Ga naar inhoud

Stripapp


Wolvin

Recommended Posts

Wat vinden jullie van Stripapp? Een nieuwe app om je stripcollectie te beheren op je smartphone. Heb die mannen gisteren gesproken op de Boekenbeurs en de demo die ik toen kreeg heeft me direct kunnen overtuigen. Grote voordeel vind ik: de app is offline te gebruiken (handig voor als je in de stripwinkel staat en geen internet hebt op dat moment).

 

www.stripapp.be

Link naar reactie

Laat ik het anders formuleren, de app vervangt niets wat zelf niet al gemakkelijk te maken is en door velen al gemaakt is.

Het vervult geen directe behoefte voor de meesten.

En het rotwerk om 1000+ titels toe te voegen...nee dank u.

 

Voor mij vervult het wel een directe behoefte. Dankzij het 'rotwerk' (dat overigens slechts een paar minuten duurde), hoef ik geen lijstjes meer bij te houden op papier die ik telkens opnieuw moet herschrijven of liggen doorstrepen. Het klopt dat er al veel dingen bestaan op computer maar die heb ik niet bij mij als ik in de winkel sta.

Link naar reactie

Wat vinden jullie van Stripapp? Een nieuwe app om je stripcollectie te beheren op je smartphone. Heb die mannen gisteren gesproken op de Boekenbeurs en de demo die ik toen kreeg heeft me direct kunnen overtuigen. Grote voordeel vind ik: de app is offline te gebruiken (handig voor als je in de stripwinkel staat en geen internet hebt op dat moment).

 

www.stripapp.be

Je kunt geen kwaliteit ingeven per boek of het soort druk dus het is iets voor de casual verzamelaar of pure lezer. Ik lees nu wel dat het een samenwerking is met Stripweb, dat is dan weer positief natuurlijk want dan weten we dat de info zal bijgewerkt worden.

 

Zoeken die gasten nog app ideeën? Ik heb er nog een hele zak liggen van tijdens een wedstrijd op OMT, omdat er niets mee gebeurd werk ik geen nieuwe meer uit. Ik heb eentje laten ontwikkelen in Indië maar promotie, updates en finetuning is lastig.

http://www.stripdatabank.be/bonte/123-collection.html

Link naar reactie

Na een tijdje anoniem mee te lezen hier, kom ik graag even uit mijn kot om toch een positief geluid over deze app te laten horen. Ik heb de app ontdekt omdat ik af en toe via stripweb bestel.

 

Ik ben geen echte verzamelaar, eerder een bescheiden liefhebber. Zoals Bonte hierboven schrijft is deze app eerder iets voor mensen zoals mezelf dan voor die hard verzamelaars die over eerste drukken en zo wakker liggen.

 

Tot hiertoe beheerde ik mijn collectie puur uit het hoofd. Dat liep prima, maar ik merkte toch dat wanneer ik dan eens in Gent geraak om strips te kopen ik vaak veel zaken vergat omdat ik de auteurs of uitgeverij niet uit het hoofd ken.

 

Op ongeveer 20 minuten heb ik ongeveer 350 strips toegevoegd uit mijn hoofd in de app. Werkt super makkelijk! Dan nog een tiental minuutjes om voor de kast de ontbrekende toe te voegen. Ik heb ongeveer 400 strips (eindelijk geteld dankzij die app :e002: ) en die collectie is te klein om een voordeel te halen uit die app voor puur beheer. Daar heb ik in feite ook geen behoefte aan.

 

Wel een groot voordeel voor mij is het verlanglijstje. Lees ik een bespreking die me aanstaat: hop snel toevoegen. Is super makkelijk in de winkel.

 

Dus beste ontwikkelaars, laat jullie niet ontmoedigen door negatieve commentaar hierop. Er is volgens mij wel degelijk een (jonger?) publiek die deze app weet te smaken.

Link naar reactie

Negatief commentaar zou ik het niet noemen, de app haalt z'n data bij Stripweb, werkt makkelijk en is gratis.

 

Er valt dus niet veel slechts over te zeggen, het is alleen lastig om mensen te overhalen hun jarenlang gekoesterde lijstjes te vervangen door een app die geen online component heeft, je zal er dus enkel de casual verzamelaar mee bereiken.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...