Ga naar inhoud

Stripdagen Gorinchem 7-8 Maart 2015


eriktex

Recommended Posts

http://www.stripschap.nl/pages/de-stripdagen/de-crew.php

 

daar staan alle vrijwilligers op

 

aanvullend op daan 2 tekenaars is niet heel veel daar kunje niet alles voor omgooien

stel dat die 2 tekenaars max 50 man extra trekken

 

hoe groot is de fanatieke groep dedi jagers max 100 man ?? :wat: :wat:

 

maar handelaren hechten wel aan een mooie plek voor de 1 is dat extreem belangrijk voor de ander wat minder

weetje nog klein weekje dan gaan we er gezellig heen

Link naar reactie

Ik twijfel ook nog sterk of ik zal gaan.

Los van de twee auteurs van Silvester die minder op de beurs aanwezig zullen zijn.

Nog belangrijker, het feit dat er is weer een uitgever minder op de beurs.

Ik baal van deze tendens en de lol om te gaan is een stuk minder.

 

Uitgevers op een stripbeurs?

Geen Saga, Daedalus of Silvester Standaard. Dan durf ik niet eens Dargaud Lombard Dupuis Casterman etc. op te noemen.

Respect voor de uitgevers die nog wel komen naar Nederlandse festivals.

 

De reden om naar een stripbeurs te komen wordt alsmaar minder.

Met de komst van veilingsites als marktplaats / e-bay / bobbedoes / Catawiki en de eigen sites van stripwinkels is de noodzaak om in bakken te zoeken steeds minder. Een stripbeurs is leuk door het contactmoment met handelaren / uitgevers en medeverzamelaars + een beursuitgave + een dedie (voor sommigen, maar stiekem zijn dat er best veel). Nu zijn er weinig beursuitgaven (ik heb het niet over primeurs) en voor de fanatieke dedie verzamelaar.

 

Ben benieuwd of het een wijs besluit is geweest van het stripschap om niet aan de wensen tegemoet te komen van Silvester.

Link naar reactie

Ik twijfel ook nog sterk of ik zal gaan. 

 

Los van de twee auteurs van Silvester die minder op de beurs aanwezig zullen zijn. Nog belangrijker, het feit dat er is weer een uitgever minder op de beurs. Ik baal van deze tendens en de lol om te gaan is een stuk minder.

 

Uitgevers op een stripbeurs? Geen Saga, Daedalus of Silvester Standaard. Dan durf ik niet eens Dargaud Lombard Dupuis Casterman etc. op te noemen. Respect voor de uitgevers die nog wel komen naar Nederlandse festivals.

 

De reden om naar een stripbeurs te komen wordt alsmaar minder.

 

Helemaal mee eens, op één ding na: de reden om naar DEZE stripbeurs te gaan wordt steeds minder. Het is jammer dat de mensen van het Stripschap niet wat meer hun best doen om uitgevers als Silvester, Daedalus en Saga op de Stripdagen te houden/krijgen. Of misschoen zelfs een stand voor een uitgever als Dargaud te bemensen.

 

Het begint steeds meer een markt met een hoge entree te worden. Een dag zal dit jaar genoeg zijn. Zelf geef ik aan een evenement als in Veldhoven (vroeger Valkenswaard) de voorkeur.

Link naar reactie

Silvester had de enige geweest met tekenaars uit het buitenland, verder is er niks, dus helaas maakt het wel veel uit.

Als er van een grote groep alles-eters er maar drie gaan komen, mag je dat serieus nemen.

Nogmaals, dit zijn de stripdagen, moet het grootste festival zijn in Nederland, met veel uitgeverijen, beursedities en veel stripmakers in alle smaken, maar daar ziet het niet naar uit.

@tuinman, ik ben liefhebber, hou van strips en tekeningen, terwijl anderen wellicht van comics of stripcurosia houden.

Anderen maken zich druk om hoeveel strips ze slijten, prima.

Ik, als liefhebber, sta niet te springen om een hal vol handelaren of winkels, die ook op internet verkopen, dat heeft voor mij geen meerwaarde, daar zijn geen stripdagen voor, het hoort erbij als onderdeel, niet als hoofdmoot.

 

Maar ik zal zaterdag langskomen.

Turfschip....where are you?.....brabanthallen, archeon, houten, Gorinchem....snik snik.

 

Trouwens wel een grote lijst vrijwilligers, dat is positief, dus ik laat me verrassen.

Link naar reactie

@lecram precies er moet voor elk wat wils wezen

ik koop zelf nog wel eens een beeldje van bommel of van asterix en obelix mits ik dat beeldje erg mooi vind

die dingen kosten ca 100 a 200 euro perstuk

dus ben ik een vreselijke zeikerd wat dat betreft gewoon mooi is niet goed genoeg

 

 

verder zou ik niet durven beweren dat het stripschap niet zijn best doet

 

maar misschien kunje ze helpen lecram :wat: samen met andere repers

Link naar reactie

Ik heb het al vaker gezegd, maar buitenlandse tekenaars zijn enkel interessant voor een klein groepje dedi-jagers. Ik mag zelf ook graag een tekening scoren maar er is meer dan dat. En of dedi-jagers big spenders zijn? Nou, bij Silvester ben je minimaal 50 Euro kwijt voor wat tekeningen dus het geld uitgeven gaat naar een nogal select deel van de beurs. Ik heb er afgelopen weekend in Rotterdam eens extra op gelet: ik heb in de beurshallen geen enkele reper gezien, behalve Johan die een tekening bij onze buren van Windmill kwam halen. Verder stond iedereen alleen in de rij de de tekenaars.

 

Gorinchem richt zich op een breed publiek. Mensen met kinderen, verzamelaars die hun zoeklijsten komen opschonen, dagjesmensen. Als ik met mijn dochter een tekening wil regelen dan ga ik toch bij Dick Heins staan en niet in een rij met ruftende ( :e007: ) dedi-jagers bij een vage Italiaanse topper?

 

Nogmaals, iedereen zijn hobby. Laten we dit weekeinde maar eens afwachten, ik zal het volgende week eens analiseren :e005: . Ik zie mezelf als verzamelaar, dedi-jager, bananendoos-schuiver en uitgever en ik kan het wat relativeren - dus ik heb er wel een beetje zicht op dacht ik...

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

En trouwens: onze uitgeverij komt met een exclusieve luxe Tex Willer uitgave gelimiteerd op 30 stuks enkel en alleen in Gorinchem te koop. En luxe is echt luxe: harde kaft, zwart linnen, fraaie schutbladen en liefst 4 exclusieve ex-libri... 

 

Dus op zaterdagmorgen zal de sprint niet richting de buitenlandse tekenaars zijn maar naar de kraam van HUM!

 

:P

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Erik, jij hebt waarschijnlijk nooit stripdagen in het turfschip meegemaakt? 

Gorinchem voor de dagjesmensen of breed publiek...????.......wat biedt je voor een tientje entree....een halletje bananendozen en de Eppo stand........zeer zware overschatting

Angoulême trekt ieder jaar tienduizenden bezoekers, geen marktkraam te vinden, alleen tentoonstellingen, uitgeverijen, promoties en vooral.......heel veel stripmakers (zij maken de strips, zij leven de strips, zonder stripmakers geen strips). En niet alleen dedie-jagers, maar heel het volk wil de tekenaars zien.

Natuurlijk zijn de NL dedie-jagers maar een kleine groep en leveren die de bananendoosschuivers niks op, maar het is wel de trouwste groep en de groep die veel over heeft voor zijn hobbie.

 

En Erik, helaas is de objectiviteit van een standhouder toch minimaal discutabel te noemen........het gaat aan het eind alleen om de omzet en mij om mijn hobbie.

En begrijp alsjeblieft....zonder uitgeverijen met stripmakers is het niks meer dan een grote markthal met allemaal dezelfde waar. Daar betaalt niemand een tientje voor.....is allemaal op internet en in winkels/markten te vinden. 

 

Wel begrijp ik dat het voor kinderen super is om een Dick Heins te krijgen, is ook zo, veel leuker dan de rij zweterige nerds.......

 

Maar ik zal komen en kom gezellig bij je langs voor een Philemon....... 

Maar waar ik vroeger Will, Graton, Sokal etc. als jongere/kind kreeg en daardoor liefhebber werd, krijgt de jeugd nu elk jaar dezelfde Nederlandse namen...........

Link naar reactie

Ik heb het al vaker gezegd, maar buitenlandse tekenaars zijn enkel interessant voor een klein groepje dedi-jagers. Ik mag zelf ook graag een tekening scoren maar er is meer dan dat. En of dedi-jagers big spenders zijn? Nou, bij Silvester ben je minimaal 50 Euro kwijt voor wat tekeningen dus het geld uitgeven gaat naar een nogal select deel van de beurs. Ik heb er afgelopen weekend in Rotterdam eens extra op gelet: ik heb in de beurshallen geen enkele reper gezien, behalve Johan die een tekening bij onze buren van Windmill kwam halen. Verder stond iedereen alleen in de rij de de tekenaars.

 

Gorinchem richt zich op een breed publiek. Mensen met kinderen, verzamelaars die hun zoeklijsten komen opschonen, dagjesmensen. Als ik met mijn dochter een tekening wil regelen dan ga ik toch bij Dick Heins staan en niet in een rij met ruftende ( :e007: ) dedi-jagers bij een vage Italiaanse topper?

 

 

 

Die ruftende bende dediegeeks weerhield je er anders niet van om dedies te scoren bij vage italiaanse auteurs als Casini en Zucheri....

 

 

 

 

http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/35-dédis/page-70

Link naar reactie

Ja, het was enorm afzien :e007:  :e007:  :e007:

 

Je blauwe shirtje detoneerde nogal tov de gebruikelijke dedie geek kledij (vale t-shirts, versleten leren jekkers). Maar vertel eens eerlijk, heb je niet de beste omzet gedraaid toen je zelf een signerende tekenaar bij stand had? En dat was nog maar zo'n vage italiaanse Tex Willer tekenaar.......

Link naar reactie

Ik heb het al vaker gezegd, maar buitenlandse tekenaars zijn enkel interessant voor een klein groepje dedi-jagers. Ik mag zelf ook graag een tekening scoren maar er is meer dan dat. En of dedi-jagers big spenders zijn? Nou, bij Silvester ben je minimaal 50 Euro kwijt voor wat tekeningen dus het geld uitgeven gaat naar een nogal select deel van de beurs. Ik heb er afgelopen weekend in Rotterdam eens extra op gelet: ik heb in de beurshallen geen enkele reper gezien, behalve Johan die een tekening bij onze buren van Windmill kwam halen. Verder stond iedereen alleen in de rij de de tekenaars.

 

 

Ik hoop toch wel dat je net als ons 'dedi' jagers wel een signeerticket van 10 euro hebt aangeschaft in Rotterdam. 

In plaats van even stiekem de kans waar te nemen om tekeningen te scoren (terwijl de 'dedi'jagers braaf in de rij stonden tot de eerste tickets verkocht zouden worden.

 

Al die tientjes maakten het waarschijnlijk mogelijk dat Rotterdam financieel mogelijk was.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Je blauwe shirtje detoneerde nogal tov de gebruikelijke dedie geek kledij (vale t-shirts, versleten leren jekkers). Maar vertel eens eerlijk, heb je niet de beste omzet gedraaid toen je zelf een signerende tekenaar bij stand had? En dat was nog maar zo'n vage italiaanse Tex Willer tekenaar.......

 

Nee, dat viel best wel mee. In feite kwamen alle Tex Willer liefhebbers nu ook een tekening laten zetten, wat vast een hoop goodwill opleverde maar geen extra omzet. Plus natuurlijk heel veel repers en dat was ook heel erg leuk (dat van die ruftende jagers was een grapje dat snap je toch wel). Onze aankoopverplichting was simpelweg 1 boek, commercieel niet erg slim natuurlijk. 

 

Je komt toch wel langs in Gorkum?!

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Ik hoop toch wel dat je net als ons 'dedi' jagers wel een signeerticket van 10 euro hebt aangeschaft in Rotterdam. 

In plaats van even stiekem de kans waar te nemen om tekeningen te scoren (terwijl de 'dedi'jagers braaf in de rij stonden tot de eerste tickets verkocht zouden worden.

 

Al die tientjes maakten het waarschijnlijk mogelijk dat Rotterdam financieel mogelijk was.

 

Hmmm, nu begin ik te begrijpen waarom je hier af en toe leest dat de sfeer op dit forum minder leuk geworden is. 

 

Ik heb bij Casini 10 Euro plus een boek betaald en bij Zuccheri zelfs 12,50 want geen boek er bij! Ik heb ook gewoon keurig in de rij gestaan.

 

Laat dat even duidelijk zijn...jouw opmerking "even stiekem" doet me pijn.

 

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Nee, dat viel best wel mee. In feite kwamen alle Tex Willer liefhebbers nu ook een tekening laten zetten, wat vast een hoop goodwill opleverde maar geen extra omzet. Plus natuurlijk heel veel repers en dat was ook heel erg leuk (dat van die ruftende jagers was een grapje dat snap je toch wel). Onze aankoopverplichting was simpelweg 1 boek, commercieel niet erg slim natuurlijk. 

 

Je komt toch wel langs in Gorkum?!

 

Ach, nu ja, ik word wel een beetje moe van die berichten dat stripbeurzen eigenlijk niet voor (veelbestedende) dediebelangstellenden zijn maar voor gezinnen met kinderen en passerend winkelpubliek dat, geconfronteerd met de uitgevente handelswaar, van het ene op het andere moment stripliefhebbers worden.

 

Ik ben trouwens verhinderd op het Gorrecum weekend. Anders was ik, ondanks het magere aanbod van tekenaars en de overmaat aan bananendozen, op zaterdag gekomen om samen met lecram de beurszaal af te schuimen, wanhopig en tevergeefs zoekend naar die ene internationale tekenaar.

Link naar reactie

Ik ben erbij Erik...hahaha.....maar ik vrees weinig repers.....

 

Wie heeft het nieuwe prentje gemaakt???

En komen er nu twee nieuwe uit???

Euh...die bij Philemon is van Marissa. En om even on-topic te blijven: die is geheel digitaal gemaakt dus geen origineeltje voor deze dedi-adept ... Gelukkig neemt Fred de Heij wel al z'n (Tex)tekenwerk mee yahooooo.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Hmmm, nu begin ik te begrijpen waarom je hier af en toe leest dat de sfeer op dit forum minder leuk geworden is. Ik heb bij Casini 10 Euro plus een boek betaald en bij Zuccheri zelfs 12,50 want geen boek er bij! Ik heb ook gewoon keurig in de rij gestaan.

 

Laat dat even duidelijk zijn...jouw opmerking "even stiekem" doet me pijn.

 

Erik

 

Iedereen die in Rotterdam was, weet dat het een grapje was en dat stiekem geen optie was. Er was niemand die erin slaagde om langs "de ticket pitbull" te komen.

 

Jij mag toch ook grapjes over ruftende jagers maken? Niet uitdelen als je niet kunt incasseren. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...