Kurt M. Posted November 27, 2014 Share Posted November 27, 2014 Fijn nieuws! :-) http://www.stripelmagazine.be/panter-van-brecht-evens-genomineerd-voor-albumprijs-angouleme/ Quote Link to comment
Yncke Posted November 28, 2014 Share Posted November 28, 2014 Fijn nieuws! Heel zeker! Quote yncke.be Link to comment
linthout Posted November 28, 2014 Share Posted November 28, 2014 Ik ben ook geen fan van Evens maar heb het toch gekocht en gelezen. Ik vind Panter een schitterend boek. Quote Link to comment
nobody Posted April 21, 2016 Share Posted April 21, 2016 BRECHT EVENS Delivers a Chilling Childhood 'Friend' in PANTHER (Newsarama) http://www.newsarama.com/28936-brecht-evens-delivers-a-chilling-childhood-friend-in-panther.html Quote Link to comment
Marinelli Posted April 21, 2016 Share Posted April 21, 2016 Ik vind 'Panter' echt een ongelofelijke straffe strip. Evens experimenteert en zoekt het kunstzinnige op, maar dit gaat nooit ten koste van de leesbaarheid van zijn werk. Net die combinatie maakt hem zo sterk. Heel wat alternatieve stripnamen gaan vooral voor dat experiment en vergeten dat hun werk uiteindelijk vooral de lezer moet dienen. Quote Link to comment
Martin Posted April 21, 2016 Share Posted April 21, 2016 Gisteren aan zijn stripmuur in Antwerpen gepasseerd. Wat een enorm kunstwerk! https://c1.staticflickr.com/9/8319/8067449414_209612b0e0_b.jpg Quote Bij Sint-Joris! Link to comment
Zwendel Posted April 21, 2016 Share Posted April 21, 2016 BRECHT EVENS Delivers a Chilling Childhood 'Friend' in PANTHER (Newsarama) http://www.newsarama.com/28936-brecht-evens-delivers-a-chilling-childhood-friend-in-panther.html Ik weet niets van tekenen, maar dat doet pijn aan mijn ogen Quote Link to comment
nobody Posted April 21, 2016 Share Posted April 21, 2016 Ik weet niks van zijn werk af, ik post gewoon een link naar een interview. Zonder mening. Quote Link to comment
Marinelli Posted April 21, 2016 Share Posted April 21, 2016 Ik weet niets van tekenen, maar dat is net een feest voor de ogen. Quote Link to comment
MartinMnd Posted April 21, 2016 Share Posted April 21, 2016 Fantastische strip Panter. Ik heb de D&Q versie ook besteld, want die schijnt zo'n 10 extra pagina's verhaal te hebben. Quote Link to comment
Beursganger Posted April 21, 2016 Share Posted April 21, 2016 Mooi dit: What's been the most interesting or meaningful reaction you've gotten to it so far? Evens: I'll give you two: First, the lady who returned her book to the shop, declaring it an apologism of pedophilia, zoophilia and incest (I disagree with the incest). Quote Link to comment
Tom MDP Posted April 21, 2016 Share Posted April 21, 2016 maar dit gaat nooit ten koste van de leesbaarheid van zijn werk. Net die combinatie maakt hem zo sterk. Quote Link to comment
pudifar Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 Ik weet niets van tekenen, maar dat doet pijn aan mijn ogen 2 Quote Link to comment
TDPB Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 Gisteren aan zijn stripmuur in Antwerpen gepasseerd. Wat een enorm kunstwerk! https://c1.staticflickr.com/9/8319/8067449414_209612b0e0_b.jpg Geen idee of dat nu een stripmuur is of niet, maar het is wel mooi. Ik was gisteren de Sandman Ouverture met tekenwerk van JH WIlliams III aan het lezen, en ik moest hier en daar aan Evens denken. Voor een van de twee tekenaars een compliment, je moet zelf maar kiezen wie. Quote Link to comment
Zwendel Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 Geen idee of dat nu een stripmuur is of niet, maar het is wel mooi. Ik was gisteren de Sandman Ouverture met tekenwerk van JH WIlliams III aan het lezen, en ik moest hier en daar aan Evens denken. Voor een van de twee tekenaars een compliment, je moet zelf maar kiezen wie. Ik zou daar wat op willen zeggen ivm vormgeving, tekenstijl en opbouw van strips en relatie tot de inhoud en begrijpbaarheid. Maar ik ga dat hier niet doen. Als er een jonge Belgische striptekenaar kans maakt op een mooie prijs ga ik daar niet over zeuren en wens hem alle succes. Ik heb trouwens het verhaal niet gelezen, dus heb ik hier ook geen recht van spreken. Ik maak er misschien wel een aparte draad van Quote Link to comment
nobody Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 Ik heb Overture (waarom iedereen altijd Ouverture schrijft, is me een raadsel ) proberen lezen, maar dat is me niet gelukt. Iemand zou Williams III eens moeten intomen bij momenten. Vroeger vond ik 'm goed. Nu kent hij geen einde aan zijn experiment, waardoor Gaimans verhaal helemaal ondergesneeuwd raakt, en mijn ogen pijn deden. maar dit geheel terzijde Quote Link to comment
TDPB Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 Ik heb Overture (waarom iedereen altijd Ouverture schrijft, is me een raadsel ) proberen lezen, maar dat is me niet gelukt. Iemand zou Williams III eens moeten intomen bij momenten. Vroeger vond ik 'm goed. Nu kent hij geen einde aan zijn experiment, waardoor Gaimans verhaal helemaal ondergesneeuwd raakt, en mijn ogen pijn deden. maar dit geheel terzijde Geheel terzijde: ondanks het feit dat hij graag tien verschillende tekenstijlen per pagina gebruikt heb ik eigenlijk geen probleem met de leesbaarheid van zijn pagina's. Ze zijn ondanks al het geëxperimenteer verrassend leesbaar opgebouwd. Quote Link to comment
TDPB Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 Maar ik ga dat hier niet doen. Als er een jonge Belgische striptekenaar kans maakt op een mooie prijs ga ik daar niet over zeuren en wens hem alle succes. Ik heb trouwens het verhaal niet gelezen, dus heb ik hier ook geen recht van spreken. Die kans op een prijs was twee jaar geleden. Ik denk niet dat hij die prijs heeft gewonnen. Quote Link to comment
nobody Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 Geheel terzijde: ondanks het feit dat hij graag tien verschillende tekenstijlen per pagina gebruikt heb ik eigenlijk geen probleem met de leesbaarheid van zijn pagina's. Ze zijn ondanks al het geëxperimenteer verrassend leesbaar opgebouwd. Normaal wel, maar bij Overture was het mij plots te veel. Misschien moet ik het later nog eens een kans geven, nu ik er op ben voorbereid Maar de tekenstijlen zijn mijn probleem niet. Het is de pagina indeling en het ritme. Quote Link to comment
TDPB Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 Een recente affiche door Evens: Quote Link to comment
Zwendel Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 Die kans op een prijs was twee jaar geleden. Ik denk niet dat hij die prijs heeft gewonnen. Hola, had ik niet gezien, foei Kuzuri Maar dat betekent dat ik mij niet moet inhouden: Ik vind dat er in veel strips teveel de nadruk begint te liggen op vorm en tekentechnische hoogstandjes. Dat is leuk voor even, maar als je moet beginnen zoeken of je nu eerst links of rechts of bovenaan of onderaan moet beginnen lezen dan gaat het toch een beetje te ver. Voor mij is de tekenaar nog altijd de tweede viool (sorry voor de tekenaars). Quote Link to comment
nobody Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 Hola, had ik niet gezien, foei Kuzuri Gij kunt niet lezen en dat is mijn schuld? Hoe? Quote Link to comment
Zwendel Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 Gij kunt niet lezen en dat is mijn schuld? Hoe? Op een of andere manier laat ik mij nog altijd vangen door necrofilie. Quote Link to comment
Recommended Posts