Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

BE is een absolute topserie. Tot  nog toe heeft geen enkel seizoen teleurgesteld. Seizoen 2 vond ik ook het beste omdat het de meest controversiele verhaallijn had en de beste finale Maar seizoen 1 en 3 vond ik ook fantastisch. Tot nog toe geen enkel seizoen niet gebinche-watched.

 

Heeft er trouwens iemand al de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van GoT gezien? Ik ga vanavond kijken maar ben altijd benieuwd naar eerste indrukken.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

BE is een absolute topserie. Tot  nog toe heeft geen enkel seizoen teleurgesteld. Seizoen 2 vond ik ook het beste omdat het de meest controversiele verhaallijn had en de beste finale Maar seizoen 1 en 3 vond ik ook fantastisch. Tot nog toe geen enkel seizoen niet gebinche-watched.

 

Heeft er trouwens iemand al de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van GoT gezien? Ik ga vanavond kijken maar ben altijd benieuwd naar eerste indrukken.

Ik heb BE S2 op 24 uur bekeken. ;)

De finale was zeer goed, kippenvel, maar ik vind het toch jammer dat (spoiler, spoiler, spoiler) er volgend S niet meer bij zal zijn. ;)

Link naar reactie

Ik heb BE S2 op 24 uur bekeken. ;)

De finale was zeer goed, kippenvel, maar ik vind het toch jammer dat (spoiler, spoiler, spoiler) er volgend S niet meer bij zal zijn. ;)

Mijn BE record ligt op 9 afleveringen achter elkaar. Dat was meest recentelijk bij S3. Op zich is het niet zo erg dat (spoiler spoiler spoiler) er niet meer in zit. De serie verandert maar blijft toch ook hetzelfde en de kwaliteit blijft even hoog. Ik vond S3 ietsje minder dan S2 maar wel weer ietsje beter dan S1. Dus het het vertrek van (spoiler spoiler spoiler) heeft de serie absoluut niet geruineerd naar mijn mening.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik moet Koen wel gelijk geven, de eerste +- 20 minuten waren heel goed maar uiteindelijk was het toch een ferme anticlimax

 

Also;

 

hdzkfzkfds Andrea! Niet alleen moeten ze mijn favo personage afmaken, ze lateb haar eerst hervallen in een regelrecht cliché

 

Vond het eigenlijk niet zo'n slechte aflevering. Shit happens...

Maar ik zie er eigenlijk geen structuur/inhoud meer in, behalve eindeloos staven door hoofden van zombies jagen.

Link naar reactie

Gisteren, in afwachting van seizoen 2 van Breaking Bad, de pilot gezien van Lost. Zeer, zeer veelbelovend begin naar mijn mening. Het verhaal zit er al meteen goed in, het was mooi geregiseerd met weide camerabewegingen. De dialogen waren goed en de personages allemaal goed uitgewerkt. Ja, ik vind het wel wat. Ben benieuwd naar de rest van het seizoen. Vandaag in ieder geval nog een aflevering kijken.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Gisteren, in afwachting van seizoen 2 van Breaking Bad, de pilot gezien van Lost. Zeer, zeer veelbelovend begin naar mijn mening. Het verhaal zit er al meteen goed in, het was mooi geregiseerd met weide camerabewegingen. De dialogen waren goed en de personages allemaal goed uitgewerkt. Ja, ik vind het wel wat. Ben benieuwd naar de rest van het seizoen. Vandaag in ieder geval nog een aflevering kijken.

 

Eerste seizoen van Lost is absoluut de moeite waard. Daarna wordt het helaas minder. De schrijvers maakten het verhaal te ingewikkeld en kwamen er niet meer op een bevredigende manier uit.

Link naar reactie

 

Ik denk dat Lost oorspronkelijk een kloon was van een oude film/boek waar dode misdadigers in het voorgeborchte van de hel terchtkwamen (kan de titel niet herinneren).


Gezien het succes van de eerste afleveringen hebben ze getracht er iets verklaarbaars van te maken zodat ze er wat meer afleveringen konden van maken.
Resultaat is een plot waar niemand wijs uit raakt, maar als je dat even vergeet is het best leuk.

Ps vandaag Borgen 3 bij De Morgen (rijmt) alvast besteld.

Link naar reactie

Nou, nou wat en negativiteit! Weten jullie niet dat ik daar het alleenrecht op heb? :e012:

 

@Zwendel:

Ik zie het vergelijk niet en daar ben ik eigenlijk ook wel blij om want volgens mij heb je net de hele clou verklapt en ik zou graag nog zes seizoenen unspoiled willen kijken. Volgende keer graag spoilers gebruiken a.u.b. Volgens mij is het trouwens veel eerder een losse adaptatie van Lord of the Flies.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Nou, nou wat en negativiteit! Weten jullie niet dat ik daar het alleenrecht op heb? :e012:

 

@Zwendel:

Ik zie het vergelijk niet en daar ben ik eigenlijk ook wel blij om want volgens mij heb je net de hele clou verklapt en ik zou graag nog zes seizoenen unspoiled willen kijken. Volgende keer graag spoilers gebruiken a.u.b. Volgens mij is het trouwens veel eerder een losse adaptatie van Lord of the Flies.

Zo verloopt het helemaal niet (anders zou ik het ook niet verteld hebben) :e012: . Bereid je maar voor op een heleboel rare plotwendingen.

Ik zei enkel dat het waarschijnlijk wel zo gepland was, maar dat ze gezien het succes er al in de eerste jaargang een draai aan gegeven hebben.

 

ps ik heb er maar een spoiler van gemaakt, maar dat is het dus niet :e002:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Yep en ...

The Governor schiet zijn eigen mensen dood en smeert hem... Huh ?

 

 

 

Gisteren het volledige derde seizoen van TWD er door gejaagd. Lovely.

 

Ergens vind ik het een logische reactie van die lul van een Governor. Zijn aanhang had plots genoeg van zijn plan om Rick's groep aan te vallen.

 

Die lui zjjn ook allemaal gewapend hé. En men is nog steeds omgeven door wandelende lijken. Dat is een constant gevaar. Het is een constante crisis.

In zo'n situatie waarbij iedereen gewapend is en een type die anderen niet hun eigen leven gunt, die zelfs die constante crisis niet echt serieux neemt ( Shane was ook zo iemand ) moet je niet verwonderd zijn dat zo iemand zich tegen je keert.

 

Hij heeft eerst geschoten omdat hij weigering zag bij zijn eenheid en hier en daar iemand die al aan het denken was om hem ( The Governor )neer te leggen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik moet Koen wel gelijk geven, de eerste +- 20 minuten waren heel goed maar uiteindelijk was het toch een ferme anticlimax

 

Also;

 

hdzkfzkfds Andrea! Niet alleen moeten ze mijn favo personage afmaken, ze lateb haar eerst hervallen in een regelrecht cliché

 

 

 

Andrea is nogal naïef. Is het dat wat je bedoeld met laten hervallen in een cliché? Er zijn nu eenmaal heel wat naïeve mensen.

Link naar reactie

Ik vind het net geen oerklassieke fantasy (en ben blij dat er geen grote clichés inzitten van bvb good vs evil), het zijn vooral de politieke machtsspelletjes die de reeks zo boeiend maken imo

Heb je Weis & Hickman al gelezen. Daar doet het mij nog het meest aan denken en daar gaat het meestal ook over machtsspelletjes, draken en bij de Death Gate sage zelfs over wolven/honden :)

Link naar reactie

ah nee maar ik heb eerlijk gezegd meestal wat schrik om fantasie te lezen. Ik probeer niet te veel vooroordelen te hebben en heb het regelmatig al wel een kans gegeven en ben ook heel grote fan van bvb Game of Thrones (de serie de boeken heb ik nog niet gelezen) en games zoals The Elder Scrolls. Ik vrees dat ik voornamelijk niet snel geneigd ben om fantasie te lezen omdat ik het nogal gemakkelijk denk dat het steeds à la in de ban van de ring gaat zijn, heel erg zwart-wit, goedhartige magische elfjes tegenover gevaarlijke gemene trollen enz, wat leuk was als klein meisje maar dat is niet hetgene dat ik nu graag zou lezen/bekijken.

Link naar reactie

ah nee maar ik heb eerlijk gezegd meestal wat schrik om fantasie te lezen. Ik probeer niet te veel vooroordelen te hebben en heb het regelmatig al wel een kans gegeven en ben ook heel grote fan van bvb Game of Thrones (de serie de boeken heb ik nog niet gelezen) en games zoals The Elder Scrolls. Ik vrees dat ik voornamelijk niet snel geneigd ben om fantasie te lezen omdat ik het nogal gemakkelijk denk dat het steeds à la in de ban van de ring gaat zijn, heel erg zwart-wit, goedhartige magische elfjes tegenover gevaarlijke gemene trollen enz, wat leuk was als klein meisje maar dat is niet hetgene dat ik nu graag zou lezen/bekijken.

Dan moet je Malazan gaan lezen van Steven Erikson. Ben ik nu aan het lezen. Is totaal niet zoals LotR. Er zijn geen goeie en slechten. Er is een tirannieke heerseres die afgezet moet worden maar mocht dat lukken dan is wat er voor in de plaats komt mogelijk nog erger en verder zijn er nog wat andere partijen die het alemaal nog wat akeliger maken zoals een sekte van kannibalen en necrofielen en een stel zeer sadistische goden. Er zitten een paar fantasy clichés in maar die zijn dan weer omgedraaid. Zo zit er een soort van Tolkienachtige trol in maar die is bijzonder intelligent en één van de weinige echt zachtaardig personages. Ook zit er een Dark Lord in (wordt aan gerefereerd als The Son of Darkness) maar dat is één van de opstandelingen en eigenlijk ook één van de sympathiekere personages.  Voor de rest is het minstens even episch als A Song of Ice and Fire/Game of Thrones maar wel veel en veel rauwer, harder en deprimerender. Kortom een echte aanrader voor mensen die niet van Tolkien rip offs houden.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Merci voor de tip, ik zie wel dat het een hele reeks is en geen "stand alone" boek, ik zal het waarschijnlijk dus pas binnen een paar jaar een kans geven maar het klinkt nog wel interessant (en als het in een sci-fi jasje zat ipv fantasie zou ik hem waarschijnlijk direct online ergens bestellen >.<)

Yup is idd een serie maar in tegenstelling tot A Song of Ice and Fire volledig afgesloten. De eerste vijf boeken zijn wel tot op zekere hoogte stand alone verhalen hoor. Alle vijf hebben een vaste hoofdverhaallijn dat bestaat uit een probleem dat opgelost moet worden wat ook gebeurd aan het eind maar ondertussen gebeuren er ook nog een heleboel ander zaken op de achtergrond die door de hele serie doorlopen. Een beetje zoals met sommige tv-series zoals de eerdere seizoen van Fringe en BSG waar iedere aflevering een eigen verhaallijn heeft die afgeloten wordt maar ook een mytharc heeft die door de hele serie heen loopt.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Yup is idd een serie maar in tegenstelling tot A Song of Ice and Fire volledig afgesloten. De eerste vijf boeken zijn wel tot op zekere hoogte stand alone verhalen hoor. Alle vijf hebben een vaste hoofdverhaallijn dat bestaat uit een probleem dat opgelost moet worden wat ook gebeurd aan het eind maar ondertussen gebeuren er ook nog een heleboel ander zaken op de achtergrond die door de hele serie doorlopen. Een beetje zoals met sommige tv-series zoals de eerdere seizoen van Fringe en BSG waar iedere aflevering een eigen verhaallijn heeft die afgeloten wordt maar ook een mytharc heeft die door de hele serie heen loopt.

Er zijn twee series van. De wereld is een creatie van twee mensen (ik dacht als wereld voor een roleplaygame) en beiden hebben een serie in deze wereld geschreven.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...