Ga naar inhoud

De Atmosfeer Op Dit Forum


Gast Samurai7

Recommended Posts

Ik heb toen nog comedy-avondjes georganiseerd. Gewoon samen afspreken in het Bal Infernal of 1-2-3 Comedy in Gent waar we toch enkele inmiddels doorgebroken komieken hebben zien optreden (Wim Helsen, Raf Coppens, Lieven Scheire,... of op de Gentse Feesten. Brecht Evens, Emmanuel "Mister FACTS" Van Melkebeke en enkele andere forumanciens waren er ook bij. De bewuste Han Solo dook een paar keer op. Ik vond hem op het forum een zeer vervelende klier. Hij kon me echt razend maken met zijn filosofische dagboekjesprietpraat, en met al zijn lappen tekst viel het niet mee om hem zomaar te negeren. Ja, ik had toen ook al lange tenen. In het echt was hij integendeel een zeer zwijgzaam watje en was hij bijna beschaamd om me een hand te geven. Daarom nam ik hem sindsdien ook niet meer serieus. Met sommigen op dit forum heb ik dat ook wel.

Echte ontmoetingen prefereer ik nog steeds. Dan vallen de maskers, wordt er door de mand gevallen of apprecieer je iemand pas veel beter. Forumidentiteiten geven zelden weer hoe iemand in realiteit is. Over Mauser heb ik bijvoorbeeld ook al gehoord dat hij in realiteit een gemoedelijk, ietwat bedeesde persoonlijkheid is. In alle eerlijkheid ervaar ik dat de Nederlanders alhier zich minder verstoppen achter een nickname en een vierkant prentje.

Ik snap de nostalgie naar het De Poort-forum van bepaalde anciens dus wel, maar het is een utopie om de sfeer van elders en uit vervlogen tijden zomaar als een copypaste te verwachten op een geheel nieuwe locatie met nieuwe mensen.

Link naar reactie

Ben ook naar het Klein Kasteeltje geweest (1988) maar had meer geluk : zelfbediening, all you can eat, voor niejtunt... Heb toen frieten met kroketten met aardappelnootjes met verschillende soorten vlees en 6 desserts genomen...  Waar is de tijd dat defensie nog zwom in geld en middelen...

 

 

ook friet. en stoverij. maar wij mochten maar één menu pakken, zulle.

Link naar reactie

Het leger....... daar heb ik maar 1 mooie herinnering aan: afzwaaien!! Heb door geboorte de Franse nationaliteit, dat betekende legerdienst in Frankrijk, ze waren toen bezig met die bilaterale akkoorden. Allen Fransen van vreemde origine moesten naar Perpignan, met de trein. Haren werden helemaal afgeschoren met een tondeuse, kleding was of te klein of te groot. Heb er 8 weken gezeten eer ik voor de eerste keer naar huis mocht, man wat had ik "heimwee". Toen moest ik naar 4 dagen weer terug, zoveel lood in mijn schoenen heb ik nooit meer gehad. We werden als vuil behandeld door Fransen die neerkeken op die ëtrangers . Die jongens die geen Frans begrepen in het begin kregen gewoon slaag. Kan er een boek over schrijven. Het is alweer bijna 40 jaar geleden, maar wat heb ik ervan geleerd........

Bij het afzwaaien ben ik 3 dagen op stap geweest.

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Het komt de sfeer op elk forum ten goede als men zich probeert te gedragen naar de maatstaven die zij zich ook in het echte leven voorhouden.

Dat gebeurt niet, en zeker niet in deze hobby, omdat minimaal de helft sociaal een achterstand heeft en geen vrouw gedag durft te zeggen, laat staan ruzie maken met een andere vent.

Het internet maakt iedereen anoniem en geeft iedereen de mogelijkheid om een ander te beledigen/bekritiseren en zich te beklagen.

 

 

Scherp.

 

Ook herkenbaar. Ik durfde vroeger ook niet gedag te zeggen en vond mijn vrouw middels deze kleine annonce:

 

Mn zkt lieve vr. die Scoot.chin. beter vindt dan Verdr. wgn. Refl. onder nummer…

 

Twaalf reacties.

Link naar reactie

De helft heeft een sociale achterstand? Kom kom, dat is overdreven. Sommigen onder ons zijn gewoon geboren als cynicus, dat wil niet zeggen dat we geen vriendinnetjes hebben :D

 

Uit ervaring weet ik wel dat het makkelijker is om tussen de regels te lezen in de berichten van forummers die je al hebt ontmoet. D'r zitten er hier vast nog wel een paar die mij ook beter kunnen plaatsen daardoor (en al zeker diegenen die me op facebook hebben ook). 

Link naar reactie

Wat zijn jullie hier een vermakelijk stel! Deze draad had ik gemist maar is in korte tijd zo geëxplodeerd dat ik niet eens alles wíl teruglezen. Wel boeiend dat onvoorstelbaar veel woorden worden vuilgemaakt aan een stripstijl waarvan de meesten vinden dat deze, eh... kwalitatief onder het gemiddelde moet worden ingedeeld... en dat dan de vraag rijst hoe grof de bewoordingen mogen zijn waarmee deze met de grond gelijk mag worden gemaakt :D Nou ja, ik zal het misschien wat krakkemikkig samenvatten.

 

Ik ken de strips van deze maakster zelf niet, heb wel wat bekeken op basis van discussies hier. Tja, mijn stijl is het ook niet, maar er zijn zo veel strips die mijn ding niet zijn... hetzij omdat de tekenstijl me niet aanspreekt, hetzij omdat ik de grappen niet grappig vind... of beide.Maar is dit dan erger dan andere strips? Is het gebrek aan realisme in de tekeningen HIER voldoende om het als het gekrabbel van een kleuter af te doen en is ander werk waarbij anatomische regels met scheve voeten worden getreden juist wél artsy en verantwoord? Ik heb het antwoord niet, maar ik ben in dit geval wel benieuwd waarom deze maakster heeft gekozen voor deze specifieke stijl. Zijn er interviews voorhanden? Misschien draagt dat nog bij aan een discussie die inhoudelijker is dan het flauwe 'dat kan mijn zusje van 3 ook'.

Link naar reactie

Prima atmosfeertje! Ik vind het de laatste tijd juist wat gezapig geworden. Er waren nog niet eens zo heel lang geleden enkele forummers die bewust beledigend waren. Hier wordt zelfs nog enigszins op een ludieke wijze een niet zo heel getalenteerde tekenares enkele andere beroepskeuzes aangeraden. Moet kunnen!

Dat tekeningen niet mooi zijn wil overigens nog niet zeggen dat de strip niet goed is, want van die paar plaatjes in een ander topic van de dame in kwestie kon ik de humor toch wel inzien.

 

Wat me dan wel weer verbaast is dat er wel heel serieus op van alles en nog wat wordt ingegaan. Misschien is iemand eens ronduit negatief over een tekenaar M/V. Who cares?

Link naar reactie

Hoe kun je dit nu menen, de supense in de verdronken wagen (de verzopen Dauphine die vast komt te zitten), de vaart die in het verhaal zit. Scooterchinees komt wat mij betreft op een goede tweede plek, een album waar het cantinu regent, die suffe Spek met zijn opiumsigaretjes......

 

Spek is een van de grootste attracties van dit album, de stroom droogkloterige opmerkingen ( "ik zei toch dat je een badpak moest aantrekken" tegen Vlinder die in het water lazert... ) blijft onovertroffen. En fraai blijft toch ook de entree: de prent van een vrachtwagen in moeilijkheden in de bergen, en dan prompt een terugblik. Spijtig bij Tillieux is telkens de moeizame afwikkeling op de laatste pagina's.   

 

EDIT: dat ik hier Vlinder en Spek door elkaar haal zonder meteen in mijn hemd te worden gezet pleit misschien toch voor de omgangsvormen hier.....

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ja jong, echt. :e009:

Uw cold reading techniek is nog niet zo optimaal hé...


Als Mein Kampf of een verzameld werk van Voltaire met dergelijk gekrabbel wordt vertaald naar stripvorm door een man dan giet ik met dezelfde fles vitriool over de maker zijn kop.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...