Ga naar inhoud

Welke Manga Is Het Beste Voor De Kerst: Berserk Of Akira?


Diogenes

Recommended Posts

Hallo allemaal

 

Kerst kwam vroeg voor mij dit jaar met maar liefst twee kolossale manga die bij mij door de bus vielen (nu ja technically moeten ze er nog doorheen vallen) Dit zijn uiteraard;

 

Berserk - Black Swordsman + Golden Age Arc

Akira - complete reeks

 

Gelukkig heb ik de hele week van kerst tot en met oud en nieuw vrij en dus alle tijd om te lezen. Maar helaas nu ook weer niet zoveel tijd dat ik allebei kan lezen. (moet nog steeds wel kerst en oud en nieuw vieren met vrienden en familie) Ik moet dus kiezen (zo moeilijk!) Welke raden jullie aan om met de kerst te lezen?

 

Alvast bedankt

 

Gr Jonah

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

moelijk. akira las ik eerst, toen ik nog helemaal in eurostrips was. ik vond het gaaf, maar eigenlijk snapte ik het ook niet helemaal

death note was het begin van mijn mangaverslaving, en de reeks die erna kwam was berserk, dus die sloeg de vlam pas goed in de pan. Ik ben nog seeds erg enthousiast over berserk. in een top 20 horen ze beiden, ik zet berserk boven akira

Link naar reactie

Beide zullen je echt in de kerstsfeer brengen, hum ;)

Dat denk ik ook ja met al dat bloed en geweld. Vreeede op aarde en zo... ;)

 

Overigens: als ik zo naar de antwoorden kijk is Akira verreweg in het voordeel dus daar ga ik voor. Grote kans dat ik daarvoor al aan Berserk begin maar dat wordt dan verspreid over meerdere weken. Het zal sowieso wel tot half 2015 duren eer ik daarmee klaar ben (lees graag meerdere manga tegelijk)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
  • 1 month later...

Geen fan van Berserk?

 

Dan ben je mijn aartsvijand!!! :e014:

 

;)

 

Ik ben groot fan van Berserk, zoals ik al een paar keer gezegd heb. Maar als je erin bladert zonder het te lezen, zullen sommige tekeningen toch de wenkbrauwen doen fronsen (die sticker met 'explicit content' staat daar in dit geval niet voor niks). Dus als cadeau: nee. :e012:

Link naar reactie

Ik ben groot fan van Berserk, zoals ik al een paar keer gezegd heb. Maar als je erin bladert zonder het te lezen, zullen sommige tekeningen toch de wenkbrauwen doen fronsen (die sticker met 'explicit content' staat daar in dit geval niet voor niks). Dus als cadeau: nee. :e012:

Agreed. Zeker het einde van de Golden Age Arc is niet iets dat ja zomaar aan jan en alleman kunt laten zien. En niet alleen vanwege spoilers,

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik kan niet in naam van stilte spreken: voor mij is de reden waarom ik minder manga lees niet omdat ik het niet tof vind, maar tijd.

Ik lees boeken, kijk films en anime, lees comics, het wordt te veel. Ik heb gigantische achterstanden in alles: 400 films en nog enkele series te bekijken, 100 boeken, 100-200 comics (trades) en een 30-tal manga's... I bought way too much shit last year, i blame it on turning 30...

Link naar reactie

Tja, tijd is inderdaad het probleem.  Voltijds werken, studeren, film, muziek, strips, zelf tekenen,... het is me allemaal wat veel.  Ik lees eigenlijk sowieso nog maar weinig strips, dus keuzes moeten gemaakt.

 

Of bedoelde je waarom ik Akira zou aanraden? ;)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Neenee, waarom geen manga meer. Ik snap het tijdsprobleem hoor.

Ik heb ook een gezin, een baan van 11 per dag en in het seizoen nog een hobbytuinier ook.

Ik lees zowel eurostrips, comics als manga maar dat laatste is het laatste dat ik laat vallen.

 

Binnenkort het laatste deel van blade of the immortal, dat is het einde van een tijdperk.

Maar lopende reeksen genoeg: brides story, knights of sidonia, real.....

Momenteel begonnen aan dorohedoro: wat een blitzstart.

De beste compromisloze verhalen komen tegenwoordig uit japan.

Link naar reactie

Neenee, waarom geen manga meer. Ik snap het tijdsprobleem hoor.

Ik heb ook een gezin, een baan van 11 per dag en in het seizoen nog een hobbytuinier ook.

Ik lees zowel eurostrips, comics als manga maar dat laatste is het laatste dat ik laat vallen.

 

Binnenkort het laatste deel van blade of the immortal, dat is het einde van een tijdperk.

Maar lopende reeksen genoeg: brides story, knights of sidonia, real.....

Momenteel begonnen aan dorohedoro: wat een blitzstart.

De beste compromisloze verhalen komen tegenwoordig uit japan.

Het einde van Blade of the Immortal? Dat is goed om te weten!

Blade of the Immortal staat momenteel heel erg hoog op mijn lijstje (simpelweg omdat bijna alles erboven al in mijn bezit is) dus ik vind het een ontzettend fijne gadachte dat ik weet dat de dertig en nog wat delen die ik mij uiteindelijk zal moeten aanschaffen ergens toe zullen leiden.

Toegegeven dat weet ik met Berserk niet en dat ga ik mij zeker ook nog verder aanschaffen (zit al bij deel 21) maar kom op het is Berserk. Ik heb nog nooit zoveel plezier gehaald uit een manga als uit Berserk. De reis is t m daarin gewoon waard.

 

Knights of Sidonia staat overigens nog hoger op mijn lijstje. Dorohedoro staat dan weer vrij laag omdat ik m pas recent heb toegevoegd.

 

Die laatste zin weet ik niet of ik het er mee eens ben. Het is sowieso waar dat manga compromisloos kan zijn maar er zijn ook wel wat redelijk compromisloze eurostrips die momenteel lopen. Ik raad je bijvoorbeeld Servitude aan. Evenals Oorlog en Liefde. Eén van de meest krachtige en emotionele strips die ik gelezen heb. (sorry voor dat ik het over eurostrips heb op een mangaforum :e008: )

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

servitude is toch een uitzondering tussen de vele eenheidsworst vind ik.

 

en blade of the immortal is waanzinnig goed, in totaal 33 of 34 delen - ik vergeet dat steeds - zonder eigenlijk 1 moment van inzinking. ik las het einde al online en het is dubbel: enerzijds is het ongelofelijk dat het gedaan is, anderszijds is het zowat het sterkste einde dat ik me kon dromen...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...