Ga naar inhoud

Angoulême 2015 - De Affiche


Gast Kontiki

Recommended Posts

Bill Watterson tekende voor de verandering nog eens een stripje, en wel voor de affiche van Angoulême 2015 waar hi jde president van is. Maar hij gaf ook mee dat hij niet naar het festival komt.

 

post-35-0-62273600-1415178815_thumb.jpeg 

Link naar reactie

Ik vind een strip anders wel heel gepast voor een stripfestival. Ik kan me wel wat inhethaargekrab voorstellen bij diegene die de grote namen op de affiche moet zetten...

 

De meeste bezoekers van Angouleme weten toch wel dat de meeste grote namen aanwezig zijn dus dat hoeft niet op de affiche.

Ik vind het een zeer toepasselijk keuze voor de jaarlijkse hoogmis van het beeldverhaal.

Link naar reactie

Ik vind die affiche zeer goed gevonden. 

Kijk, Watterson maakt geen Casper en Hobbes meer maar hij geeft zijn fans een mooi cadeau met deze schitterende gag die als affiche dient. 

Het uitzicht van de personages doet mij een beetje denken aan een strip uit de jaren '30... maar ik zou eens moeten zoeken dewelke.

Link naar reactie

In Frankrijk wordt de affiche vergeleken met onderstaande gag van Polly and her Palls door Cliff Sterrett. Ik ken deze gag uit een boek van Wordt Vervolgd en vind die wel goed gemaakt. Bestaan hier goede uitgaven van?

 

Cliff-sterrett.jpg

Link naar reactie

In Frankrijk wordt de affiche vergeleken met onderstaande gag van Polly and her Palls door Cliff Sterrett. Ik ken deze gag uit een boek van Wordt Vervolgd en vind die wel goed gemaakt. Bestaan hier goede uitgaven van?

 

In mijn gang hangt een originele Polly And Her Pals-krantenpagina. Iedere dag ga ik er even voor staan huilen omdat ik hem zo mooi vind.

De boeken die Willy noemt zijn oké, maar de pagina's komen wat overbelicht op mij over omdat ze het vergeelde krantenpapier wit hebben gephotoshopt.

De andere uitgaven ken ik niet. Het beste kun je alle originele krantenpagina's sparen en ingelijst aan je muur hangen. (Wel een paar muren bijkopen dan.)

BLOGTWITTER • FACEBOOK

Link naar reactie

Jaja, ik heb die originele krantenpagina's gehad...Vele duizenden had ik er van de jaren stillekes (lees 1900 tot 1940)

Polly and her pals, Gasoline Alley, Bringing Up Father, Little Nemo, Popeye (alle pagina's van voor Popeye zelf meespeelde)

ik had een volledige collectie Li'l Abner. Ik zocht gans Amerika af naar die dingen.

Iedere keer als ik een namiddagje krantenpagina's bekeek lag heel de tafel vol met krantensnippers...

Die dingen vergaan namelijk!!!! Als ze bijna honderd jaar oud zijn vallen ze gewoon uiteen! Vreselijk vond ik dat!

Ze zijn totaal niet te bewaren...Ik weet het, er zijn wel methodes...Maar er zijn geen simpele of goedkope manieren

om oude krantenpagina's te bewaren...

Uit pure frustratie heb ik gans de zooi verkocht...

Mijn collectie Li'l Abner is naar Denis Kitchen gegaan, die heeft ze dan weer doorverkocht aan IDW, en die zijn

nu de hele reeks aan het herdrukken in dikke albums...

Dat is nog een troost...Er gebeurt toch nog iets mee...

Mijn nagenoeg volledige collectie Bringing Up Father (inclusief alle dailies) heeft Lambiek indertijd gekocht...

Maar die zullen daar wel niet meer liggen denk ik...

Link naar reactie

Iedere keer als ik een namiddagje krantenpagina's bekeek lag heel de tafel vol met krantensnippers...

Die dingen vergaan namelijk!!!! Als ze bijna honderd jaar oud zijn vallen ze gewoon uiteen! Vreselijk vond ik dat!

Ze zijn totaal niet te bewaren...Ik weet het, er zijn wel methodes...Maar er zijn geen simpele of goedkope manieren

om oude krantenpagina's te bewaren...

Uit pure frustratie heb ik gans de zooi verkocht...

 

Die van mij zal ook wel een keer instorten, vrees ik. Als-ie niet voor die tijd al compleet verbleekt is. Maar dan heb ik er toch mooi jarenlang van kunnen genieten! Voor de krantenpagina zelf was het een stuk treuriger geweest als-ie zesentachtig jaar geleden als visverpakking was gebruikt. Leve Willy en mij!

BLOGTWITTER • FACEBOOK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...