Ga naar inhoud

De Ultieme Run


Peter

Recommended Posts

de vraag hier is; Wat is de ultieme run van een bepaalde superhero/ team/ character volgens jullie? En waarom?

 

Om een voorbeeld te geven.

 

De ultieme Power girl run is de run van Palmiotti en Conner.

 

Een perfecte mix van actie, humor en superhero sf met prachtige tekeningen. Iedereen zou die trades moeten lezen. (en het zijn er maar twee)

 

pg8-waking-up3.jpg

 

 

FNF-PG-BBTheory1.jpg

 

 

pgheadbutt.jpg

Link naar reactie

Daredevil door Bendis en Maleev

Moeilijk uit te leggen. Ik vond dat zéér goed, en heb heel goeie herinneringen aan die periode. :)

 

Je zult het moeten lezen om het te begrijpen ;)

 

 

alex-maleev.jpg

Er zat soms wel eens een ander artiest tussen, maar dat is altijd zo.

 Ik ben het aan het lezen, maar ik vind het minder als de runs van Frank Miller of Mark waid

 

Te veel pratende hoofden, en als er eens actie in voorkomt dan is het heel moeilijk te volgen door Maleev's vreemde tekenstijl.

Link naar reactie

Deze vind ik redelijk logisch om eerlijk te zijn...

 

Green Lantern door Geoff Johns

 

In 2005 bracht Johns Hal Jordan terug onder de levenden in Green Lantern: Rebirth. In volume 3 van de reeks flipte Jordan en richtte als Parallax een ware slachting uit in het Corps waardoor de Lanterns nagenoeg uitgeroeid waren. Kyle Rayner nam de ring over en werd gedurende een aantal jaren de laatste Green Lantern. In GL: Rebirth blijkt Parallax echter een soort parasiet van de angst (gele kleur) te zijn die Hal geïnfecteerd had, daarmee was direct een verklaring gevonden voor de vreemde zwakte waarmee de lanterns tot dan toe te kampen hadden. Met name de kleur geel. 

 

rebirth1.jpg

 

Het succes van de minireeks zorgde ervoor dat Hal Jordan opnieuw de hoofdrol van de reeks heroverde. Het ideale moment om volume 4 te starten. Hier wordt Green Lantern langzaam maar zeker een A-lister. Johns introduceert een volledig nieuw universum rond het personage. Sinestro, een voormalig Green Lantern die de vaste vijand is van Jordan, maakt zijn eigen corps gebasseerd op de kracht van angst (zoals zijn eigen ring). De Yellow Lanterns zijn geboren, meteen is de toon ingezet want zij zijn slechts het begin. Met The Sinestro Corps War is het eerste grote event van deze run een feit. Er zijn duidelijk nog andere lanterns zo duiken er Blue Lanterns op met hoop als hun lichtelement, Red Lanterns met haat, Larfleeze blijkt de oranje kracht van hebzucht te hebben en ook de Starr Saphire's horen in dit rijtje thuis. In Blackest Night confronteert Johns de lanterns met de dood. Een heel spectrum van het licht werd ingevoerd.

 

geoffjohns.jpg

 

De run telt nog een paar andere hoogtepunten zoals War of the Green Lanterns en Rise of the Third Army

 

Toevallig is mijn favoriete run rond The Flash van dezelfde schrijver... Dan wel met Wally West in de hoofdrol en niet met de door iedereen gekende Barry Allen. 

Link naar reactie

Dat kan ik enkel beamen. Deze reeks was het begin van mijn verslaving aan Amerikaanse comics. 160 comics met zelden een misser ertussen.

 

(Was nadien ook enthousiast over "Ultimate Comics - Spider-Man" maar dat werd na een tijdje minder goed, heb die verkocht.)

Grappig, het is ook het begin van mijn verslaving aan Amerikaanse comics! Ik kwam als liefhebber van Nederlandse en Belgische strips op dit forum en weet nog dat ik zei dat Amerikaanse comics mij niet zo veel leken...Ik weet nog dat jouw berichten en die van Makyousei, Marv en Donnie Darko ervoor zorgden het eens te proberen ;)

Link naar reactie

 Ik ben het aan het lezen, maar ik vind het minder als de runs van Frank Miller of Mark waid

 

Te veel pratende hoofden, en als er eens actie in voorkomt dan is het heel moeilijk te volgen door Maleev's vreemde tekenstijl.

 

Ik heb Bendis' run eerst gelezen. Nu ja, na Guardian Devil (of hoe heet dat boek) en Man Without Fear (van Miller). 

Millers run is natuurlijk zéér goed, maar voor mij is Bendis' run op DD de ultieme run. :)

En ik vond de manier waarop Maleev de actie in beeld bracht net zeer mooi. Heel passend bij de donkere sfeer van toen. Waid lees ik ook graag, maar het is toch anders... 

Zo zie je maar hoe het tijdstip van lezen, je mening kan vormen. Toen ik Bendis DD las, las ik voor de rest bijna geen superhero. Alleen Bats, denk ik. 

Link naar reactie

Ik heb Bendis' run eerst gelezen. Nu ja, na Guardian Devil (of hoe heet dat boek) en Man Without Fear (van Miller). 

Millers run is natuurlijk zéér goed, maar voor mij is Bendis' run op DD de ultieme run. :)

En ik vond de manier waarop Maleev de actie in beeld bracht net zeer mooi. Heel passend bij de donkere sfeer van toen. Waid lees ik ook graag, maar het is toch anders... 

Zo zie je maar hoe het tijdstip van lezen, je mening kan vormen. Toen ik Bendis DD las, las ik voor de rest bijna geen superhero. Alleen Bats, denk ik. 

En ik moet ook nog een trade lezen. Ik zit er dus nog midden in. Misschien dat ik als ik er helemaal door ben er een andere mening over heb.

Link naar reactie

Ik kan in de meeste keuzes komen die hier reeds gemaakt werden. Maar als ik iets ultiem zou durven noemen, dan denk ik dat ik voor Chris Claremont zijn run op Uncanny X-Men zou gaan. Waarom? Ik kon me daar in verliezen in die verhalen. Misschien een rare uitleg... Claremont verstond de kunst om je te laten meeleven met de personages, na een aantal nummers werd ik zelf X-Man... Bon, ik wil hier niet sentimenteel doen, maar zoiets als dit ben ik niet vaak tegen gekomen in superheroland.

post-503-0-63670800-1415830038_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Deze vind ik redelijk logisch om eerlijk te zijn...

 

Green Lantern door Geoff Johns

 

In 2005 bracht Johns Hal Jordan terug onder de levenden in Green Lantern: Rebirth. In volume 3 van de reeks flipte Jordan en richtte als Parallax een ware slachting uit in het Corps waardoor de Lanterns nagenoeg uitgeroeid waren. Kyle Rayner nam de ring over en werd gedurende een aantal jaren de laatste Green Lantern. In GL: Rebirth blijkt Parallax echter een soort parasiet van de angst (gele kleur) te zijn die Hal geïnfecteerd had, daarmee was direct een verklaring gevonden voor de vreemde zwakte waarmee de lanterns tot dan toe te kampen hadden. Met name de kleur geel. 

 

rebirth1.jpg

 

Het succes van de minireeks zorgde ervoor dat Hal Jordan opnieuw de hoofdrol van de reeks heroverde. Het ideale moment om volume 4 te starten. Hier wordt Green Lantern langzaam maar zeker een A-lister. Johns introduceert een volledig nieuw universum rond het personage. Sinestro, een voormalig Green Lantern die de vaste vijand is van Jordan, maakt zijn eigen corps gebasseerd op de kracht van angst (zoals zijn eigen ring). De Yellow Lanterns zijn geboren, meteen is de toon ingezet want zij zijn slechts het begin. Met The Sinestro Corps War is het eerste grote event van deze run een feit. Er zijn duidelijk nog andere lanterns zo duiken er Blue Lanterns op met hoop als hun lichtelement, Red Lanterns met haat, Larfleeze blijkt de oranje kracht van hebzucht te hebben en ook de Starr Saphire's horen in dit rijtje thuis. In Blackest Night confronteert Johns de lanterns met de dood. Een heel spectrum van het licht werd ingevoerd.

 

geoffjohns.jpg

 

De run telt nog een paar andere hoogtepunten zoals War of the Green Lanterns en Rise of the Third Army

 

Toevallig is mijn favoriete run rond The Flash van dezelfde schrijver... Dan wel met Wally West in de hoofdrol en niet met de door iedereen gekende Barry Allen. 

 Hear Hear! De schrijver die ervoor zorgde dat ik volledig verkocht ben geraakt aan het Green Lantern personage in al zijn versies :)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

de vraag hier is; Wat is de ultieme run van een bepaalde superhero/ team/ character volgens jullie? En waarom?

 

Om een voorbeeld te geven.

 

De ultieme Power girl run is de run van Palmiotti en Conner.

 

Een perfecte mix van actie, humor en superhero sf met prachtige tekeningen. Iedereen zou die trades moeten lezen. (en het zijn er maar twee)

 

 

 

 

 

 

 

 

briljant... maar jammer dat die comics NIET aansluiten op de rest van de serie. Prachtige intro en daarna kakt het enorm in

 

Daredevil door Bendis en Maleev

Moeilijk uit te leggen. Ik vond dat zéér goed, en heb heel goeie herinneringen aan die periode. :)

 

Je zult het moeten lezen om het te begrijpen ;)

 

 

 

Er zat soms wel eens een ander artiest tussen, maar dat is altijd zo.

Is inderdaad waanzinnig goed. Ik ben de serie gaan sparen omdat ik hoorde dat David Mack er wat mee ging doen, nota bene. Daarna ook de rest maar meegenomen :)

Koste me nogal wat tijd om in de noir-sfeer te komen, maar het was erg gaaf!

 

 

Nog wat zaken die ik absoluut waanzinnig blijf vinden!

 

KABUKI

VAMPIRELLA (zeker de Amanda Conner issues!)

PREACHER

LOCKE AND KEY (nu bijna halverwege)

NOCTURNALS

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Iemand een tip voor de ultieme run op Thor? Ik ben niet echt into al de superhelden comics (behalve een paar dikke omnibussen van de oude X-Men en 2 bundels van All Star Superman). Nu wil ik echter wat meer verdiepen in Thor alleen ben ik wat terughoudend omwille van al die verschillende "runs". Waar begin je?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...