Ga naar inhoud

De Beste Graphic Novel Top 10


Timhardt

Recommended Posts

Gaan we eens proberen? In deze tijd van lijstjes?

En omdat het gewoon leuk is, ook het discussiëren erover, zolang het niet over de definitie van een graphic novel gaat, dus diegene die erover begint, betaalt me een vat Duvel ok? 

 

Verdere regels: post jouw top 10. De nr 1 krijgt 10 punten, de nr 10 krijgt 1 punt.

Ik hou de stand bij en maak regelmatig tussenstandjes.

 

 

Link naar reactie

Wat wordt bedoeld met Graphic Novels ?

Daytripper was eerst een reeksje, waar ze een TP van gemaakt hebben. Dus dat mag.

Maar mag bijvoorbeeld ook : Preacher vol. 6 (oude nummering).

Of moet het een afgesloten one-shot GN zijn ?

 

 

yeah, Duvel! :D:P

nee, euh, laat ons ruim zijn he: laat het ons op GN houden, best oneshots dan, maar je hebt gelijk hoor: ik zou best nog eentje extra openen voor comics waar preacher onder valt. als dit wat respons krijgt, ok, want ik wil er wel wat tijd insteken, maar dan met er wat respons komen, laten we hier eerst over nadenken, okay? :)

Link naar reactie

Ik heb nog getwijfeld om Nextwave te vervangen door Enigma of iets van Morr, maar ik heb me ZO geamuseerd met Nextwave, dat-ie er in moest. 

Er konden van Ellis, Miller, Moore, Lapham, Hickman of Lemire gerust nog andere titels in mijn top 10, maar ik beperk me tot één titel per auteur, dat geeft een ander beeld aan zo'n top 10 :)

Link naar reactie

Mocht ik last hebben van slapeloze nachten, vormde dit weer een mooie aanleiding.  Laat het (hierover, jaja) denken beginnen...

 

Waaronder kan ik trouwens Amy and Jordan plaatsen?  Da's niet meteen een GN, laat staan een comic, en toch verdienen ze een plaatsje in een van mijn lijsten.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Mocht ik last hebben van slapeloze nachten, vormde dit weer een mooie aanleiding.  Laat het (hierover, jaja) denken beginnen...

 

Waaronder kan ik trouwens Amy and Jordan plaatsen?  Da's niet meteen een GN, laat staan een comic, en toch verdienen ze een plaatsje in een van mijn lijsten.

 

kies maar, op eigen gevoel :)

Link naar reactie

Ik kan me blijkbaar erg goed vinden in de keuze van Orlando, want bij deze mijn lijstje:

 

1. Ed the Happy Clown (Chester Brown)

2. Jimmy Corrigan, the Smartest Kid on Earth (Chris Ware)

3. I Never Liked you (Chester Brown)

4. David Boring (Daniel Clowes)

5. Faire Semblant c'est Mentir (Dominique Goblet)

6. Blankets (Craig Thompson)

7. Black Hole (Charles Burns)

8. Arsène Schrauwen (Olivier Schrauwen)

9. L'Ascension du Haut Mal (David B.)

10. Sloth (Gilbert Hernandez)

 

Vanaf nummertje 4 wordt het wat moeilijker de volgorde aan te houden.  Vraag het me morgen weer, en ik plaats ze ongetwijfeld in een andere volgorde.

Een eervolle vermelding is er ook nog voor Amy and Jordan van Mark Beyer.  Eigenlijk had dit op 1 mogen staan, maar tja, ik beschouw het niet meteen zelf als een GN...

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...