Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

14 minuten geleden, Rik zei:

Ik denk niet dat voorinschrijving dit probleem oplost want ook speculanten kunnen voor- inschrijven.

 

In het specifieke geval van Trigië zie ik dit niet snel gebeuren en lijkt het me vooral een goed middel om inzicht te krijgen in de belangstelling. Zo populair is de reeks nou ook weer niet, wat dat betreft:

 

https://www.catawiki.nl/a/th/655-trigie-don-lawrence-veiling

 

Daar staan originele platen tussen die minder dan 400 euro opleveren............ En bijvoorbeeld de mooie uitgave The Art of Trigië (van Barabas) is met een oplage van 60 exemplaren na vijf jaar nog steeds gewoon leverbaar.

Link naar reactie
1 uur geleden, Aerogi zei:

Dilemma dilemma... ivm de integrales van Bert Bibber en Piet Pienter.

 

35 euro per HC deel is op zich niet te veel geld denk ik voor een HC integrale. Maar 11 delen maakt al gauw bijna 400 euro. En dat is dan wél weer veel geld voor een 40 cm strips in de Billy boekenkasten...

 

En wetende dat ik deze graag, maar waarschijnlijk maar 1x zal lezen. 

 

Ben besluiteloos. Misschien gewoon beginnen met dat eerste deel

Gewoon je sc albums blijven koesteren. Zo doe ik het. Geen duur HC jasje nodig voor PP en BB. 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
5 uren geleden, Ambreville zei:

Die integrales gaan nooit het gevoel hebben van de gewone uitgaves.

Wat is dat gevoel, ik ben daar wel nieuwsgierig naar. Laat ik het zelf proberen met de Blueberry-albums en het 'gevoel' dat niet in de integrales zit. Dat bestaat denk ik uit de geur (de inkt in de Dargaud-albums uit de jaren zeventig en tachtig had een scherpe geur), de titellijsten op het achterplat die hebzucht opwekten, de tactiliteit van de gelamineerde omslagen, het besef van tijd (herinneringen aan de aankoop), en specifieker in die reeks: de aanklevende herinnering aan de vreugde dat een Dargaud-album meer dan 48 pagina's kon hebben (Ballade voor doodskist), de verbazing over het omslag van 'Vogelvrijverklaard' dat veel dikker aanvoelde dan bij de andere delen (en omgekeerd, veel dunner bij 'Oorlog en vrede'). Daar kan geen integrale tegenop.   

Link naar reactie
15 minuten geleden, lukoste zei:

Een online formulier voor iedereen toegankelijk waar je een IBAN kan ingeven en meteen kan aanklikken dat je akkoord gaat met automatisch incasseren. Geen handtekening vereist, of volgt dat later?

Volgens mij mag dat tegenwoordig wel, conform Europese regelgeving:

 

Is een machtiging via internet geldig?

Ja. Sinds 2015 is het mogelijk om online een machtiging af te geven volgens dezelfde regels als een papieren machtiging. Dit kan echter alleen via het product (digitaal) Incassomachtigen. Incassomachtigen is de manier om online via de bank een geldige machtiging af te geven. Een handtekening op papier is daarbij niet meer nodig. Incassomachtigen is bedoeld voor iedereen die online, via desktop, laptop, tablet of mobiel, een product of dienst via een eenmalige of doorlopende incasso wil betalen. Machtigingen die op andere manieren zijn afgegeven zijn niet geldig en geven de betaler het recht tot 13 maanden na de betaling het bedrag terug te laten storten door de bank.

 

Je kunt als klant behoorlijk lang het bedrag storneren.

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
1 uur geleden, Michel zei:

Waarom niet?

Dit is geen digitale incassomachteging, hoe het wel moet kun je zien op een filmpje hierzo

https://www.incassomachtigen.nl/

 

- Er staat ook niet wat er zal gebeuren met je gegevens, er wordt nochtans een database gemaakt van gegevens gekoppeld aan bankrekeningen.

- Hoe gaan ze die incasso's aanvragen, zelf invullen en handtekenen?

- Inschrijven op een lijst moet met expliciete toestemming gebeuren, je kunt dat niet eens aankruisen als bevestiging

 

Waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar, het voldoet dus totaal niet aan de GDPR of zelfs maar gewone privacy regels.

 

Wat ze zouden moeten doen is je laten inschrijven op een e-mail lijst en als de machtiging moet gebeuren doorverwijzen naar zo'n incasso systeem of gewoon een digitale betaling waar je dan je verzendadres opgeeft.

Link naar reactie
11 minuten geleden, comicfreak zei:

Ik vraag me af hoe deze Trigié Integralen zijn ten op zichte van de "Trigié - The collection" zal zijn:

Trigié - The collection

 

Weet iemand dat?

 

De Trigie collection zijn uitgegeven op groot formaat en 2 verhalen per album. Er zit per uitgave een piepklein dossiertje bij.

De nieuwe integralen zijn kleiner, bevatten meer verhalen en waarschijnlijk een groter dossier met achtergronden.

Beide beperken zich tot 21 Don Lawrence albums

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
Gast Thesoave
3 uren geleden, comicfreak zei:

Ik vraag me af hoe deze Trigié Integralen zijn ten op zichte van de "Trigié - The collection" zal zijn:

Trigié - The collection

 

Weet iemand dat?

 

Kwalitatief kunnen die integralen zich niet meten met the collection. Groot formaat op luxe papier. De covers zijn ook 3 klassen beter dan de integralen. 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
16 uren geleden, eriktex zei:

Bolussen! De beste reden om naar Zeeland te gaan!

Ik ben meestal terughoudend wanneer men de Nederlandse keuken bejubelt, maar van koeken hebben ze verstand. Deze zou ik graag eens proberen en Zeeland is niet ver van hier. Jammer genoeg zijn ze hier aan de grens net een muur aan het bouwen om de benzinetoeristen tegen te houden. De Nederlanders aan hun kant doen net hetzelfde tegen de supermarkttoeristen. De EU heeft nog werk.

Link naar reactie
1 hour ago, Tanuki said:

Nochtans stonden ze hier in Essen en Kalmthout rijen dik aan te schuiven aan de Esso-stations, ondanks de soft-lockdown. Het is pas gestopt met containers en blokken beton op de weg te zetten. De Euro95 staat nu €1,03/l maar ik heb geen idee wat ze in Nederland kost.

Dju. Ik heb 11 cent te veel betaald. In totaal 198 cent verkwanseld!

Link naar reactie
15 uren geleden, Tanuki zei:

Dan zal ik toch eerst weer een fysieke winkel moeten kunnen binnenstappen. Aangezien ik de reeks quasi compleet heb ga ik niet beginnen met die integralen aan te schaffen. Daarvoor lijkt de meerwaarde me toch iets te klein. Kan je een tip van de sluier oplichten?

zzzzzzzzzz.png

 

Leestip:

hoempa-pa-cover.jpg

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
Op 28/3/2020 om 15:57, Werner zei:

Het is me overigens opgevallen dat er teksten in de Piet Pienter en Bert Bibber-integrale zijn veranderd. Kijk maar eens naar het verhaal Plakijzerpiraten, de scène waarin Bert Bibber in het begin over de reling stapt terwijl hij een cursus Engels aan het doornemen is.

 

Ik las elders dat de integrales gebaseerd zijn op de uitgaves die in de jaren 90 (?) bij SU verschenen zijn en dat dat herzieningen uit die tijd zijn.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...