Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ik ben van plan om me ook eens te gaan richten op de integrales van Bakelandt.
3 vragen daarover:
- Zijn de integrale uitgaves in kleur of zwart/wit?
- Zijn de dossiers een beetje interessant?

- Is het wenselijk om de Bakelandt albums in volgorde van uitgave te lezen of maakt dat bij deze reeks niet zo veel uit?

 

Link naar reactie
8 uren geleden, SAVANTAS zei:

Ik ben van plan om me ook eens te gaan richten op de integrales van Bakelandt.
3 vragen daarover:
- Zijn de integrale uitgaves in kleur of zwart/wit?
- Zijn de dossiers een beetje interessant?

- Is het wenselijk om de Bakelandt albums in volgorde van uitgave te lezen of maakt dat bij deze reeks niet zo veel uit?

 

 

- Kleur

- Ja

- Echt noodzakelijk is dat niet altijd, maar in latere albums wordt regelmatig verwezen naar eerdere gebeurtenissen. Als je ze voor de eerste keer leest zou ik toch gewoon beginnen vanaf het begin.

Link naar reactie
Op 4/1/2023 om 05:53, Gilles zei:

 

- Kleur

- Ja

- Echt noodzakelijk is dat niet altijd, maar in latere albums wordt regelmatig verwezen naar eerdere gebeurtenissen. Als je ze voor de eerste keer leest zou ik toch gewoon beginnen vanaf het begin.

Ik heb integraal 1 van Bakeland van de week aangeschaft en in het weekend gelezen. Erg van genoten, ik snap nog steeds niet dat ik in de afgelopen 40 jaar niet eerder aan deze serie begonnen ben. Gisteren ook de andere 9 integrale delen die tot dusver zijn uitgebracht aangeschaft, dus ik kan even vooruit. 😄

Link naar reactie
Op 4/1/2023 om 05:53, Gilles zei:

- Echt noodzakelijk is dat niet altijd, maar in latere albums wordt regelmatig verwezen naar eerdere gebeurtenissen. Als je ze voor de eerste keer leest zou ik toch gewoon beginnen vanaf het begin.

 

Over welke reeks je het hebt, weet ik niet, maar ik herinner me wel dat je in Kuifje-albums ook regelmatig bij de naam van een personage een voetnoot ziet staan met de opmerking "Zie album ...".

Dat is een van de redenen dat ik in mijn jonge tienertijd die hele Kuifje-reeks heb gekocht.

Maar wat heeft met dat opgeleverd voor de leesbeleving? Niets.

Link naar reactie
Op 11/1/2023 om 20:52, SAVANTAS zei:

Weet iemand wanneer integraal 6 van Trigië uitkomt?

In ieder geval dit jaar. Vorig jaar verscheen er een deel in Februari, of dat ook nu zal gebeuren weet ik niet. Wel dat de files al een week of wat geleden (in 2022 nog dus) naar de drukker zijn verzonden. Daarna verwacht ik het afsluitende deeltje 7 ook nog dit jaar,ergens rond de grote beurzen vermoed ik.

Link naar reactie
10 minuten geleden, JPAR zei:

Sammy loopt hopeloos achter. Misschien stop ik daar wel mee. Je kunt helaas nooit aan op de planningen van Uitgeverijen.

 

Het is een schema waarbij ze tot nu toe enkel nieuwe uitgaves in het voorjaar op de markt hebben gebracht.

 

integrale 1: 20 februari 2021

integrale 2: 16 april 2021

integrale 3: 18 februari 2022

integrale 4: 18 maart 2022

 

Op 23 september 2022 is er wel een herdruk van de eerste integrale verschenen.

Link naar reactie
15 minuten geleden, JPAR zei:

Het zouden er vier per jaar zijn.

SSZ: Sammy integraal 5 (april)

Eindelijk een nieuwe integrale van Sammy met vier lange verhalen vol met actie en humor en meer dan zeventig bonuspagina's. Deze integrale bundelt in chronologische volgorde de avonturen Baby’s en Blaffers, Paniek in het Vaticaan, Lijfwachten in de Ring en Ma Attaway uit de periode 1982-1985, oftewel de delen 17 tot 20.

Link naar reactie
25 minuten geleden, JPAR zei:

Het zouden er vier per jaar zijn.

@JPARVoor het geval je enkele jaren uit het stripwereldje bent geweest, deze uitleg op SSZ:  van de Het tempo voor de integrales van Bakelandt en Sammy is na hun start gezakt. Oorspronkelijk was het de bedoeling om daar vier delen per jaar van te publiceren. De realiteit verstoorde die plannen echter. Dat heeft enerzijds te maken met de gevolgen van de coronaperiode, de huidige crisistijden, dure papierprijzen en andere ferm gestegen kosten voor grondstoffen, transport en andere, wat bij alle uitgeverijen noopt tot voorzichtigheid. 

Link naar reactie
4 hours ago, JPAR said:

Sammy loopt hopeloos achter. Misschien stop ik daar wel mee. Je kunt helaas nooit aan op de planningen van Uitgeverijen.

Sammy integraal 5 is net afgewerkt en gaat volgende week naar de drukker. Dit jaar verschijnt er maar één integraal, maar volgend jaar is het de bedoeling dat er twee verschijnen.

Je mag er zeker van zijn dat de reeks volledig wordt afgewerkt.1277312118_Sammyinauto3.thumb.jpg.0bac7f5095c0f5bd3cd50ba3cd6044e3.jpg

 

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
2 uren geleden, bammar zei:

@JPARVoor het geval je enkele jaren uit het stripwereldje bent geweest, deze uitleg op SSZ:  van de Het tempo voor de integrales van Bakelandt en Sammy is na hun start gezakt. Oorspronkelijk was het de bedoeling om daar vier delen per jaar van te publiceren. De realiteit verstoorde die plannen echter. Dat heeft enerzijds te maken met de gevolgen van de coronaperiode, de huidige crisistijden, dure papierprijzen en andere ferm gestegen kosten voor grondstoffen, transport en andere, wat bij alle uitgeverijen noopt tot voorzichtigheid. 

Ja, dat kan je uiteraard als reden geven. Maar dit soort dingen is al van ver voor deze zaken. Uitgeverijen zijn qua planning en afmaken van reeksen etc gewoon niet betrouwbaar.

Link naar reactie
1 uur terug, Suske zei:

Sammy integraal 5 is net afgewerkt en gaat volgende week naar de drukker. Dit jaar verschijnt er maar één integraal, maar volgend jaar is het de bedoeling dat er twee verschijnen.

Je mag er zeker van zijn dat de reeks volledig wordt afgewerkt.1277312118_Sammyinauto3.thumb.jpg.0bac7f5095c0f5bd3cd50ba3cd6044e3.jpg

 

Mooi. Ik kon het niet op de site van Saga vinden en zag hem niet tussen de aangekondigde titels op de ssz staan.

Link naar reactie
Op 15/1/2023 om 21:06, djkeos zei:

In ieder geval dit jaar. Vorig jaar verscheen er een deel in Februari, of dat ook nu zal gebeuren weet ik niet. Wel dat de files al een week of wat geleden (in 2022 nog dus) naar de drukker zijn verzonden. Daarna verwacht ik het afsluitende deeltje 7 ook nog dit jaar,ergens rond de grote beurzen vermoed ik.

Dank je wel voor de update! 👍

Link naar reactie

Weet iemand of Standaard Uitgeverij na het debacle van de 7 Suske en Wiske Classics integralen, nu met de successen van de Rode Ridder en Robert & Bertrand integrales (en met de Biggles integrale op komst) plannen heeft om in de (nabije) toekomst opnieuw een poging te wagen de S&W albums in integrale vorm uit te brengen?  

Link naar reactie
6 minuten geleden, SAVANTAS zei:

Weet iemand of Standaard Uitgeverij na het debacle van de 7 Suske en Wiske Classics integralen, nu met de successen van de Rode Ridder en Robert & Bertrand integrales (en met de Biggles integrale op komst) plannen heeft om in de (nabije) toekomst opnieuw een poging te wagen de S&W albums in integrale vorm uit te brengen?  

 

Dat is al min of meer gebeurd. Min of meer in de zin dat het een kleiner formaat is en dat het de hertekende versies bevat van de oude albums in plaats van de oorspronkelijke.

 

afbeelding.thumb.png.32b9adf7a490d4867ca5d36cbe9294ae.png

Link naar reactie
1 uur terug, SAVANTAS zei:

Weet iemand of Standaard Uitgeverij na het debacle van de 7 Suske en Wiske Classics integralen, nu met de successen van de Rode Ridder en Robert & Bertrand integrales (en met de Biggles integrale op komst) plannen heeft om in de (nabije) toekomst opnieuw een poging te wagen de S&W albums in integrale vorm uit te brengen?  

 

Dat kan toch eigenlijk niet, want er komen er voortdurend bij.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...