Ga naar inhoud

Roodbaard Integraal


eriktex

Recommended Posts

De site van Sherpa had een update:

 

Door vertragingen bij de Franse uitgever zullen de langverwachte herdrukken van Roodbaard iets later verschijnen dan aangekondigd. De eerste Roodbaard-bundel zal nu in maart verschijnen. Alle delen verschijnen in een fraaie hardcovereditie van rond de 150 pagina’s elk en gaan 24,95 kosten. Het eerste deel krijgt een stevige promotie-actie mee, want gaat in maart en april slechts 19,95 kosten!! Maak op onderstaande preview vast (hernieuwd) kennis met deze klassieke piratenstrip!

Naast de reguliere editie verschijnt bij uitgeverij Sherpa ook een beurseditie van Roodbaard, afgewerkt met linnen rug en voorzien van een piezografie van de originele cover van Victor Hubinon. De beurseditie is gelimiteerd op 150 exemplaren en zal op de beurs van Gorinchem uitsluitend verkrijgbaar zijn bij Sherpa. De prijs is nog niet bekend.

 

Pinceel rept nog van een paperback maar gelukkig wordt het een hardcover... Alweer een reden om gezellig naar Gorinchem te gaan! Piezografie moest ik wel even googelen hoor, maar ik vermoed dat dit een duur woord is voor prentje :rolleyes: .

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 7 months later...

Op Facebook gepost:

 

SHERPA
Bernadottelaan 200
2037 GW Haarlem
e:mat@sherpa.nu


Haarlem, 26 september

Beste Roodbaard-liefhebber,

Het heeft even geduurd, want er zaten wat haken en ogen aan de productie van de Roodbaard luxe edities, maar die zijn nu allemaal opgelost!

Het boek krijgt een goudfoliebestempeling op de achterkant in de vorm van een Roodbaard-goudstuk en met de vermelding dat het een gelimiteerde uitgave betreft.
Het boek bevat een losse digitale zeefdruk op zwaar, crèmekleurig papier van een originele omslagillustratie van Victor Hubinon (die niet in het boek is opgenomen).
Boek en prent worden genummerd.

De luxe editie is te koop bij de stripwinkel (oplage voor Nederland en België is 99 exemplaren) en als beurseditie bij Sherpa (oplage ongeveer 35 exemplaren). Met uitzondering van de nummering zijn deze luxe edities gelijk!

De luxe edities van Roodbaard kosten 60,00 euro per stuk.

Voor 2014 zijn twee nieuwe delen gepland. 

De luxe edities van Roodbaard 1 en 2 zijn eind oktober leverbaar bij de stripwinkel, waar je kunt bestellen, of bij Sherpa. Sherpa verkoopt de boeken op de beurs in Breda (26 en 27 oktober) of je krijgt je boeken portvrij toegestuurd.

Als je bij Sherpa wilt bestellen, mail dan wat je wilt bestellen en of je de boeken op wilt halen of toegestuurd wilt krijgen. Vermeld in de mail a.u.b. je volledige postadres en mailadres, in verband met de facturatie. Uiteraard mag je van de gratis verzending profiteren om meer boeken van Sherpa toegestuurd te krijgen.

We zien je reactie graag tegemoet!

Hartelijke groeten,

Mat Schifferstein en Peter Kuipers

Link naar reactie

Van de Sherpa "site"

 

Binnenkort verschijnen:
 

  t_roodbaard1.jpgRoodbaard 1: De duivel van de Caraïben
door Victor Hubinon & Jean-Michel Charlier
• De wereldzeeën aan het begin van de 18e eeuw... Een vrijplaats, waar Europese zeemachten elkaar bevechten om hun handelsroutes te beschermen... En een no man’s land waar woeste vrijbuiters hun slag slaan waar ze maar kunnen! Beleef de avonturen van de roemruchte zeeschuimer Roodbaard en zijn adoptiefzoon Erik, die terechtkomt in een wereld vol avontuur en wapengekletter!
Roodbaard is dé klassieker onder de piratenstrips! Deze langverwachte nieuwe uitgave doet volledig recht aan deze geweldige strip, die in de loop der jaren niets van zijn aantrekkingskracht heeft verloren!
Deze bundel bevat de eerste twee (extra lange) Roodbaard-verhalen, die sinds hun verschijning eind jaren 1960 niet meer in hun oorspronkelijke vorm verschenen… Nu zijn deze verhalen opnieuw vertaald en geletterd en vooral geheel opnieuw ingekleurd op een manier die recht doet aan het klassieke vakmanschap van twee van de grootste auteurs uit de Franse stripgeschiedenis, Victor Hubinon en Jean-Michel Charlier.
Hardcover, 148 pagina’s kleur | ISBN 978-90-8988-043-7 | € 19,95 (introductieprijs tot 1 november 2013; daarna € 24,95) | Verschijnt in september 2013
  t_roodbaard2.jpgRoodbaard 2: De kapitein zonder naam
door Victor Hubinon & Jean-Michel Charlier
• Deze tweede bundel Roodbaard-verhalen bevat drie complete albums, voor urenlang leesplezier!
Het betreft de verhalen De kapitein zonder naam, Het brandmerk van de koning en Muiterij op ‘De Oceaan’. Opnieuw ingekleurd en beletterd, in een volledig herziene vertaling. Een prachtuitgave voor alle stripliefhebbers!
Hardcover, 160 pagina’s kleur | ISBN 978-90-8988-044-4 | € 24,95 | Verschijnt in november 2013    
Link naar reactie

Een tiental jaar terug de volledige serie gelezen .

Ik herinner me dat de Charlier/Hubinon verhalen wel zeer klassiek waren en oubollig.

En de laatste delen met Bourgne weer vaart in de serie brachten.Met de gepaste auteurs mag de serie gerust weer opgepikt worden.

 

Een "Amoras-isering" van Roodbaard zou m.i. een goed succes kunnen zijn

Link naar reactie

Een "Amoras-isering" van Roodbaard zou m.i. een goed succes kunnen zijn

 

Ik vond deel een echt de moeite. Mooi uitgegeven. en ik heb wel een zwak voor die klassieke verhalen. De laatste keer dat ik roodbaard 1 gelezen heb was bij mijn bomma  ergens rond mijn 12de.

Ook voor mij een echt stukje jeugdstentiment! Bij mijn oma (!) voor de eerste keer kennisgemaakt met Roodbaard. Die Pandora-albums. God wat heb ik dat album vaak gelezen op zondagen tijdens de wekelijkse visite aan mijn oma!  :e002: 

Link naar reactie

(en taalgebruik van Baba kan natuurlijk echt niet meer) was ook inmiddels "normaal nederlands/frans" geworden in de laatste reguliere delen. politiek correct t.ov. jeugdsentiment? het voegt wat mij betreft niets toe Baba als enige een afwijkend idioom in de mond te leggen. alle engelsen, spanjaarden, portugezen spreken "gewoon".

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...