Ga naar inhoud

Strips Voor Eerste En Tweede Middelbaar


feli

Recommended Posts

Vorige week zondag aan mijn dochter die in het eerste middelbaar zit, de volgende graphic novels gegeven: Abeltje, Love1, Geestenburg, Chninkel, Hollywood Jan, Lydie en Lova1+2. Met de vraag welke GN ze zou aanraden voor een leraar Nederlands als strip die je moet lezen. 

 

Vanmorgen nog even gepolst, en ze heeft nog geen enkele gelezen. Wel intussen zeker 20 Kiekeboes her- en hergelezen.... 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Voila, mijn dochter heeft ze allemaal uitgelezen behalve de Chninkel. Daar moest ze nog aan beginnen want ze vond de cover maar niks ( was de kleurversie )...

 

Er zat volgens haar maar één echt, maar dan ook echt goede strip tussen, en dat was er nog eentje die ik er op het laatst had bijgevoegd. En dat was "Een paar dagen samen" . Op al de rest was er typische tienerkritiek of was het gewoon te verwarrend ( Hollywood Jan - ze kende ook die superhelden niet ) 

 

Een-paar-dagen-samen.jpg

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Te laat maar ik wilde ook Endurance noemen voor deze doelgroep, een geschiedenislesje in de vorm van een avonturenstrip.

 

En waarom niet een journalistieke strip zoals van Joe Sacco of De Kraker, de Agent, de Jurist en de Stad? Maar wellicht daarmee nog een jaartje wachten?

 

Het hangt er natuurlijk ook vanaf of je de leerlingen kennis wilt laten maken met de strip of de strip wilt gebruiken als toelichting op andere zaken.

Link naar reactie

En waarom niet een journalistieke strip zoals van Joe Sacco of De Kraker, de Agent, de Jurist en de Stad? 

 

Euh, heb jij kinderen van die leeftijd? Als ze al strips lezen, dan is dat meestal Kiekeboe, FC De Kampioenen, etc.  Een echte striplezer van 12 jaar krijg je heus niet aan dergelijke strips... 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Euh, heb jij kinderen van die leeftijd? Als ze al strips lezen, dan is dat meestal Kiekeboe, FC De Kampioenen, etc.  Een echte striplezer van 12 jaar krijg je heus niet aan dergelijke strips... 

Mijn oudste is 10 en behalve Kiekeboe, Sus & Wis, Sisters, Dance Academy,  leest ze ook al De kleine Robbe, De Legendariërs, Pandala, De wind in de wilgen , Amulet...

Ik denk haar in de kerstvakantie wat Roze Bottels te laten lezen.

Link naar reactie

Mijn oudste is 10 en behalve Kiekeboe, Sus & Wis, Sisters, Dance Academy,  leest ze ook al De kleine Robbe, De Legendariërs, Pandala, De wind in de wilgen , Amulet...

Ik denk haar in de kerstvakantie wat Roze Bottels te laten lezen.

Mijn jongste is 10 en behalve Kiekeboe, Sus & Wis,...  leest hij ook al De kleine Robbe, De Legendariërs, Pandala, Dragon Ball, YuGiO, Rik Ringers,... Zijn favoriete uitgeverij is Strip2000. Zijn lievelingsstrip is Urbanus. 

Mijn oudste is 12 en leest behalve Kiekeboe, Sus en Wis, Dance A. Sisters... ook al Fromm&Viola, Lou, Bloks, Charly, Aria,...  Haar favoriete reeks is Mooie Navels 

 

Oh ja, beiden moeten niets weten van Rozebottel

 

Maar de topic ging over een doorsnede van leerlingen van 12-13 jaar die een Graphic Novel moesten lezen, en waar wij hopen dat ze geen afkeer aan strips gaan aan overhouden. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 4 months later...

Ik vind dat jullie kinderen veel te veel onderschatten, ik zat vorig jaar in het tweede middelbaar en las toen gewoon graphic novels zoals Blankets, Het Zotte Geweld, De Dagelijkse Worsteling en Mister Black. En als dat voor sommigen niet genoeg bij hun leefwereld past raad Scott Pilgrim aan.

Dat vind ik heel fijn om te lezen! Mag ik ook vragen hoe je bij die titels verzeild bent geraakt?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...