Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

Game of Thrones seizoen 2....tis gedaan! :e001: :e001:

Nu maar afwachten tot eind maart. Ik heb al wel van verschillende mensen gehoord dat seizoen 3 echt de moeite gaat zijn. Iedere aflevering gaat ook 10 minuten langer duren dan de vorige 2 seizoenen en ze hadden ook een groter budget gekregen dus mogen we waarschijnlijk nog mooie locaties en kledij verwachten (alhoewel ik die nu al wel fantastisch vond).

Een kleine teaser over de productie (don't worry, geen spoilers)

Link naar reactie

Deze week The Killing 3 helemaal gekeken. Was weer fantastisch. De zaak was fantastisch bedacht en zat echt heel goed in elkaar. De personages waren weer helemaal goed uitgewerkt (hierin was 2 een beetje minder) en de dialogen waren weer meesterlijk goed. Hoewel ik het wel snap vind ik het echt jammer dat dit het laatste seizoen was. Ook dat einde ben ik nog niet helemaal over uit. Ergens is het wel toepasselijk maar aan de andere kant is het erg open. Het is in ieder geval vrij onvergetelijk. Al met al een waardige afsluiting van mogelijk wel de beste detectiveserie ooit.

*****

 

En dit weekend het derde seizoen van Boardwalk Empire erdoorheen gejaagd. Ongelooflijk hoe je binnen een paar minuten er weer helemaal in zit. De personages, de verhaallijnen, de decors, de kostuums. Alles was weer topqualiteit. Heb me geen seconde verveeld. Ik was bang vanwege de grote veranderingen aan het einde van het vorige seizoen dat dit seizoen minder zou zijn maar het is nog steeds ongelooflijk goed. Verheug me nu al o volgende seizoen. Dit is één van de beste series die er is en een must see voor iedere tv liefhebber.

*****

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ziet er goed uit. Er komt ook een gratis tentoonstelling naar Amsterdam. Wil ik wel naar toe gaan.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik ben met Arrow gestopt sinds aflevering 11 ofzo, ik vond het eigenlijk maar wat jammer dat ze een superhelden reeks willen maken maar toch precies schrik hebben om met superhelden en villains te werken. De reeks krijgt imo een veel te hoge rating op IMDB (8,2) maar misschien dat ik het binnenkort nog wel een oppik. Is er nog iemand die Arrow bekijkt en het nog wel steeds de moeite vindt?

Ondertussen kijk ik ook naar het nieuw seizoen van Spartacus maar puur en alleen voor de verhaallijn natuurlijk.

 

En heeft er iemand eigenlijk The Pillars of the Earth al gezien? Misschien dat ik daar binnenkort ook eens met begin.

Link naar reactie

En heeft er iemand eigenlijk The Pillars of the Earth al gezien? Misschien dat ik daar binnenkort ook eens met begin.

 

Pillars of the Earth was mijn grote teleurstelling van vorig jaar. Veel te simplistisch goeien tegen de slechten verhaal vol met zo'n beetje ieder denkbaar cliché. Historisch volledig incorrect en met veel te veel actie en veel te weinig goed uitgewerkte personages. Dit is echt een typisch Hollywood vehikel zonder ook maar een greintje originaliteit. Kan het je sterk afraden. Meer CBS dan HBO if you catch my drift.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Omdat we op een ander over godsdienstige radicalen bezig waren ;) , schiet het me plots te binnen dat ik de vrijdagavond al eens naar Colony (of is het American Colony) durf te kijken op NGC, over de Hutterieten in Amerika, die volgens strenge regels leven. Maar de iPhone, de computer enz. hebben ook in de kolonie hun intrede gedaan, en de jeugd durft zich al eens afzetten tegen de ouderen, en de kledingregels.

In het begin keek ik er naar omdat, euh... tja... omdat het een rariteit leek. Maar op den duur heb je sympathie voor die mensen, het zijn namelijk geen gevaarlijke radicalen, en ze lopen ook al eens te vloeken, drinken graag eens (te veel), en de money boss, de animal boss, de kitchen boss, ze hebben allemaal hun problemen. :)

Ze hebben veel humor, en hun engels heeft een specifiek accent.

Link naar reactie

Ben momenteel bezig aan Battlestar Galactica. Eerste twee seizoenen gezien. Om het even in een kadertje te plaatsen: ik hou niet van space operas en ik hou al helemaal niet van military science fiction. Waarom ben ik deze serie dan gaan kijken? Wel heel simpel omdat een vriend wiens oordeel ik vertrouw het mij aanrade. En ik moet zeggen I really like it! De pilot vond ik niet bijster goed. Your standard space opera stuff maar dan wel drie keer zo lang. Had van mij best een uurtje af gekund. De rest van het eerste seizoen vond ik dan al wat beter. Het ging meer over de ethiek van beslissingen die soms genomen moeten worden in oorlogstijd. Toch vond ik dat wekelijkse vechten tegen de cylons nogal vlug oud worden en het min of meer standalone format smaakte mij ook niet echt goed. Toch begonnen aan seizoen 2. Ik had tenslotte toch al de box gekocht en dit beviel mij veel beter. Het veel meer serialized format werkt heel goed en de verhaallijnen waren ook veel beter met meer nadruk op de onderliggende verhoudingen in de vloot en stukken minder gericht op de cylons. De eerste arc vond ik op zich het beste maar de pegasus arc was ook goed en de laatste paar aflevering waren fantastisch. Zelfs de paar standalone afleveringen waren wel de moeite waard. (behalve Black Market ugh) Ook de realistische stijl van de serie staat mij heel erg aan. Nauwelijks sci fi slang, geen laser wapens en documentaire achtige handheld camerastijl die het allemaal nog wat echter doet lijken. Ik las ergens dat BSG een space opera is voor mensen die niet van space operas houden en voor mij klopt dat wel. Zeer goeie serie. Ben benieuwd naar de laatste twee seizoenen.

****

 

PS: Klein puntje van kritiek: de extras zijn niet eerlijk verdeeld over de dvds. Seizoenen 1 & 2 hebben nauwelijks extras, Seizoen 3 helemaal niks en seizoen 4 heeft dan opeens een overdosis aan extras.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Battlestar Galactica was wel (zeer goed), maar die ethisch kant van goed en kwaad was toch wat gepikt van Babylon 5. Maar ok goede kopies zijn ook goed :e002: :e002:

 

Breaking Bad 4 aan het bekijken, dat is toch echt een van de beste recent. American Horror Story 2 in het asylum, klassieke horror, maar goed. Grimm 2 was ook leuk. Op Telenet zijn er ook weer wat: Copper, Fear Itself en weer een Spartacus. Teveel eigenlijk :e001:

Link naar reactie

Volgende vrijdag zal ik zeker aan jullie denken wanneer ik daar naar kijk.

 

Ben momenteel halverwege "De Speelvogels" . Eerste paar afleveringen was wat wennen, maar nu is het terug zo heerlijk om naar te kijken als vroeger. Die begintune alleen al...

 

51qVumUbekL._SL500_AA300_.jpg

 

De speelvogels ? Hier heette het De Versierders. De begin tune is geweldig !

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Battlestar Galactica was wel (zeer goed), maar die ethisch kant van goed en kwaad was toch wat gepikt van Babylon 5. Maar ok goede kopies zijn ook goed :e002: :e002:

 

Babylon 5 heb ik nooit gezien en ik ben ook niet van plan eraan te beginnen. Als er iets is dat mij irriteert aan space operas is het wel dat de "aliens" er altijd uit zien als mensen met make-up op (en soms zelfs zonder make-up here's looking at you Stargate Atlantis) en zich ook zo gedragen. Nee geef mij dan maar de Alien uit Alien. Dat is teminste een fatsoenlijke Alien. Daarom is het ook niet verwonderlijk dat de enige twee space operas die mij konden bekoren (Firefly en BSG) beide geen Aliens hebben. Sowieso is dat iets wat mij zeer bekoort aan BSG. Geen Aliens, geen flashing lights, geen lasers. Alles ziet er oud en vies uit en de handheld camerastijl maakt het nog even net wat echter. Rauw realisme. (voor zover je dat kan zeggen van een sci fi serie natuurlijk.)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Yep. One of my all-time favorites. Zelfs de door velen fel bekritiseerde finale vond ik magistraal.

 

Ja daar ben ik wel een beetje bang voor. Ken eigenlijk maar weinigen die hem goed vonden. Maar er zijn er ook een boel die zeggen dat seizoen 3 nogal tegen viel en ik heb gisteren de eerste 6 afleveringen gekeken en die vond ik fantastisch. De New Caprica arc vind ik tot nog toe het hoogtepunt van de serie. Ook het camerawerk stoor ik mij helemaal niet aan. Die scene in ik meen afl4 van seizoen 3 dat het hek opgeblazen wordt en iedereen naar buiten stormt vond ik geweldig gedaan. De cameraman werd zowat onder de voet gelopen. Geen episch gevecht maar gewoon complete chaos. Prachtig!

!

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik heb m ook :)

Mijn dvd box heeft de rode verpakking. Er was ook nog een grijze en de reguliere zwarte.

Maar eigenlijk is dat gewoon een rood kartonneke rond de reguliere. En dan heet dat een special of limited edition maar meer zit er niet in ;) en de prijs is dezelfde.

van‘t weekend vertoef ik in Westeros.

 

Link naar reactie

Ik heb m ook :)

Mijn dvd box heeft de rode verpakking. Er was ook nog een grijze en de reguliere zwarte.

Maar eigenlijk is dat gewoon een rood kartonneke rond de reguliere. En dan heet dat een special of limited edition maar meer zit er niet in ;) en de prijs is dezelfde.

van‘t weekend vertoef ik in Westeros.

 

:huh: Dat was toch alleen met S1? Ik heb van S1 de rode verpakking (Targaryen) Wist niet dat er van S2 ook speciale verpakkingen waren. Nu ja zo special zijn ze idd niet.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik zou eens een foto moeten trekken van mijn 2 bluray sets van GoT naast mekaar. Seizoen 1 was destijds duurder dan seizoen 2 maar is een dun plastiek geval. Seizoen 2 is een prachtige kartonnen doos die je uit mekaar moet vouwen.

 

Ik heb ze alletwee uit engeland gehaald en in beide gevallen zit dat uitvouwbaar ding in een harde slipcase.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik hoop hem deze week eindelijk in de bus te ontvangen. Ik had hem samen besteld met de laatste twilight voor de missus, maar die verschijnt op amazon pas deze maandag.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Gast Natte aap

de afgelopen twee weken was ik danig onder de indruk van quiz me quick. Wat een schitterende serie. Goed geschreven, prima gecast en goed geacteerd. (het overacten van BDP en BS van Coromar bedek ik dan met de mantel der liefde) In de meeste series vind ik het verplichte nummertje van emoties een raar vehikel dat er bij gesleurd wordt om het verhaal wat meer literaire kwaliteiten te geven en te doen of ze serieus bezig zijn (las ik hierboven de lofbetuigingen voor BSG, dan is dat wat ongeloofwaardige emoties betreft toch een goed voorbeeld) maar hier kwamen ze echt wel flink hard binnen. Klein, zoals ze echt zijn en niet de grote emoties van het amateurtheater. De scène waar Lennon toegeeft aan Sofie dat hij niet kan lezen. Vlam, direct naar de kern.

 

Tine Embrechts, Dirk van Dijck, Pieter Piron en de ongelooflijke Jos Verbist spelen de pannen van het dak. Hoe die een alcolieker geloofwaardig kan neerzetten. Heel straf gespeeld. Dit mag naast topreeksen als van vlees en bloed en de parelvissers gezet worden. Straf spul.

Link naar reactie

Van 't weekend het volledige tweede seizoen van Game of Thrones bekeken. Dit was veel beter dan ik me herinnerde. Ik herinner mij vooral van seizoen 2 dat ik erg teleur gesteld was (behalve in afl9) maar dit was magisch mooi! Er waren een paar dingen die me irriteert zoals Ros (ik hoop dat ze in seizoen 3 een pijnlijke dood sterft) The Spice King een karakter dat lijkt weg gelopen uit een totaal andere en stuk minder volwassen serie en de romance tussen Robb en Talissa. Niet zozeer omdat het een complete verkrachting is van wat er in het boek gebeurt maar meer omdat de cateurs nul komma nul chemie hebben. Peter Dinklage en Sibel Kekilli hebben honderd keer meer chemie dan Richard Madden (die voor de rest wel geweldig is) en Oona Chaplin(die ik serieus miscast vind) Maar voor de rest was het om stijl van achterover te slaan zo ongelooflijk goed. En ongelooflijk verslavend. Ik had het allemaal al gezien maar ben toch tot diep in de nacht blijven doorkijken. Ik heb wel een idee waarom ik eerder nogal teleurgesteld was: ik had toen niet lang daarvoor het boek gelezen en hoe goed de serie ook is, de boeken zijn beter (wanneer is dat niet het geval) Daarnaast keek ik het maar eens per week want er komt nu éénmaal maar eens per week een aflevering uit en deze serie (zoals de meeste HBO series overigens) kijk je het beste allemaal achter elkaar. Het slokt je op, sleurt je mee en laat je niet meer gaan. Als ik GoT kijk calt de rest van de wereld voor mij weg. Beste serie van het moment. Kan niet wachten op seizoen 3 Nog maar 20 dagen! :cheerf2:

*****

 

Verder de afgelopen week seizoen 3 gekeken van Battlestar Galactica. Ik weet niet waarom mensen zeggen dat dit seizoen minder is dan de voorgaande. Hij is misschien iets minder dan S2 maar nog altijd veel beter dan S1. Sowieso waren de eerste 12 aflevering perfectie. De New Caprica arc was het hoogtepunt van de serie tot nog toe maar ook de afleveringen die daarop volgden waren fantastisch! De serie focust steeds meer op de onderlinge verhoudingen in de vloot en de lotgevallen van de overlevenden en steeds minder op de Cylons en eerlijk gezegd bevalt mij dat zeer. Zelfs de standalone afleveringen vond ik goed dit seizoen. Eén ervan: "Dirty Hands" vond ik zelfs één van de beste afleveringen die ik gezien heb. En als kers op de taart werdt het meest irritante personage uit de serie

Kat

redelijk aan het begin van het seizoen fatsoenlijk het hoekje om geholpen. De enige wat ik tegen vond vallen was dat

Starbuck die eerst een waardige en passende dood was gestorven opeens toch nog in leven bleek te zijn. Ik vond het nu juist zo'n dappere beslissing om één van de hoofpersonen eruit te schrijven voor het eind van het seizoen maar helaas twas te mooi om waar te zijn.

Aan de andere kant betekent dat wel dat

Starbuck een Cylon is

dus dat is dan wel weer origineel en kan nog interessant worden. Plus zo erg is het niet dat mijn favoriete personage toch nog in de serie zit.

Mijn score blijft hetzelfde: ****

 

Ben benieuwd naar het vierde en laatste seizoen!

 

@Natte Aap: Misschien ben ik te erg gebrainwashed door Hollywood maar ik vind de emoties in BSG helemaal niet onrealistisch. Het zijn voor mij toepasselijke emoties in zo'n situatie en het acteerwerk vind ik over het algemeen top notch.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Quiz me Quick lijdt aan het karikaturen syndroom. Ik kan daar niet naar kijken.

Vlaamse acteurs vind ik ook niet zo denderend. Veel te schools.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik Van Vlees en Bloed wel heel goed vond. Maar QmQ... nee. Misschien heb ik het te vlug opgegeven, maar toch. Ze mogen hier eens ECHT vollwassen reeksen beginnen maken. Maar dan vraag je misschien beter niet aan De Pauw om te schrijven. :P

 

Gisteren was er in het nieuws een stukje over een reeks die zich in WOI afspeelt. Dat ga ik nog eens een kans geven.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...