Ga naar inhoud

Mededeling Sfeer Forum


Recommended Posts

We zijn nu wel tot een situatie gekomen waar niets meer kan. Yay for the terrorists zou ik zeggen.

 

Is het niet mogelijk om de Chocolate Bar terug members only te maken en een popup telkens men hem bekijkt waarbij gezegd wordt dat iedereen hier vrij zijn mening kan zeggen over alle topics (geen persoonlijke aanvallen!!!) en dat men daarmee instemt door de Chocolate bar te bezoeken?

 

Of een rubriek 'Discussies at your own risk'?

Link naar reactie

:D  Why ? Serieus.....

 

Dit is een forum voor stripliefhebbers, niet voor politiek of het uiten van beledigingen.

 

Really? Snap je dat echt niet? 

 

Het is juist de laatste tijd dat de sfeer hier flink achteruitgaat. Mensen worden gemuilkorfd zodra ze iets zeggen dat de mods niet bevalt en ze als een afwijking van de "niet over negatieve zaken: praten zien.  Door de sfeerbewaking, gaat die sfeer er juist flink op achteruit. 

 

Dat het een forum is voor stripliefhebbers, wil nog niet automatisch zeggen dat die stripliefhebbers het onderling alleen maar over strips willen hebben, Als je al duizenden postings hebt uitgewisseld, wil je het ook wel eens over iets anders hebben. En als dat soort gesprekken begint, weet je van te voren niet waar dat naar toe zal leiden.

Link naar reactie

We proberen wel neutraal te zijn, het is dus niet enkel hetgeen de mods niet bevalt, we hebben zelf trouwens ook erg uiteenlopende meningen. Door de gebeurtenissen zijn er inderdaad veranderingen doorgevoerd waar we nu toch even door moeten, anders wordt het forum 1 groot politiek gedoe. Een halfslachtige oplossing is ook niet werkbaar want tegenwoordig is alles politiek, elke thread verwaterd op die manier in oeverloze discussies.

Link naar reactie

Jamaar ik wil hier niet de mods aanvallen. Ik benijd hen in deze niet. Zij hebben een beslissing genomen tengevolge van dingen die er gebeurd zijn en houden zich daaraan, dat hoort zo.

 

Het enige is dat men niet goed schijnt te weten is wat er nu eigenlijk gebeurd is.

Het gaat hier niet over persoonlijke beledigingen en aanvallen, dat is iets dat ik absoluut afkeur en daar moet tegen opgetreden worden.

 

Het is een gevolg van het feit dat sommige mensen er niet tegen kunnen dat ze tegengesproken worden (over politiek, global warming of in de limiet over hun favoriete strips).

 

En dus zitten we nu met het absurde feit dat we niet over censuur in verband met Charlie-Hebdo kunnen discussieren.

 

Anyway...

Link naar reactie

Een nieuwe forumregel is zoals een nieuwe treinregeling: je kunt nooit goed doen voor iedereen, je kunt alleen je best doen om alternatieven te bieden voor wie door de regel het meest getroffen wordt.

Dat is dus wat ik echt niet snap.

Het is dus niet een kwestie van verbod en 't is gedaan. Er wordt een heel forum als alternatief aangeboden. Ongemodereerd. Als dat geen vrijheid is.

Toch wordt er liever met 'censuur' en 'vrijheid van meningsuiting' geschermd, worden we verweten niet beter te zijn dan een moordenaar, dan dat ene minuutje tijd te nemen - meer is het echt niet - om te registreren en daar naar hartelust  te discussiëren over eender welk onderwerp dat bij je opkomt.

Link naar reactie

Registratie kan zelfs met een fake e-mail adres.

 

Maar ik begrijp het wel, je wil discussiëren met de mensen die je kent, die je als vrienden beschouwd. Een los forum kan dat niet 123 oplossen maar meer kunnen we momenteel niet aanbieden.

 

Bepaalde mensen willen niet gezien worden op een forum die hun mening niet deelt, dat kan emotionele of beroepsmatige redenen hebben. En ze hebben wel een punt want het is een stripforum, over strips en cultuur, ze zouden hier die keuze niet moeten maken want het staat daar buiten.

Link naar reactie

Een nieuwe forumregel is zoals een nieuwe treinregeling: je kunt nooit goed doen voor iedereen, je kunt alleen je best doen om alternatieven te bieden voor wie door de regel het meest getroffen wordt.

 

Dat is dus wat ik echt niet snap.

 

Het is dus niet een kwestie van verbod en 't is gedaan. Er wordt een heel forum als alternatief aangeboden. Ongemodereerd. Als dat geen vrijheid is.

 

Toch wordt er liever met 'censuur' en 'vrijheid van meningsuiting' geschermd, worden we verweten niet beter te zijn dan een moordenaar, dan dat ene minuutje tijd te nemen - meer is het echt niet - om te registreren en daar naar hartelust  te discussiëren over eender welk onderwerp dat bij je opkomt.

 

Ik kom op de reep sinds 2008, de reep was altijd een forum waar niet of nauwelijks werd gemodereerd. Iedereen kon zijn mening zeggen. Ik zelf ben een vrij brutale, directe ollander met een vleugje sarcasme dat bij deze en gene Vlaming niet goed valt. Toch koester ik de meeste repers hier: Mausert met zijn rants, Stuvio met zijn psychosomatische klachten, Modan en Kudos, de stokoude mannetjes met hun tegeltjes wijsheden. salonrevolutionair Koen en Bonte met zijn rare aversie jegens franse leraressen. Als ik nu een paar imho relevante postjes over charlie hebdo en het dordts stripmuseum plaats, worden deze weggejorist. Andere draadjes worden heen en weer verplaatst. Er wordt heel benepen gekeken of er iets over polletiek in een postje staat.

 

Wat is nu de oplossing die Yncke geeft: naar een politiek forum gaan dat slechts bevolkt wordt door poltics.be bannelingen. Nee bedankt Yncke, zie je me al met die ene rechts extremistische vlaming van mening wisselen ? No ma'am...

 

Ik wil gewoon hier op de reep beppen over rare belgische zaken zoals die 12 parlementen of de taalstrijd. Ik wil met KT over Club Brugge ouwehoeren, Mausert plagen over zijn anarchistische luchtkastelen. Dat kan nu niet, dat is jammer maar ik kan daar niets aan doen want Bonte betaalt de rekeningen en is de eigenaar van deze site.

Link naar reactie

Wat is nu de oplossing die Yncke geeft: naar een politiek forum gaan dat slechts bevolkt wordt door poltics.be bannelingen. Nee bedankt Yncke, zie je me al met die ene rechts extremistische vlaming van mening wisselen ? No ma'am...

Hah! Excuses, sir, excuses. Het wordt momenteel *niet* bevolkt. Trek met de mede-"Poli Bla Bla Tiek"-frequenteerders naar daar, en 't is van jullie. Alleen een kwestie van er een beetje werk van te maken.

Link naar reactie

Ik kom op de reep sinds 2008, de reep was altijd een forum waar niet of nauwelijks werd gemodereerd. Iedereen kon zijn mening zeggen. Ik zelf ben een vrij brutale, directe ollander met een vleugje sarcasme dat bij deze en gene Vlaming niet goed valt. Toch koester ik de meeste repers hier: Mausert met zijn rants, Stuvio met zijn psychosomatische klachten, Modan en Kudos, de stokoude mannetjes met hun tegeltjes wijsheden. salonrevolutionair Koen en Bonte met zijn rare aversie jegens franse leraressen. Als ik nu een paar imho relevante postjes over charlie hebdo en het dordts stripmuseum plaats, worden deze weggejorist. Andere draadjes worden heen en weer verplaatst. Er wordt heel benepen gekeken of er iets over polletiek in een postje staat.

 

Wat is nu de oplossing die Yncke geeft: naar een politiek forum gaan dat slechts bevolkt wordt door poltics.be bannelingen. Nee bedankt Yncke, zie je me al met die ene rechts extremistische vlaming van mening wisselen ? No ma'am...

 

Ik wil gewoon hier op de reep beppen over rare belgische zaken zoals die 12 parlementen of de taalstrijd. Ik wil met KT over Club Brugge ouwehoeren, Mausert plagen over zijn anarchistische luchtkastelen. Dat kan nu niet, dat is jammer maar ik kan daar niets aan doen want Bonte betaalt de rekeningen en is de eigenaar van deze site.

 

Dat is waar, ik vond het belangrijk om niet te veel te modereren en bemoeien in berichten. Maar voor een paar Hollanders die nu al lang weg zijn heb ik de bar moeten oprichten en over hoeveel man gaat het hier uiteindelijk die politiek willen, 5 of 6 ?

Link naar reactie

Dat is waar, ik vond het belangrijk om niet te veel te modereren en bemoeien in berichten. Maar voor een paar Hollanders die nu al lang weg zijn heb ik de bar moeten oprichten en over hoeveel man gaat het hier uiteindelijk die politiek willen, 5 of 6 ?

 

Volgens mij wil er niemand over politiek praten. Je wil praten over diverse onderwerpen met mensen die je van de Reep kent, als dat toevaliig zo loopt., 

 

Volgens mij zijn er een aantal groepen:

1) mensen die het op het forum alleen over strips willen hebben en zich irriteren als anderen het over andere dingen hebben 

2) mensen die het forum als een ontmoetingsplaats zien voor stripliefhebbers en met hen onbelemmerd willen praten

3) mensen die het allemaal niet zo veel kan schelen 

 

Geen idee hoe groot deze groepen zijn. Is daar ooit een Poll over geweest. 

 

In ieder geval: jullie zullen het nooit goed doen. Wat de mensen uit groep 1 willen staat diametraal op datgene wat de mensen uit groep 2 willen.

Link naar reactie

Hah! Excuses, sir, excuses. Het wordt momenteel *niet* bevolkt. Trek met de mede-"Poli Bla Bla Tiek"-frequenteerders naar daar, en 't is van jullie. Alleen een kwestie van er een beetje werk van te maken.

 

Ha, duidelijkheid, een beter omschreven "dan rot je maar op" heb ik zelden gelezen.... Komt in orde hoor....

Link naar reactie

Charlie Hebdo heeft alles een stuk ingewikkelder gemaakt, het is niet makkelijk. In feite gaat het niet over CH zelf maar de aanslag op de vrije meningsuiting dus of je nu voor- of tegen CH bent maakt niet zoveel uit. Het gaat 'm vooral over de reacties uit de stripwereld dus als je cartoons vindt die jou mening weerspiegelen dan ben je vrij die te posten.

Link naar reactie

Ik begrijp dat maar is het stripforum de plaats om dat te discussiëren?

 

Feit is alleen dat de CH aanslag een scharnierpunt is alleen weten we nog niet naar waar de deur zal zwaaien, de Charly topic is vooral een reactie op al de doden die daar gevallen zijn en ons als stripgemeenschap toch raken. De discussies zijn momenteel gewoon te verhit om er politiek bij te draaien.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Open je zo'n topic dat kan je dat verwachten. 

En toen Gregorius Nekschot werd opgepakt omdat zijn tekeningen tot haat zouden aanzetten raakte dat de stripgemeenschap niet? Of moeten er eerst doden vallen? 

 

Dat er leden zijn opgestapt lijkt mij overigens niet goed hoor.

Het waren toch maar van die Kuifjecollectors, bobo's en bejaarde rijkaards die in hun eigen Hergé spinoff wereldje leven.

Link naar reactie

We konden moeilijk geen topic openen, Gregorius Nekschot is al 5 jaar non actief en werd uiteindelijk niet vervolgd.

 

Er stappen leden op omdat er politiek is en er stappen leden op omdat er geen politiek meer is, we gaan nooit voor iedereen goed kunnen doen. De bezoekersaantallen blijven ongeveer hetzelfde, dat lijkt onveranderd.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat klopt en die bepaalt ook, vond het alleen grappig dat er nogal gecensureerd werd en wordt terwijl we huilen, janken om Charlie Hebdo en om de vrijheid van meningsuiting die blijkbaar om zeep geholpen wordt. Ironisch dat je dan censuur gaat toepassen. Afijn Je suis Charlie alleen dat mag niet iedereen zijn hahahaha, die vermoorde gasten draaien zich in hun graf om dat vind ik dan wel weer komisch. Voor niks kapot geschoten dus net als die agent die zo doeltreffend zijn kop aan barsten geschoten werd. Wat dat betreft weinig van geleerd maar goed nogmaals ik bepaal niet wat hier wel en niet geschreven wordt (wil ik ook niet) alleen ik verwonder me wel en in dat licht vind ik dat hele Charlie Hebdo topic een grote gotspe. 

 

Tja Mauser leden die weggaan een trap nageven dat vind ik dan wel weer mooi. Die kunnen zich niet verdedigen. Jij ook in het verzet gegaan na de capitulatie zo te lezen.

Anyway ik mag ook wel gebanned worden en profiel verwijderd. Leden komen en gaan.

Die kunnen nog altijd terugkomen en een poging ondernemen om mij van een zwakke repliek te bedienen. Overigens was het ook niet specifiek leden viseren wat ik deed: de Kuifje collectionneurs zullen zich dat helemaal niet aantrekken, zij komen niet in deze forumregionen. ( wat weet ik nou of het Kuifje -collectionneurs zijn, interesseert mij geen barst overigens...maar kom ) Het was ook meer bij wijze van wat dollen met de eerder gespannen situatie.

 

Soit.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat klopt en die bepaalt ook, vond het alleen grappig dat er nogal gecensureerd werd en wordt terwijl we huilen, janken om Charlie Hebdo en om de vrijheid van meningsuiting die blijkbaar om zeep geholpen wordt. Ironisch dat je dan censuur gaat toepassen. Afijn Je suis Charlie alleen dat mag niet iedereen zijn hahahaha, die vermoorde gasten draaien zich in hun graf om dat vind ik dan wel weer komisch. Voor niks kapot geschoten dus net als die agent die zo doeltreffend zijn kop aan barsten geschoten werd. Wat dat betreft weinig van geleerd maar goed nogmaals ik bepaal niet wat hier wel en niet geschreven wordt (wil ik ook niet) alleen ik verwonder me wel en in dat licht vind ik dat hele Charlie Hebdo topic een grote gotspe. 

 

Tja Mauser leden die weggaan een trap nageven dat vind ik dan wel weer mooi. Die kunnen zich niet verdedigen. Jij ook in het verzet gegaan na de capitulatie zo te lezen.

Anyway ik mag ook wel gebanned worden en profiel verwijderd. Leden komen en gaan.

Kun je wat meer uitbreiden?

Link naar reactie
  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...