Ga naar inhoud

Funtastic Funny Books.


Recommended Posts

FUN-damenteel... Daar bedoelde ik vooral comics mee die leutig zijn en waar je niet diep over hoeft na te denken. Fun voor fun's sake. Iedereen heeft daar natuurlijk een eigen kijk op, dus doe maar, eh. Whatever floats your boat. ;)

 

Comics waar je fundamenteel fun aan beleeft... Misschien is het een onnozele woordspeling, op dat moment vond ik niks beters. :)

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Super, direct weer wat titels op het lijstje! Dit enthousiasme werkt aanstekelijk.

Alhoewel een eerste search op punisher niet echt duidelijkheid brengt. Is er een verschil tussen punisher en punisher max? En dan die welcome back, frank? Dit vraagt om een rustig moment om alles op een rijtje te zetten precies.

 

Samen met The Pro heb ik op basis van jullie besprekingen ook Masks & Mobsters en Day Men besteld. Dat ziet er ook al veelbelovend uit bij het doorbladeren.

Een heel nieuwe wereld gaat open.

 

De RW uitgave Preacher had ik al in mn handen. Maar het budget was op. Ondertussen is Ronin boven Preacher gesprongen in mn lijstje.

Link naar reactie

Day Men vind ik zeker de moeite. Is een nieuwe reeks, van auteurs waar ik nog niks van kende, dus ze hebben nog niet zo heel veel bewezen.

 

Masks and Mobsters vond ik heel leuk, maar had je het hier eerst gevraagd, dan had ik je gezegd dat dat voor een beginnend comic lezer niet zo interessant is. ;) Hope you like it.

 

Stel gerust vragen voor je iets bestelt. Het is altijd beter van eerst enkele klassiekers in huis te halen (zoals Preacher, of Ronin) dan direct met nieuwe reeksjes te beginnen. :)
 

Punisher : http://en.wikipedia.org/wiki/The_Punisher_(2004_series)  volume 1 tem 10 zijn van Garth Ennis. Die bedoel ik met Punisher Max. Daarnaast zijn er nog het boekje Born, en het boekje From First to Last.

 

Welcome Back, Frank is de allereerste mini reeks die Ennis voor Punisher deed, en die kwam bij de imprint Marvel Knights uit (ipv de imprint Max). Die reeks heeft hij daarna bij Marvel Knights hernomen na Welcome Back Frank, maar die is niet de moeite. Hij wou een Max reeks schrijven, wat hij dan uiteindelijk ook mocht. Max is meer voor volwassenen ;)

Link naar reactie

@ kuzuri en koen: heel erg bedankt voor de uitleg. Die Welcome Back Frank ga ik zeker aanschaffen.

 

Die prent uit The Boys is ook wel de moeite. Ik heb het verhaal eens opgezocht en lijkt me ook mijn ding.

 

Het probleem als newbie comic lezer is dat je jezelf een weg moet zoeken tussen al die uitgaven. Het is echt wel verwarrend.

De uitgaven van RW waren dus perfect als introductie. De batman one-shots en bvb die integrale van justice zijn echt geweldig.

 

Ik laat zeker weten wat ik er van vond.

Link naar reactie

Ondertussen gelezen:

Day Men: hier ben ik enthousiast over! Ga ik zeker blijven volgen.

Masks & Mobsters: heel anders, maar toch van genoten. Wat verwarrend af en toe. Hopelijk komt er een vol 2 uit. 

 

Kortom: mn uitstapje naar de Engelse comics is me heel goed bevallen. Welcome Back Frank en The Boys 1 en 2 zijn onderweg ...

Link naar reactie

A new beginning!

 

Geschreven door Michael Moreci en Steve Seeley. Getekend door Emilio Laiso. Cassie als monster hunter.

 

"Gets Cassie back to doing what she does best, and that's kicking ass and looking good doing it."

-Horror Talk-

 

Coupled with a pair of unlikely partners and faced with a cult of monsters unlike any she has battled before, Cassie must confront the darkness in the world - and in her own life - in new ways. The agents of evil never rest; unfortunately for them, Neither does Cassie Hack!

 

Van bij Image.

post-503-0-73603500-1422396183_thumb.png

post-503-0-07575300-1422396198_thumb.jpeg

post-503-0-33375100-1422396216_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

"You see -- I hate to break it to you guys -- but everything you believe is based on nothing. It's all nonsense. That book you all cling to was written to keep everybody from killing each other. It's not based on any first-hand knowledge of anything. Nobody knows with absolute certainty where we're going after we die. It's all conjecture. The same thing goes back on Earth -- a bunch of people, years ago, wrote books and various people throughout the globe are hanging on every word. They don't know that it's true. Nobody knows what's true. Not with absolute certainty. It's all taken on faith. You believe in something because you want to believe. It gives you comfort. But that doesn't make it reality. That doesn't make it true. Which is not to say you should be killing each other. You shouldn't. But not because you're going to go to a terrible place in your afterlife if you do -- but because it's not a nice thing to do."

 

Meer mensen zouden beter eens wat Savage Dragon lezen i.p.v. bijbels en korans, de wereld zou er niet slechter van worden.

 

Meanwhile...

 

-TURNING POINT

-FALLING DOWN

-LAST DANCE

-THE VISITORS

-THE RETURN OF REX DEXTER

-THE AWAKENING

-CONFRONTATION

-WHEN THE MONSTER WAKES

-INVASION

-ATTACK

-THE WAY IT MUST BE

-...

-...

-...

-SAVAGE DRAGON ON TRIAL

-THE VERDICT

 

En na #hondertvijfentachtig was het plots helemaal gedaan met titels. Ik vond dat jammer, titels zijn belangrijk voor mij. Maar ja... Niet dat het daarom slechter werd om SD te lezen, integendeel.

 

Het is niet voor niks dat er SAVAGE in de titel staat, het is een wild verhaal. In een dubbele splash-page wordt bijvoorbeeld een ganse beschaving uitgeroeid, genocide in een tekening, een apocalyps van twee bladzijden en dergelijke... Savage Dragon is een fun funny book, maar bij momenten ook rauw als het leven zelf. Ik kan het met niks anders vergelijken, het is enig in zijn soort.

 

Bij mij staat dit HOOG aangeschreven. Als ik kan zal ik nog lang SD lezen.

 

Oja, bijna vergeten, heb nu de ganse reutemeteut gelezen t.e.m. #tweehonderdeneen zelfs al. ;)

 

GREAT shit! :)

post-503-0-06457900-1423691502_thumb.jpg

post-503-0-42792700-1423691546_thumb.jpg

post-503-0-34306000-1423691569_thumb.jpeg

post-503-0-91934600-1423691993_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Janey in goeie doen. :)

 

Hoe simpel het er ook uit ziet, er gebeuren hier toch weer enkele zeer gestoorde zaken... Nadat Janey uit medelijden de liefde bedrijft met een nerd, denkt die dat hij haar kan houden als sexslavin. But hell hath no fury like a Zombie Tramp scorned! :P

 

Wicked stuff! ZOMBIE TRAMP #eight.

post-503-0-35163900-1424993614_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

-Cassandra. I believe we have found your tribe.

-No, Vlad, these are hipsters. They dress like this so they can be ironically uncool. Which they think is, in fact, cool. I dress like this because my job is to hunt down undead serial killers, which means my cloathing budget is largely spent on patching up knife holes. But at least I have a job.

 

De NAILBITER/HACK/SLASH/HACK/SLASH/NAILBITER one shot. :)

 

Heb je deze nodig als je een van beide reeksen volgt? Nee. Waarom zou je hem dan lezen? Because it's FUN! :)

 

Het is een flipcomicbook. Zo een die je kunt omdraaien en waar dan het flipverhaaltje te lezen staat. Twee verhaaltjes, twee covers.

 

J'aime.

post-503-0-28014900-1425760380_thumb.jpeg

post-503-0-46347000-1425760396_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"You see -- I hate to break it to you guys -- but everything you believe is based on nothing. It's all nonsense. That book you all cling to was written to keep everybody from killing each other. It's not based on any first-hand knowledge of anything. Nobody knows with absolute certainty where we're going after we die. It's all conjecture. The same thing goes back on Earth -- a bunch of people, years ago, wrote books and various people throughout the globe are hanging on every word. They don't know that it's true. Nobody knows what's true. Not with absolute certainty. It's all taken on faith. You believe in something because you want to believe. It gives you comfort. But that doesn't make it reality. That doesn't make it true. Which is not to say you should be killing each other. You shouldn't. But not because you're going to go to a terrible place in your afterlife if you do -- but because it's not a nice thing to do."

 

Meer mensen zouden beter eens wat Savage Dragon lezen i.p.v. bijbels en korans, de wereld zou er niet slechter van worden.

 

Meanwhile...

 

-TURNING POINT

-FALLING DOWN

-LAST DANCE

-THE VISITORS

-THE RETURN OF REX DEXTER

-THE AWAKENING

-CONFRONTATION

-WHEN THE MONSTER WAKES

-INVASION

-ATTACK

-THE WAY IT MUST BE

-...

-...

-...

-SAVAGE DRAGON ON TRIAL

-THE VERDICT

 

En na #hondertvijfentachtig was het plots helemaal gedaan met titels. Ik vond dat jammer, titels zijn belangrijk voor mij. Maar ja... Niet dat het daarom slechter werd om SD te lezen, integendeel.

 

Het is niet voor niks dat er SAVAGE in de titel staat, het is een wild verhaal. In een dubbele splash-page wordt bijvoorbeeld een ganse beschaving uitgeroeid, genocide in een tekening, een apocalyps van twee bladzijden en dergelijke... Savage Dragon is een fun funny book, maar bij momenten ook rauw als het leven zelf. Ik kan het met niks anders vergelijken, het is enig in zijn soort.

 

Bij mij staat dit HOOG aangeschreven. Als ik kan zal ik nog lang SD lezen.

 

Oja, bijna vergeten, heb nu de ganse reutemeteut gelezen t.e.m. #tweehonderdeneen zelfs al. ;)

 

GREAT shit! :)

 

Oh ja, Savage Dragon, heerlijke fun! Net als Milk & Cheese en Danger Girl (allebei al gepasseerd) ... 

Link naar reactie

Gisterenavond in één ruk welcome back, frank gelezen! Super tip van Koen en Kuzuri. Punisher heeft er een fan bij!

Nu voor de zekerheid: jullie raden enkel Ennis zijn run op Punisher aan onder de titel Punisher Max?

Deze heeft dus 10 TPB's + 2 buiten reeks Born en from first to last? Zijn dit allemaal verhalen los van elkaar te lezen?

 

The Boys 1 en 2 heb ik ook gelezen. Ik ga de tweede nog eens opnieuw moeten doornemen, want er wordt inderdaad wel ferm op los geleuterd bijwijlen ... Maar aan de andere kant wat een hilarisch scènes met als hoogtepunt die Rus met zijn veel te kleine pak en zijn veel te grote erectie.

Ik ga de serie zeker ook verder blijven volgen.

Link naar reactie

Ja, alleen Punisher Max. Die is serieuzer van toon dan Welcome Back Frank.

 

Als je echter nog meer flauwiteiten wil met punisher, kan je de Marvel Knights reeks ook lezen, maar die is niet meer volledig te vinden. En wordt wel heel erg flauw bij momenten ook.

 

Ik heb wel nog het boekje The Resurrection of Ma Gnucci. 
Dat vond ik ook wel leuk, en doet verder met gegevens uit Welcome Back Frank.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Even iets herlezen, de twee volumes van TERRA OBSCURA door hoofdzakelijk Peter Hogan (met medeweten van Alan Moore) en Yanick Paquette (geinkt door Karl Story).

 

Bursting from the pages of Tom Strong come adventures from the Earth at the other side of the milky way - TERRA OBSCURA!

 

The American Crusader, the Green Ghost, Ms. Masque, the Woman in Red, Tom Strange... etc... Heroes from yesteryear's pulps terug tot leven gekomen (het voelt zo). Comics met alles er op en er aan (zelfs een jungle babe!). Dit zou ik kunnen blijven lezen tot in alle eeuwigheid, amen.

post-503-0-02851200-1428889714_thumb.jpeg

post-503-0-46911500-1428889734_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

De zes trades van TOM STRONG herlezen, zesendertig comics lang. Dat was een reeks waarin alles mogelijk was, hoe zot ook. Deels ook een reeks over comics, een soort van lofdicht over comics uit vervlogen tijden. Ik had daar goede herinneringen aan. Ze zullen goed blijven.

 

Heb dit nog eens ZEER graag gelezen.

post-503-0-85438900-1429043005_thumb.jpeg

post-503-0-68235600-1429043036_thumb.png

post-503-0-32550500-1429043075_thumb.jpeg

post-503-0-95209900-1429043100_thumb.jpeg

post-503-0-64260200-1429044466_thumb.jpeg

post-503-0-43675500-1429044488_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

The Fillbach Brothers, dat was ook al van tweeduizendzeven/acht geleden. Tempus fugit...

 

Photographer Anna Gilmour discovers a ten-foot-tall alien immediately after his fall to Earth. He can't speak, but communicates through telepathic empathy and Anna introduces him to her father as "Max". Their home is soon beset by a sea of beatific Tibetan Monks, alien assassins in disguise and heavy weapons fire! Max might not know who he is, but a lot of others sure seem to. Before the final act, Anna and Max encounter a prophecy, the man in the moon, an entire race of alien accountants and the Revolver - an innocuous looking jogger responsible for keeping the world spinning.

 

Een ganse boterham deze MAXWELL STRANGEWELL, driehonderdtachtig bladzijden, toch enkele uren lezen. Ik las het al eens toen het uit kwam en vond het toen leuk. Na herlezen vind ik het meer dan leuk. Het is zeker fun om lezen, maar er zit toch meer achter dan ik toen dacht. Het is ergens absurd en krankjorum, maar er vallen positieve zaken uit te leren. Soit, enorm van genoten! Het koddige tekenwerk helpt ook. Een zacht, apocalypisch verhaal met een happy ending.

 

ROADKILL is puur ontspanning. Over een trucker die occulte zaken vervoert, zijn pratende hond en een kristallen schedel die ook praat. Het houdt niet echt steek, maar het leest lekker weg.

 

Charmerende boekskes. :) Dit is spul van bij Dark Horse.

post-503-0-82686700-1429124041_thumb.jpeg

post-503-0-60910700-1429124061_thumb.jpeg

post-503-0-49940600-1429124082_thumb.jpeg

post-503-0-27535800-1429124102_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...