Bonte Posted November 2, 2014 Posted November 2, 2014 Ik zoek een systeem om m'n DVD collectie wat compacter te maken, iets zoals op de foto maar dan met de boekjes en covers die iets groter zijn. Weet iemand een goed en betaalbaar systeem? Quote
Daan Posted November 3, 2014 Posted November 3, 2014 Waarom grotere boekjes? Dit is ook wel een handig en compact systeem: http://www.slappa.com/catalog/dvd-cases?mytabsmenu=5 Quote
Bonte Posted November 3, 2014 Author Posted November 3, 2014 Ja, ziet er ook goed uit, jammer dat rug van de hoesjes moeten geplooid worden. Die hoesjes zijn het grootste probleem voor een verzamelaar. Quote
Daan Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Voor die hoesjes kun je toch eventueel simpele a4 showtassen/insteekmappen gebruiken? Quote
Daan Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Alles in een dikke ordner of multomappen en klaar! Quote
Bonte Posted November 4, 2014 Author Posted November 4, 2014 Veel te simpel, daar zou ik zelf direct op gekomen zijn. Lijkt me inderdaad perfect, ik ga opnieuw eens in het kantoor materiaal moeten rondneuzen. Quote
Hamirubi Posted February 7, 2021 Posted February 7, 2021 Op 4/11/2014 om 11:16, Bonte zei: Lijkt me inderdaad perfect, ik ga opnieuw eens in het kantoor materiaal moeten rondneuzen. Wat is het uiteindelijk geworden? Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith.
Bonte Posted February 7, 2021 Author Posted February 7, 2021 25 minuten geleden, Hamirubi zei: Wat is het uiteindelijk geworden? Ah, ik heb ze uiteindelijk in de UK gevonden op deze site https://www.dvdbinders.co.uk/ Eerst liet ik de ringmappen ook in de UK maken omdat ze daar 4 ringen hebben maar tegenwoordig gebruik ik de gewone 2 ringen die je in België makkelijker kan vinden. Toevallig enkele dagen terug heeft m'n dochter de ruggen gepersonaliseerd en alles gesorteerd, ben er heel blij mee. Je krijgt zo 15 tot 18 films in een mapje, een hele plaatsbesparing toch al is het ook maar tijdelijk. Quote
Aleksandr Posted February 7, 2021 Posted February 7, 2021 mooi, maar zo krijg je toch een hoop lege dvd doosjes? Quote
Bonte Posted February 7, 2021 Author Posted February 7, 2021 7 uren geleden, Aleksandr zei: mooi, maar zo krijg je toch een hoop lege dvd doosjes? Die smijt ik grotendeels weg, het zal nooit een probleem zijn om aan lege doosjes te komen. Quote
esteban² Posted February 7, 2021 Posted February 7, 2021 Toch een beetje de nachtmerrie van zowat elke (fysieke) filmverzamelaar die ik ken. De covers en discs opbergen in mappen? Mijn hartje doet er pijn van, ik mag er niet aan denken. En doosjes weggooien? Gelukkig nog niet zo schrikverwekkend als mensen die de kartonnen sleeves van DVD's of BR's weggooien. Nu, uiteraard begrijp ik dat niet iedereen dat heeft en opbergruimte wel degelijk een probleem kan worden voor mensen. Ruimte die, waar ik voorrang zal geven aan alles rond film, plaats moet maken voor belangrijkere dingen. En ik vind je oplossing best wel goed. Ik had geen idee van het bestaan van dergelijke insteekmapjes. Jouw dochter heeft wel mooi werk geleverd hoor, @Bonte. Dat zie ik graag. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Bonte Posted February 8, 2021 Author Posted February 8, 2021 Speciale doosjes hou ik natuurlijk gewoon volledig. Het is niet ideaal maar ik zie DVD's niet 100% als verzamelstukken, er zit toch niet veel waarde in eerste persingen. Als er een BluRay verschijnt met betere kwaliteit en extra's verliest de DVD opeens z'n grootste waarde. Dat is het omgekeerde van wat we bij strips, games en WO1 foto's gewoon zijn en die ik ook durf verzamelen. Quote
Aleksandr Posted February 8, 2021 Posted February 8, 2021 en steek je die games dan ook in zulke mappen? Quote
Bonte Posted February 8, 2021 Author Posted February 8, 2021 2 uren geleden, Aleksandr zei: en steek je die games dan ook in zulke mappen? Nee, de games niet maar ik zet niet alles open in kasten, enkel de games die we nog eventueel zouden willen spelen. Als ik er nog tijd voor kan vinden. En dan de cartridges en consoles natuurlijk ook niet, die zitten in dozen en gesloten kasten. Het moet ook niet allemaal perfecte staat zijn, ik hou bij wat ik op m'n weg tegenkom. Quote
Recommended Posts