Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

2 uren geleden, Neat Stuff zei:

Wel tekenend voor de tanende kwaliteit van deze reeks. Een goede reden om er vroegtijdig uit te stappen...

 

Euh… ik ben zelfs nooit begonnen aan 'Jeremiah'. Ooit een vijftal albums ontleend uit de bieb. Het kon me niet bekoren. Idem voor 'Djinn', 'IRS' en 'Alfa'. Reeksen die velen onder jullie wellicht al van begin af volgen maar ik had het er niet voor. Ik heb van al deze reeksen geen enkel album in mijn verzameling. 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
2 uren geleden, Veto zei:

Euh… ik ben zelfs nooit begonnen aan 'Jeremiah'. Ooit een vijftal albums ontleend uit de bieb. Het kon me niet bekoren. Idem voor 'Djinn', 'IRS' en 'Alfa'. Reeksen die velen onder jullie wellicht al van begin af volgen maar ik had het er niet voor. Ik heb van al deze reeksen geen enkel album in mijn verzameling. 

Ik heb alles van IRS. Gisteren 1 tem 4 herlezen. Viel me toch serieus tegen, zowel scenario als tekeningen.

Djinn vond ik wel leuk. Op het einde zoals steeds bij Dufaux wel wat absurditeiten.

Alpha vind ik top.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Deze achtste bundeling van de avonturen van Baard en Kale is een buitenbeentje, zowel qua inhoud als qua omvang. We gaan hierin terug naar de allereerste verhalen die Will van Baard en Kale getekend heeft, dus naar de periode direct nadat hij het tekenwerk van Dineur had overgenomen.

 

Het eerste Baard en Kale-verhaal dat Will ooit tekende is zelfs nog nooit eerder in het Nederlands verschenen, aangezien het wel is aangekondigd in Robbedoes, maar nooit geplaatst: Het mysterie van Beersel! Het 32 pagina’s tellende verhaal wordt in dit boek in zijn geheel afgedrukt, gevolgd door de verhalen De stad der robijnen, Koenraad Vlamoog komt terug (beide in het Nederlands ook nooit in een normale uitgave verschenen), San Salvador, Het spook der duinen, Villa zonder zorg, De schat van Alarik en Oscar en zijn geheimen.

Bovendien bevat dit zeer dikke (368 bladzijden, meer dan twee keer zo dik als normaal) boek een zeer uitgebreid dossier over de makers.

 

Deze bundel bevat volgende albums:
Het mysterie van Beersel
De stad der robijnen
Koenraad Vlamoog komt terug
San Salvador
Het spook der duinen
Villa zonder zorg
De schat van Alarik
Oscar en zijn geheimen

 

Vandaar de prijsverhoging.

 

 

complete-baard-en-kale-8-scaled.jpg

Link naar reactie
1 uur geleden, JPAR zei:

@BonteWeet je ook wanneer de Wolf integrale uit komt? En uit hoeveel delen gaat hij bestaan? En heb je misschien ook al eennidee qua prijs?

We hebben vertraging opgelopen maar alles is nu ingescand en het eerste boek is quasi klaar, ik zou ze graag in een paar jaar (of vlugger) kort na elkaar uitgeven startend begin 2021. Deel 1 tot 4 bevat alle verhalen, deel 5 het dossier en enkele verhalen in schetsvorm. Richtprijs is 40 euro per bundel.

 

Er waren van de meeste verhalen wel scans beschikbaar maar ik heb besloten om toch alles opnieuw in te scannen om een betere kwaliteit te krijgen, de scans zijn 20 jaar geleden genomen en bedoeld voor een kleiner formaat dus niet optimaal voor de grote heruitgave. Quasi alle verhalen zijn geïnkt op kalkpapier waardoor het scannen extra moeilijk is, er gaat dus wel wat werk in het drukklaar maken.

nieuwe scan.jpg

oude scan.jpg

Link naar reactie
10 uren geleden, Neat Stuff zei:

 

complete-baard-en-kale-8-scaled.jpg

De uitgifte is helaas al een paar keer uitgesteld.  Toch jammer en vervelend dat uitgave-beleid van Arboris.  Ook De Beverpatroelje hoor je niets meer van.  Ik heb er bijna spijt van dat ik aan die reeksen begonnen ben. Het is maar afwachten of ze wel afgemaakt worden. 

Link naar reactie
1 hour ago, Noël said:

De uitgifte is helaas al een paar keer uitgesteld.  Toch jammer en vervelend dat uitgave-beleid van Arboris.  Ook De Beverpatroelje hoor je niets meer van.  Ik heb er bijna spijt van dat ik aan die reeksen begonnen ben. Het is maar afwachten of ze wel afgemaakt worden. 

Ook in het laatste kwartaal geen vermelding van een nieuwe Beverpatroelje. Jammer dat een jaarlijkse van deze reeks niet kan.

Link naar reactie
3 uren geleden, Noël zei:

De uitgifte is helaas al een paar keer uitgesteld.  Toch jammer en vervelend dat uitgave-beleid van Arboris.  Ook De Beverpatroelje hoor je niets meer van.  Ik heb er bijna spijt van dat ik aan die reeksen begonnen ben. Het is maar afwachten of ze wel afgemaakt worden. 

Volgens de site van Arboris is deel 8 B&K bij de drukker, dan zal deze er dan eindelijk eerdaags zijn.

 

Jan Kordaat staat er ook nog bij maar deze is inmiddels verschenen....zie: https://www.arboris.nl/site/in-productie/

 

Van de Beverpatroelje op de site idd geen nieuws, dat wordt een PB naar Ruud en/of Hans als ik jou (u) was...

Link naar reactie
10 minuten geleden, djkeos zei:

Van de Beverpatroelje op de site idd geen nieuws, dat wordt een PB naar Ruud en/of Hans als ik jou (u) was...

Geen idee wie dat zijn, maar mijn aanname is dat ze iets te maken hebben met het uitgave-beleid van Arboris. 

 

Ze zouden er goed aan doen beter te communiceren richting hun klanten. 

 

Link naar reactie
30 minuten geleden, Noël zei:

Geen idee wie dat zijn, maar mijn aanname is dat ze iets te maken hebben met het uitgave-beleid van Arboris. 

 

Ze zouden er goed aan doen beter te communiceren richting hun klanten. 

 

Ruud Wassink en Hans van de Boom zijn de uitgevers (en vertaler) van Arboris. Ook altijd achter de 'kraam' op de stripbeurzen....

Link naar reactie
13 hours ago, Bonte said:

 

Er waren van de meeste verhalen wel scans beschikbaar maar ik heb besloten om toch alles opnieuw in te scannen om een betere kwaliteit te krijgen, de scans zijn 20 jaar geleden genomen en bedoeld voor een kleiner formaat dus niet optimaal voor de grote heruitgave. Quasi alle verhalen zijn geïnkt op kalkpapier waardoor het scannen extra moeilijk is, er gaat dus wel wat werk in het drukklaar maken.

nieuwe scan.jpg

oude scan.jpg

Wow, wat een verschil. O.o Nu kijk ik er  *nog* meer naar uit!

Link naar reactie
On 9/7/2020 at 8:09 AM, Noël said:

De uitgifte is helaas al een paar keer uitgesteld.  Toch jammer en vervelend dat uitgave-beleid van Arboris.  Ook De Beverpatroelje hoor je niets meer van.  Ik heb er bijna spijt van dat ik aan die reeksen begonnen ben. Het is maar afwachten of ze wel afgemaakt worden. 

Ik ben ook nog aan get wachten op een volgend deel van Sophie integraal. Is idd elke keer spannend (lees frustrerend), komt ie dees jaar, volgend jaar, ooit, nooit?

Ben al blij dat Guus Slim afgerond is. Die B&K 8 sla ik over, de verhalen en tekenstijl vind ik persoonlijk te saai.

Link naar reactie
2 hours ago, Lamme Goedzak said:

Capricornus heeft al een eerste integrale uit in het Frans sinds vorig jaar. Ijdele hoop dat Sherpa die gaat oppikken zeker?

In het Frans zijn er al VIER integrales van Cap verschenen.

De reeks is er al compleet.

 

Ze maakten er echt wel korte metten mee: de eerste drie verschenen in 2019, het vierde in 2020

http://www.dossier-andreas.net/andreas/p1_a124.php

http://www.dossier-andreas.net/andreas/p1_a125.php

http://www.dossier-andreas.net/andreas/p1_a126.php

http://www.dossier-andreas.net/andreas/p1_a127.php

 

Laat je niet van de wijs brengen door de inhoudsopgave van Intégrale 2

Attaque

Le dragon bleu

Tunnel

Le Passage

Le Fragment

 

Met dat "Le fragment" bevat INT2 in totaal vijf albums maar Le Passage en Le Fragment verschenen oorspronkelijk samen in deel Cap 9, zodat de tweede cyclus dus maar 4 boeken telde.

Tussen Le Passage en Le Fragment zat ook nog een verhaal in potloodtekening van 8 p's, dat een belangrijke aanwijzing is over de personen achter het Concept.

 

Doordat Cap 9 twee albums bevatte, was het erg moeilijk te voorspellen hoeveel delen de reeks uiteindelik zou tellen. Hij had een onregelmatig in de structuur ingevoerd. Het waren immers twee cycli van 5 albums, maar het waren maar 5+4 boeken.

Het konden er in totaal 18, 19 of 20 worden. Ik denk dat ik daar ooit eens aan artikeltje voor mijn blog over scheef, maar ik vind dat niet terug, al vind ik wel iets over de verhaalontwikkelingen terug.

Uiteindelijk werden het 20 boeken, maar in totaal zijn het 21 albums.

 

 

Link naar reactie

Geen idee. Er is wel een markt voor z/w-edities. Kleur drukt de tekening weg. En bij Andreas is z/w misschien wel interessant. Maar natuurlijk: die hele reeks ...

 

Maar als ik zelf alleen maar Andreas zou kopen, zou ik ze wel willen

Maar ik heb al meer dan 1400 strips, dan worden die z/w's wel overkill.

Link naar reactie

Dat klopt. Maar ook UCC Doleres is in kleur verschenen, maar kijk eens naar een van die pagina's in z/w:

 

En hier enkele p's van Andreas in z/w:

 

4674e7d194722f82d0d9e07bef7e8280.jpg

 

rork4.jpg

 

2002_10339061_0.jpg?itok=MDhQ5FBn

 

Veel van die fijne details, zoals de arcering, gaan bij het inkleuren verloren.

Kleuren trekken de aandacht naar het vlak en het vlakverloop, weg van de details.

Bij z/w kijk je naar de tekening, bij kleur naar iets anders.

Link naar reactie
59 minuten geleden, JPAR zei:

Dat scheelt dan. Maar dan nog. Ik denk niet dat dit veel gekocht gaat worden.

Hij is gewoon doorgenummerd met '8'. Da's een slimme zet. Ik geloof nooit dat degene die de reeks is begonnen te verzamelen 'm zal overslaan. Delen 1 tm 7 en dan 9 en verder? Lijkt me niet. Hadden ze de fout gemaakt er een '0' nummer van te maken, dan misschien wel. 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Hij is gewoon doorgenummerd met '8'. Da's een slimme zet. Ik geloof nooit dat degene die de reeks is begonnen te verzamelen 'm zal overslaan. Delen 1 tm 7 en dan 9 en verder? Lijkt me niet. Hadden ze de fout gemaakt er een '0' nummer van te maken, dan misschien wel. 

Ik weet het niet. Ik denk dat er best een hoop hem niet kopen omdat het ze niet aanspreekt en het erg veel geld is. Dat kunnen ze ook maar een keer uitgeven.

 

Maar jij kunt het wel vergelijken met de verkoop van andere delen natuurlijk.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...