Ga naar inhoud

Funtastic Funny Books.


Recommended Posts

LIVING WITH THE DEAD van Mike Richardson en Ben Stenbeck. Eigenglijk te onnozel om te helpen donderen, maar in positieve zin. Goed getekend ook.

 

Two boys, a girl and seven billion living dead! Hoe zou dit slecht kunnen zijn? :)

 

Achteraan vind je ook een zombie survival kit en de recepten voor duck a l'orange, chicken a la king en boeuf bourguignon (gene zever).

 

Splendid stuff! :) Drie comics lang!

post-503-0-39591200-1429131064_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

TOM STRONG AND THE PLANET OF PERIL van bij Vertigo (nu). Iets minder dan die van ABC, maar ook weer graag gelezen.

 

Tesla is zwanger en dat brengt toch wel het een en ander op gang... Zoals een uitstapje naar Terra Obscura, waar ook al vanalles aan de hand is.

 

De eerste keer dat ik deze las, vorige week gekocht.

 

Gemaakt door Peter Hogan, Karl Story en Chris Sprouse.

post-503-0-60577500-1429828123_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

EXCESSIVE, GRATUITOUS AND TASTELESS, JUST LIKE YOU LOVE IT! :P

 

BLOOD LAGOON, de #drie en vier van GRINDHOUSE DRIVE IN, BLEED OUT, is een "sequel" op BEE VIXENS FROM MARS uit de vorige Grindhouse serie. Deputy Garcia doet er namelijk terug in mee, nu cybernetically enhanced. :)

 

Een meteoor komt in een abattoir terecht en er vindt een invasie van mensenetende reuzenteken plaats. De kwaliteit ligt hier in de sfeer en hoe het gebracht wordt, het is een grindhouse film in stilstaande beelden.

 

Ook de korte LI'L HOUSE OF GRIND PRESENTS strips op de back covers zijn niet te versmaden.

 

Blood Lagoon is wederom geschreven door Alex de Campi, she did this very well. :)

post-503-0-19293600-1430003859_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Voor zover ik me herinner is dit het enige verhaal dat ik ooit las waar zombiekippen in voorkomen. :)

 

Verder ook nog een weerwolf trucker, een racistische fightclub, een leegloper en zijn gezin en een evil nerd. Ook enkele serieus gestoorde zaken... O ja, ook nog een soort van geschifte CEO! En Janey Belle natuurlijk. Sexploitation en grindhouse gaan hier hand in hand. :)

 

This is SLEAZY RIDER! De tweede trade van de ongoing.

post-503-0-61795500-1431461244_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

SAVAGE DRAGON #zesenzeventig - tachtig, de enige die ik nog moest lezen in deze serie tot en met #tweehonderdtwee. Eindelijk gelukt! :)

 

Ik ben momenteel bezig aan een eerste reeks losse comics, # 59 tot 75. Dit blijft heerlijk. Binnenkort ook eens 'This Savage World' bestellen. Ik heb het vermoeden dat de losse nummers vanaf # 82 moeilijker te vinden zijn. Tot en met 139 is er niets meer gebundeld (in kleur), dus dat wordt nog leuk.

Link naar reactie
  • 3 months later...

DANGER GIRL: RENEGADE, de trade is net uit.

 

De organisatie Danger Girl bestaat niet meer. Abbey Chase is op de vlucht, vandaar de titel. De zoektocht naar haar vader verloopt niet vlot. Er wordt meer over haar jeugd verteld. Ook wordt Abbey hier gerecruteerd door een nieuwe organisatie, namelijk Danger Girl. Hoe zit het allemaal in elkaar?... En enkele oude gekenden duiken weer op.

 

Ik lees dit nog altijd graag.

 

Danger Girl will return! :)

post-503-0-43251300-1459172359_thumb.jpeg

post-503-0-93736200-1459172502_thumb.jpeg

post-503-0-88043500-1459172539_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Van Glenat Comics, in het Frans.

 

Een slasher die zich afspeelt op het BIKINI ATOLL, waar de Amerikanen in negentienzesenveertig hun eerste atoomproef deden. Zon, witte stranden, kokosbomen, wrakken van militaire schepen, verlaten bunkers, een zee die wemelt van de haaien en een groep toeristen op duikvakantie... Sober en zeer efficient gebracht.

 

De spanning wordt langzaam opgebouwd en de cast langzaam afgebouwd. Christophe Bec (scenario) en Bernard Khattou (tekeningen) leveren hiermee een prima strip af.

 

Dit boek heeft ongeveer het formaat van een trade paperback en telt iets meer dan honderdtwintig bladzijden.

post-503-0-60482500-1459175374_thumb.jpeg

post-503-0-97640400-1459175389_thumb.jpeg

post-503-0-17061500-1459175452_thumb.jpeg

post-503-0-93388300-1459175473_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 1 month later...

The Fillbach Brothers, dat was ook al van tweeduizendzeven/acht geleden. Tempus fugit...

 

Photographer Anna Gilmour discovers a ten-foot-tall alien immediately after his fall to Earth. He can't speak, but communicates through telepathic empathy and Anna introduces him to her father as "Max". Their home is soon beset by a sea of beatific Tibetan Monks, alien assassins in disguise and heavy weapons fire! Max might not know who he is, but a lot of others sure seem to. Before the final act, Anna and Max encounter a prophecy, the man in the moon, an entire race of alien accountants and the Revolver - an innocuous looking jogger responsible for keeping the world spinning.

 

Een ganse boterham deze MAXWELL STRANGEWELL, driehonderdtachtig bladzijden, toch enkele uren lezen. Ik las het al eens toen het uit kwam en vond het toen leuk. Na herlezen vind ik het meer dan leuk. Het is zeker fun om lezen, maar er zit toch meer achter dan ik toen dacht. Het is ergens absurd en krankjorum, maar er vallen positieve zaken uit te leren. Soit, enorm van genoten! Het koddige tekenwerk helpt ook. Een zacht, apocalypisch verhaal met een happy ending.

 

ROADKILL is puur ontspanning. Over een trucker die occulte zaken vervoert, zijn pratende hond en een kristallen schedel die ook praat. Het houdt niet echt steek, maar het leest lekker weg.

 

Charmerende boekskes. :) Dit is spul van bij Dark Horse.

 

Ik heb Roadkill ook eens herlezen. Leuk en absurd tussendoortje. Zeer graag herlezen. Dat dit al zo lang geleden is... 

Maxwell Strangewell ligt ook klaar. Dat vond ik indertijd een meesterwerkje. Eens zien of ik dat nog vind. Jammer dat de Filbach broertjes daarna bijna geen comics meer gemaakt hebben.

 

post-503-0-27535800-1429124102.jpeg

Link naar reactie

Maxwell Strangewell met heel veel plezier nog eens herlezen. Ik kan dit een aanrader noemen. Als je nog een exemplaar kunt vinden, niet twijfelen. 

Toch jammer dat de Filbachs geen comics meer maken. 

 

8 jaar geleden schreef ik dit: http://www.stripinfo.be/recensie.php?recensie=327

Misschien lichtjes overdreven, in mijn jeugdig enthousiasme, maar niet veel :)

Er zijn de laatste maanden twee nieuwe albums van de Brothers verschenen.

Ik meen iets zonder woorden en 'Captain Freebird'.

Ik moet ze nog lezen.

Link naar reactie

Goed nieuws! Ik ga dat eens van naderbij bekijken. 

 

edit: http://robot6.comicbookresources.com/2013/01/exclusive-the-fillbach-brothers-put-the-pedal-to-the-metal/

Volgens wiki is captain Freebird al van 1998.

 

Ik ga dat moeten kopen, denk ik. :)

 

Ik vind daar niet direct iets anders van terug. Heb je dat bij WEC gekocht, Willy? 

 

aha: First Comics. Jammer dat daar op wiki niks over te vinden was ;)

Niet makkelijk te krijgen precies. WEC ff gemaild. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...