Ga naar inhoud

Stripdagen Gorinchem 7-8 Maart 2015


eriktex

Recommended Posts

Ik ben er 2 dagen. Standnummer 219 waar op zaterdag Gürsel de laatste Rooie Oortjes en/of Champions van een tekening voorziet.

Gewoon voor de prijs van het album.

 

Is dat dit keer de enige internationale tekenaar? 

 

Je mag wel korting op je standhuur gaan vragen. En een mooie plaats ergens vooraan.... 

Link naar reactie

Komend weekend signeren maar liefst 3 (inter)nationale tekenaars bij ons op de Stripdagen in Gorinchem.

Christophe Simon, de tekenaar van Sparta is er bij. Hij heeft ook Alex getekend en gaat na Sparta 3 aan de slag met Corentin (klassieker).

 En alsof dat nog niet genoeg is hebben we ook nog een Early Birds Actie waarbij je voor €100 aan strips cadeau krijgt. Kortom, kom eventjes lang!

 

post-130-0-44431400-1425492446_thumb.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

En ze vallen wellicht niet zo op in de lijst (nog geen foto), maar de auteurs van 'Het stempel' zitten beide dagen bij Stripschrift...

Ik gok zomaar dat niemand nog een dédi van hen heeft.

 

Goed dat je het zegt, anders had niemand het geweten en hadden ze er twee dagen voor niets gezeten. Onbekend boek bij onbekende uitgever van onbekende auteurs . 

 

Ik gok ook zomaar dat niemand weet waar "Het stempel" over gaat en wie de auteurs zijn. Zelfs Johan waarschijnlijk niet en dat wil wat zeggen. 

 

post-461-0-35955300-1425599005_thumb.jpg

 

http://www.amazon.de/Het-stempel-druk-vrouw-moeder/dp/9491363417/ref=cm_cr-mr-title/277-3130408-0753752

 

post-461-0-66635800-1425600213_thumb.jpg

Link naar reactie

 ik heb in de beurshallen geen enkele reper gezien, behalve Johan die een tekening bij onze buren van Windmill kwam halen. Verder stond iedereen alleen in de rij de de tekenaars.

 

Gorinchem richt zich op een breed publiek. Mensen met kinderen, verzamelaars die hun zoeklijsten komen opschonen, dagjesmensen. Als ik met mijn dochter een tekening wil regelen dan ga ik toch bij Dick Heins staan en niet in een rij met ruftende ( :e007: ) dedi-jagers bij een vage Italiaanse topper?

 

Dan heb je toch niet goed gekeken Erik, al kennen we elkaar niet persoonlijk, ik ben ook alle standjes afgelopen en bij verschillende ervan iets gekocht: een ontbrekende Thorgal HC ea. Bananendozen sla ik wijselijk over, teveel (dezelfde) rommel. Doe mij maar mooie albums, netjes alfabetisch en/of per reeks gerangschikt om iets te zoeken.

 

En met alle respect voor de vriendelijke Dick Heins (én goeie tekenaar), maar die kom je ook wel op bijna elke beurs tegen om er een tekeningetje van te krijgen, en hoe vaak zie je die vage Italiaanse toppers ook weer? Aan de interesse en constante rij te zien dacht ik van niet, toch?

Om er eentje bij naam te noemen: Zaghi leek me helemaal niet zo vaag, een aangename babbel en prachtige, uitgebreide tekeningen in een mooi uitgegeven album -zoals elk Daedalus-album trouwens- en bovendien is Thomas Silane een goeie reeks, lees er deze recensie maar eens op na en vooral, lees de albums!

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=3371

Link naar reactie

Erik, jij hebt waarschijnlijk nooit stripdagen in het turfschip meegemaakt? 

Gorinchem voor de dagjesmensen of breed publiek...????.......wat biedt je voor een tientje entree....een halletje bananendozen en de Eppo stand........zeer zware overschatting

Angoulême trekt ieder jaar tienduizenden bezoekers, geen marktkraam te vinden, alleen tentoonstellingen, uitgeverijen, promoties en vooral.......heel veel stripmakers (zij maken de strips, zij leven de strips, zonder stripmakers geen strips). En niet alleen dedie-jagers, maar heel het volk wil de tekenaars zien.

Natuurlijk zijn de NL dedie-jagers maar een kleine groep en leveren die de bananendoosschuivers niks op, maar het is wel de trouwste groep en de groep die veel over heeft voor zijn hobbie.

 

En Erik, helaas is de objectiviteit van een standhouder toch minimaal discutabel te noemen........het gaat aan het eind alleen om de omzet en mij om mijn hobbie.

En begrijp alsjeblieft....zonder uitgeverijen met stripmakers is het niks meer dan een grote markthal met allemaal dezelfde waar. Daar betaalt niemand een tientje voor.....is allemaal op internet en in winkels/markten te vinden. 

 

Wel begrijp ik dat het voor kinderen super is om een Dick Heins te krijgen, is ook zo, veel leuker dan de rij zweterige nerds.......

 

Maar ik zal komen en kom gezellig bij je langs voor een Philemon....... 

Maar waar ik vroeger Will, Graton, Sokal etc. als jongere/kind kreeg en daardoor liefhebber werd, krijgt de jeugd nu elk jaar dezelfde Nederlandse namen...........

 

Ik sluit me voor 100% bij jouw mening aan

Link naar reactie

Half uitgestorven beurs. Het belooft niet veel voor morgen.

 

Tikkie overdreven.

 

Waarschijnlijker is dat er ongeveer evenveel mensen zijn geweest als vorig jaar, maar dan wel een stuk minder ded-jagers, maar dat zijn er niet zo heel veel. Op Johan na zag ik geen bekende gezichten uit de signeer rijen van Rotterdam. 

 

Gorinchem is dit jaar een veredelde markthal, waardoor de mensen 's morgen binnenkomen met een manco lijstje, wat rondkijken en daarna weer weg zijn. Er is niets dat de mensen vasthoudt, waardoor het 's middags al snel leegloopt. Al fanatieke dedijager valt dat op, omdat je de hele dag rondhangt en ook een hoop bekende gezichten mist. 

Link naar reactie

Tsja.....in het begin best wat volk, maar na de lunch heel rustig en eerlijk gezegd....voor mij vrij saai.

Mooie stands van EPPO, DDB en Strip 2000.........ook prima organisatie op beurs, maar veel te weinig afwisseling en aanbod.

Nederlandse toppers waren er natuurlijk, dus geen klagen daarover, maar verder.........

Het zijn DE stripdagen, maar ik vrees dat als er geen grote uitgevers komen en het zo doorgaat het steeds minder wordt, eeuwig zonde.

 

Maar goed, ik heb een gezellige dag gehad, en daar gaat het ook om, ik hoop dat er morgen ook nog wat volk komt. Ik zal de zondag lekker thuis rondbrengen.

Link naar reactie

Mooie stands van EPPO, DDB en Strip 2000.........ook prima organisatie op beurs, maar veel te weinig afwisseling en aanbod.

 

Door het wegvallen van Silvester was er ook meer dan genoeg ruimte. Bv Strip2000 had de stand op de helft van het aantal vierkante meters ook wel kwijt gekund.

 

Een beurs voor de mancolijstjes en verder is er vrijwel niets.

 

 

Ik zal de zondag lekker thuis rondbrengen.

 

Oei, morgen vast heel erg rustig, als zelfs Lecram thuisblijft. Gratis kaartje als lid en op een steenworp afstand....

Link naar reactie

Ik vertrek straks voor de 2e dag, toch weer 2 uurtjes rijden maar dat hebben we er wel voor over.

 

Eric van de Heijden komt signeren aan m'n stand, hopelijk met wat animo. Ik heb de indruk dat er dit jaar meer 2de hands stond dan de vorige keren, we zien wel. De striptas was alvast goed gevuld, daar heb ik ook m'n steentje aan bijgedragen. :)

Link naar reactie

Ik deel de mening van lecram. Het was goed georganiseerd maar wat tam. Persoonlijk vond ik de intree erg professioneel met veel ruimte voor Eppo en Strip 2000 ( prijs voor leukste, meest uitnodigende, gevarieerde, stand !!!!) de striptas was dit jaar een aanwinst en ben persoonlijk super blij met de prachtige plaat van Peter de Smet.

 

Vrijwilligers en organisatie waren prima al zou ik indien mogelijk voor gedrang aan begin van de dag de ticket balie iets eerder plaatsen. Leuke beursedities waar je je geld goed aan kwijt kon....en toch wat boekjes van mijn manco lijst af kunnen strepen. Al waren dat er niet zo veel. Waar is de tijd dat ik met een halve hernia van het stripboek sjouwen huiswaarts ging....

 

Waren er dan geen aanmerkingen??? Jawel.... Het aanbod was idd schraal. Veel bananendozen met toch wel erg matige strips ( niet qua inhoud, wel qua staat!) los daarvan wat nieuwverkoop, veel normaal maar natuurlijk ook de "moeilijke boekjes" tegen hogere speculatie prijzen. Zoekt iemand nog HC daedalus ..... De moeilijkste in veelvoud tegen dubbel de nieuwprijs.... Dat soort dingen dus. Maar ach.... Dat hoort erbij blijkbaar. Blij dat het merendeel van mijn stripaankopen via de stripspeciaalzaak loopt. Wat normale aankoop betreft was eendagje beurs voor mij ook meer dan genoeg...... Dat zegt wel veel HELAAS

Link naar reactie
Wel begrijp ik dat het voor kinderen super is om een Dick Heins te krijgen, is ook zo, veel leuker dan de rij zweterige nerds.......

 

 

Niet enkel voor kids.... ik heb me toch een Dick Heins (van Drachten dan) om je de vingers bij af te likken!! Die man kan tekenen!!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Vrijwilligers en organisatie waren prima al zou ik indien mogelijk voor gedrang aan begin van de dag de ticket balie iets eerder plaatsen. 

 

Helemaal mee eens. Ondanks dat er al een wachtrij voor de beursingang stond bleven veel bezoekers die een toegangskaart kochten bij de kassa hangen in plaats van daarna netjes in de rij te gaan staan. Ook Repers. 

 

Verder heb ik gisteren ondanks het magere aanbod een prima beursdag gehad. Een prachtige dedi van Eric Heuvel gescoord, een handtekening van Thom Roep en een paar nieuwe strips gekocht. Verder met een paar bekenden gesproken en gedronken.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Ik ben gisteren geweest, van 10.00 uur tot circa 14.30 uur, toen had ik het wel gehad.

 

Op beursen jaag ik altijd op koopjes, gezien de hoge prijs van een strip en ik eigenlijk in heel veel geinteresseerd ben, moet ik regelmatig series/strips in de winkel laten liggen. Deze strips noteer ik dan en ik hoop deze strips dan te scoren op een beurs (in goede staat met een leuke beurskorting).

 

Vroeger lukte dit aardig, de afgelopen jaren is dat helaas minder het geval.

Waardoor ik dus ook mijn bezoek aan beursen heb teruggebracht naar enkel nog maar een jaarlijks bezoek aan Goringem.

 

Ook dit jaar waren er weer de grote kramen die enkel nieuwe strips tegen de winkelprijs verkopen. Daarnaast ook een redelijke hoeveelheid bananendozen gezien. Daartussen was het beperkt.

Al met al circa 19 strips gekocht voor een bedrag van circa 90 euro. Niet slecht, doch ik had ruim het dubbele bij mij, dus dat is minder voor de beurshandelaren, maar dan weer beter voor mijn lokale stripwinkel!

Link naar reactie

Toch maar een tevreden berichtje: Ik ben zaterdag geweest van 12 tot 17 uur. Heerlijk kunnen snuffelen bij het 2e hands spul. In de rij gestaan voor Simon, gelachen met de mannen van Elsje (overigens een leuke beursuitgaveaaanbieding) en een tekening bij Temuria van Apri (deze had Sytse nog liggen). Nog een aantal nieuwe boeken gekocht met beurskorting. Kortom ik ben tevreden. Natuurlijk mag het groter, meer uitgevers, meer (buitenlandse) tekenaars, etc. etc. Maar zo blijft er iets te wensen :-)

Link naar reactie

Met de nieuwe organisatie was alles toch weer prima geregeld. Zaterdagmorgen eventjes een valse start omdat de kleine lift niet gebruikt mocht worden maar dat kwam allemaal goed. Zondag was die lift wel beschikbaar - perfect.

 

Aantal bezoekers was zaterdagmorgen op niveau. Alle speciale beursuitgaven waren snel - binnen een uur - uitverkocht (Durango bij Arboris, Agent 327 bij L en Tex Willer bij ons), kennelijk is dat toch een leuke gimmick. Verkopen van onze Tex en Philemon albums waren prima, zeker als je bedenkt dat we vorige week ook al in Rotterdam stonden. Zaterdagmiddag rond 2 uur was het opeens leeg, geen idee waarom. En op zondag kon je een kanon afschieten helaas. Slecht voor de handel, maar dan heb je even tijd om met collega's bij te kletsen zullen we maar zeggen. Tweedehands verkoop was ronduit slecht. Tegen de bananendoosmaffia kan ik niet op :e007: .

 

Naar het schijnt krijgen de Stripdagen volgend jaar een nieuw elan. Ik wens Meerten en zijn mannen daarbij veel succes!

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Het is te hopen want hoewel hier een aantal mensen probeert te rechtvaardigen waarom ze toch zijn gegaan is het duidelijk dat de nietkomers helaas gelijk hebben gehad. Zondag 90 minuten en weg, dat zegt iets van een vaste bezoeker.Ik kan het helaas niet rechtvaardigen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...