Ga naar inhoud

Favoriete Strip Ooit


Chia

Recommended Posts

Zeer moeilijk. Ik kan niet kiezen. Ik zal het bij de reeks Preacher houden, maar het kan zijn dat als je mij dit volgende week vraagt, ik een ander antwoord geef. 

 

Edit : als het één strip moet zijn, dan ga ik voor From Hell (die samen met Cages en Ronin mijn favorieten top drie is, maar de volgorde kan nogal eens veranderen).

Edit bis : en ja, Daytripper...

Link naar reactie

Dat is wel bijzonder moelijk: 

 

Toen ik nog jeugdig was: Jommeke - Kinderen Baas

 

Nu: ik twijfel tussen de eerste cyclus van de waters van dodemaan en de Courtney Crumrin' verhalen

 

Maar 't hangt ook weer af van de stemming waarin je verkeert. Zo is Hoop van Kristof Spaey om één of andere reden ook nog steeds één van m'n te koesteren strips, al is die op 10 minuten uit (tekstloos).

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Onmogelijk te zeggen, maar Paradijs op Aarde 1 zou dicht in de buurt komen. Maakt Gisquière eigenlijk nog strips?

Sporadisch jammer genoeg. Ik vond zijn kortverhaaltjes ook heerlijk om te lezen.

Link naar reactie

Interessant, die kende ik nog niet.

 

Een favoriete strip vind ik moeilijk, maar ik denk tegenwoordig het vaakst aan die strip van Chris Ware waar er een mars-expeditie is met hond. Aan Goliath van Gauld, aan Arctic Nation van Blacksad, aan de eerste van De Killer, aan een zeefdruk van Jon McNaught en aan De Laatste Dagen van Stefan Zweig.

Zeven Levens van de Sperwer is naar mijn mening de bestwe strip aller tijden. Het is een magistraal historisch epos dat even meeslepend als tragisch is. Het heeft niet alleen in zeer sterke mate mijn smaak beinvloed. Het heeft zelfs mijn eigen ideeën over het leven en de wereld om mij heen veranderd. Dat is niet om te zeggen dat het dat voor jou ook zal doen want ik was pas achtien toen ik het las maar evengoed is het wel echt een dijk van een strip. Ik zeg er alleen wel bij: het leest niet makkelijk weg. Het is geschreven in een nogal poëtische stijl vol hoogdravend taalgebruik. Qua schrijfstijl zou ik het vergelijken met De Waters van Dodemaan wat ook van dezelfde scenarist is.

 

De Laatste Dagen van Stefan Zweig heb ik dan weer niet gelezen. Ik heb destijds het album aan mijn moeder cadeau gedaan die groot liefhebber is van Zweig zijn werk. Toch eens aan haar vragen of ik het lenen kan,

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Nog niemand "Mister Black"?

Dat had ik echt niet verwacht...

Had gekund, want lees ik ook regelmatig terug. In VV nog wel aantal toppers: de weg naar Selma, S.O.S. geluk, Orchidea. Dacht ook nog aan De koorts van Urbicande en de Toren. En het Kathedralenkerkhof van Rork. Eigenlijk alles wat ik regelmatig een herleesbeurt waard vind. 1 strip eruit pikken is echt wel te weinig :-)

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Mijn keuze valt hier een beetje uit de toon : mijn favoriete strip is Guust Flater en zal dat misschien altijd blijven.

 

Voorkeur voor een album, Roi? Ik herlas onlangs Die Reuze Flater en het viel me op hoe ijzersterk de grappen daarin nog steeds zijn. All time favourite daarin blijft toch deze op pagina 25 (wel zelf aanvullen, tot de briljante clou met de lakschade.......)

 

06-grap-27.jpg

Link naar reactie

Dan zou ik gaan voor album R4 maar dat is puur uit nostalgie omdat dat mijn eerste Guust-album en eerste kennismaking met Guust was.

 

Er wordt hier erg vaak over nostalgie gerept, bij mij niet het minst trouwens over de herinneringen aan de Poort. Is er een verband tussen hobby en hang naar vroeger? Moet je m.a.w. een nostalgicus zijn om de strip te kunnen (blijven) smaken?

Link naar reactie

Er wordt hier erg vaak over nostalgie gerept, bij mij niet het minst trouwens over de herinneringen aan de Poort. Is er een verband tussen hobby en hang naar vroeger? Moet je m.a.w. een nostalgicus zijn om de strip te kunnen (blijven) smaken?

 

natuurlijk niet. ik heb geen nostalgie wat strips betreft, toch het papier niet, enkel nostalgie die verband houdt met gevoelens. EN die kunnen strips wel opwekken. Maar ik lees en herlees al mijn strips. anders verkoop ik ze weer.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...