Zwendel Posted November 5, 2014 Posted November 5, 2014 Deze test staat al een tijdje op Radio 1. http://www.radio1.be/hautekiet/hoe-vlaams-uw-nederlands-doe-de-test Let op! Het is de bedoeling om te zeggen of je deze zinnen al dan niet zelf zo zou formuleren. Het is niet de bedoeling om te zeggen of ze al dan niet typisch Vlaamse/Nederlandse elementen bevatten. Ik ben een perfecte Vlaming: score tussen 70% en 100% Quote
Roht Posted November 5, 2014 Posted November 5, 2014 60% dus: "Uw Standaardnederlands is vrij Vlaams. Nederlanders zullen uw woordgebruik merkwaardig óf schattig vinden". Da vinnekik na grappig sé. Quote
Spawn999 Posted November 5, 2014 Posted November 5, 2014 Testke gedaan en allee 25% amai jawadde hoe kan dat nu Quote Tumblr
Zwendel Posted November 5, 2014 Author Posted November 5, 2014 Testke gedaan en allee 25% amai jawadde hoe kan dat nu Haha een verdoken Vlaming. Undercover in Holland Quote
mig el pig Posted November 5, 2014 Posted November 5, 2014 100% vlaams maar ik pas mij overal aan. Sluit mij 1 weekend op met een groep Nederlanders in een hotel en een week later gebruik ik nog (noord-)Nederlandse woorden/tongval Vind het wel goed dat de discussie over AN eens gevoerd wordt. In het middelbaar nog punten verloren door het woord hesp ipv ham te gebruiken. Quote
MartinMnd Posted November 5, 2014 Posted November 5, 2014 27%, een licht Vlaamse toets dus. Hoe zou dat komen? Quote
Waldorf Posted November 5, 2014 Posted November 5, 2014 Ik kwam ook op 60 procent uit. Ik krijg de kriebels van mensen die heten en noemen niet uit elkaar kunnen houden. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
retep Posted November 5, 2014 Posted November 5, 2014 7 % is dat erg, ik gebruik nu enmaal geen woorden als dagdagelijks..... Quote
Gilles Posted November 5, 2014 Posted November 5, 2014 Paar dagen geleden al afgenomen en kwam uit op 53 %. 't Valt goed mee vind ik dan. Quote
Recommended Posts