:

Link naar reactie

Als je het erg vindt dat ik de opmerking erg vond, hebben wij een conversatie waar één partij zich niet goed voelt. En dan spijt dat mij. Ik wil dan wel graag van je weten binnen welke grenzen jij wel wil discussieren, zodat we dat samen kunnen doen?

 

En als ik het erg vind dat je spijt hebt? Iedereen kan zo blijven doorgaan met zeggen waar zijn grens ligt maar elke grens die jij trekt gaat meestal door een grens van iemand anders. Behalve alle twee zwijgen is er dan toch geen enkele optie meer?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Trouwens, bedankt voor de tip. Alleen ben ik er niet van overtuigd dat het niveau bij elk van hun tekeningen (voor zover ik gevonden heb) beter is dan die van Staal.

 

visuels-8.jpg

Ik weet niet...ik zou durven stellen van wel. Moet je niet eerst inzicht en kunde hebben omtrent het weergeven van een vormelijkheid die resoneert met de fysieke realiteit alvorens je ervan los te maken en toch nog een emotionele lading of zeggingskracht te kunnen geven aan het werk?

Link naar reactie

Ik ben eerder van mening dat geen enkel persoon die grens kan bepalen.

Interessant standpunt. Echt.

Helaas wordt in de praktijk mensen wel aangesproken door wat er gezegd wordt en is het dan eventueel kwetsend. En heb je een grens bereikt. De vraag is dan of de ander nog wil converseren.. ah.. je volgende post gaat daar op in.

 

En als ik het erg vind dat je spijt hebt? Iedereen kan zo blijven doorgaan met zeggen waar zijn grens ligt maar elke grens die jij trekt gaat meestal door een grens van iemand anders. Behalve alle twee zwijgen is er dan toch geen enkele optie meer?

 

Waarom zou conversatie niet mogelijk zijn binnen aanvaardbare grenzen voor al de deelnemers? Als wij geen grenzen vinden om binnen te converseren, moeten we inderdaad zwijgen, maar ik ben er van overtuigd dat die grenzen wel vast te leggen zijn en door ze te benoemen kan de andere er rekening mee houden. Zoals ik die nu niet meer zegt dat het me spijt.. stom voorbeeld natuurlijk, want je meende dat al lang niet meer, maar zo werkt het systeem wel..

Link naar reactie

Waarom zeg je dit? Van mij mogen ze bestaan, net zoals FC De Kampioenen, de muziek van Laura Lynn, etc... Ik roep niet op tot hun publieke kastijding, een boekenverbranding of het aanschrijven van de nederlandse/belgische regering dat ze daaraan geld hebben uitgegeven. Nog zou ik een ander persoon bijtreden moest die hier toe oproepen.

 

Die opmerking was een algemene opmerking. Niet aan jou gericht.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Ik weet niet...ik zou durven stellen van wel. Moet je niet eerst inzicht en kunde hebben omtrent het weergeven van een vormelijkheid die resoneert met de fysieke realiteit alvorens je ervan los te maken en toch nog een emotionele lading of zeggingskracht te kunnen geven aan het werk?

Je doet me denken aan mijn leerkracht fotografie: eerst de regels kennen om ze dan met de voeten te treden. En tot op zekere hoogte kan ik daar inkomen, maar sommigen slagen er in om met totaal verkeerde (technisch dan) foto's een geweldige punch te geven qua emotionele impact en dan heb ik al altijd de vraag gehad of de regels je dan net niet tegenhouden? Is het voor sommigen niet beter om af te wijken en gewoon voor het gevoel te gaan zonder alle regeltjes te kennen? 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Je doet me denken aan mijn leerkracht fotografie: eerst de regels kennen om ze dan met de voeten te treden. En tot op zekere hoogte kan ik daar inkomen, maar sommigen slagen er in om met totaal verkeerde (technisch dan) foto's een geweldige punch te geven qua emotionele impact en dan heb ik al altijd de vraag gehad of de regels je dan net niet tegenhouden? Is het voor sommigen niet beter om af te wijken en gewoon voor het gevoel te gaan zonder alle regeltjes te kennen? 

Zo'n gevallen heb je ook. En het is dan nog goed ook, hetgeen ze produceren. Maar ik weet in de verste verte niet waarom zoiets kan plaatsvinden of hoe je het moet benaderen met criteria of wat dan ook.

 

Maar hetgeen Staal op papier zet voldoet alleszins voor mij niet aan iets waarmee ik een gehalte aan kunde en zeggingskracht/gevoel kan ervaren/waarnemen.

Link naar reactie

Die opmerking was een algemene opmerking. Niet aan jou gericht.

 

Het feit dat je mij quote gaf mij de indruk dat die opmerking ook aan mij was gericht. In mijn allereerste post in dit topic (pagina 2) haalde ik zelfs aan dat dit werk bestaansrecht had.

 

Interessant standpunt. Echt.

Helaas wordt in de praktijk mensen wel aangesproken door wat er gezegd wordt en is het dan eventueel kwetsend. En heb je een grens bereikt. De vraag is dan of de ander nog wil converseren.. ah.. je volgende post gaat daar op in.

 

 

Waarom zou conversatie niet mogelijk zijn binnen aanvaardbare grenzen voor al de deelnemers? Als wij geen grenzen vinden om binnen te converseren, moeten we inderdaad zwijgen, maar ik ben er van overtuigd dat die grenzen wel vast te leggen zijn en door ze te benoemen kan de andere er rekening mee houden. Zoals ik die nu niet meer zegt dat het me spijt.. stom voorbeeld natuurlijk, want je meende dat al lang niet meer, maar zo werkt het systeem wel..

 

Het zou makkelijker zijn in levende lijven hierover te discussieren :) Het probleem zit hem bij mij al bij "aanvaardbare grenzen" en "deelnemers". Aangezien iemand onmogelijk alles kan weten over alle anderen is de groep van deelnemers redelijk flou. Je kan wel zeggen dat het enkel gaat over degene die actief betrokken zijn bij het gesprek maar zelf dit is al onjuist omdat je daarmee de rest van de mensheid uitsluit. Als je daarentegen de rest van de mensheid niet uitsluit is het moeilijk om 'aanvaardbare grenzen' op voorhand vast te leggen want dan spreek je over 7.000.000.000 individuen. Als je al hun grenzen gaat trekken schiet er voor de mens enkel nog een muilkorf over.

Link naar reactie

Zo'n gevallen heb je ook. En het is dan nog goed ook, hetgeen ze produceren. Maar ik weet in de verste verte niet waarom zoiets kan plaatsvinden of hoe je het moet benaderen met criteria of wat dan ook.

 

Maar hetgeen Staal op papier zet voldoet alleszins voor mij niet aan iets waarmee ik een gehalte aan kunde en zeggingskracht/gevoel kan ervaren/waarnemen.

Staal vind ik vormelijk er nog net doorkunnen, maar de getoonde verhaallijn kon me niet overtuigen. En dus ben ik niet meer verder gaan zoeken.

 

Daarnaast, als het technisch niet helemaal in orde is, dan moet het verhaal dat ergens bevestigen of verklaren waarom het niet klopt of juist zo sterk zijn dat het het minpunt opheft. Maar dat is mijn mening.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...