Ga naar inhoud

Panter Van Brecht Evens Genomineerd Voor Angoulême


Kurt M.

Recommended Posts

  • 1 year later...

Ik vind 'Panter' echt een ongelofelijke straffe strip. Evens experimenteert en zoekt het kunstzinnige op, maar dit gaat nooit ten koste van de leesbaarheid van zijn werk. Net die combinatie maakt hem zo sterk. Heel wat alternatieve stripnamen gaan vooral voor dat experiment en vergeten dat hun werk uiteindelijk vooral de lezer moet dienen. 

Link naar reactie

Gisteren aan zijn stripmuur in Antwerpen gepasseerd. Wat een enorm kunstwerk!

 

https://c1.staticflickr.com/9/8319/8067449414_209612b0e0_b.jpg

Geen idee of dat nu een stripmuur is of niet, maar het is wel mooi.

 

Ik was gisteren de Sandman Ouverture met tekenwerk van JH WIlliams III aan het lezen, en ik moest hier en daar aan Evens denken. Voor een van de twee tekenaars een compliment, je moet zelf maar kiezen wie.

17546534284_0d497a4182_z.jpg

Link naar reactie

Geen idee of dat nu een stripmuur is of niet, maar het is wel mooi.

 

Ik was gisteren de Sandman Ouverture met tekenwerk van JH WIlliams III aan het lezen, en ik moest hier en daar aan Evens denken. Voor een van de twee tekenaars een compliment, je moet zelf maar kiezen wie.

17546534284_0d497a4182_z.jpg

Ik zou daar wat op willen zeggen ivm vormgeving, tekenstijl en opbouw van strips en relatie tot de inhoud en begrijpbaarheid.

 

Maar ik ga dat hier niet doen. Als er een jonge Belgische striptekenaar kans maakt op een mooie prijs ga ik daar niet over zeuren en wens hem alle succes. Ik heb trouwens het verhaal niet gelezen, dus heb ik hier ook geen recht van spreken.

 

Ik maak er misschien wel een aparte draad van ;):D

Link naar reactie

Ik heb Overture (waarom iedereen altijd Ouverture schrijft, is me een raadsel ;) ) proberen lezen, maar dat is me niet gelukt. Iemand zou Williams III eens moeten intomen bij momenten. Vroeger vond ik 'm goed. Nu kent hij geen einde aan zijn experiment, waardoor Gaimans verhaal helemaal ondergesneeuwd raakt, en mijn ogen pijn deden. 

 

maar dit geheel terzijde :)

Link naar reactie

Ik heb Overture (waarom iedereen altijd Ouverture schrijft, is me een raadsel ;) ) proberen lezen, maar dat is me niet gelukt. Iemand zou Williams III eens moeten intomen bij momenten. Vroeger vond ik 'm goed. Nu kent hij geen einde aan zijn experiment, waardoor Gaimans verhaal helemaal ondergesneeuwd raakt, en mijn ogen pijn deden. 

 

maar dit geheel terzijde :)

Geheel terzijde: ondanks het feit dat hij graag tien verschillende tekenstijlen per pagina gebruikt heb ik eigenlijk geen probleem met de leesbaarheid van zijn pagina's. Ze zijn ondanks al het geëxperimenteer verrassend leesbaar opgebouwd.

Link naar reactie
Maar ik ga dat hier niet doen. Als er een jonge Belgische striptekenaar kans maakt op een mooie prijs ga ik daar niet over zeuren en wens hem alle succes. Ik heb trouwens het verhaal niet gelezen, dus heb ik hier ook geen recht van spreken.

 

Die kans op een prijs was twee jaar geleden. Ik denk niet dat hij die prijs heeft gewonnen.

Link naar reactie
 

Geheel terzijde: ondanks het feit dat hij graag tien verschillende tekenstijlen per pagina gebruikt heb ik eigenlijk geen probleem met de leesbaarheid van zijn pagina's. Ze zijn ondanks al het geëxperimenteer verrassend leesbaar opgebouwd.

 

 

Normaal wel, maar bij Overture was het mij plots te veel. 
Misschien moet ik het later nog eens een kans geven, nu ik er op ben voorbereid ;)

 

Maar de tekenstijlen zijn mijn probleem niet. Het is de pagina indeling en het ritme. 

Link naar reactie

Die kans op een prijs was twee jaar geleden. Ik denk niet dat hij die prijs heeft gewonnen.

Hola, had ik niet gezien, foei Kuzuri ;)

 

Maar dat betekent dat ik mij niet moet inhouden:

 

Ik vind dat er in veel strips teveel de nadruk begint te liggen op vorm en tekentechnische hoogstandjes. Dat is leuk voor even, maar als je moet beginnen zoeken of je nu eerst links of rechts of bovenaan of onderaan moet beginnen lezen dan gaat het toch een beetje te ver.

 

Voor mij is de tekenaar nog altijd de tweede viool (sorry voor de tekenaars). :ph34r:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...