Ga naar inhoud

Peter Pontiac Overleden


Original

Recommended Posts

Ik ben benieuwd of dit nu eens een topic gaat opleveren in DWDD vanavond. Als ons een mode-ontwerper of muzikant ontvalt wordt daar direct uitgebreid over gediscussieerd, maar de Negende Kunst is nogal een ondergeschoven kindje in dit TV-programma...

 

Het helpt voor dat programma dan weer wel dat Peter uit de buurt van amsterdam kwam... 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Mee eens! Zijn tekenwerk was gewoon uniek. Maar hij maakte natuurlijk geen standaard avonturen- of humorstrips, dus begrijpelijk dat het wat ontoegankelijk is (ook voor mij). Maar Kraut zal ik toch eens op mijn zoeklijstje plaatsen. 

 

En zoals ik al verwacht had, helemaal geen aandacht op de Nederlandse televisie na het verscheiden van Peter. Terwijl gisteren in DWDD wel weer Herman Brusselmans mocht opdraven om reclame te maken voor zijn zoveelste roman...schaamteloos! Maar wel lachen, gieren, brullen met Herman en dat telt blijkbaar...

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

De ene redactie van De Morgen was precies niet op de hoogte van wat de andere schreef. Die twee zinnetjes stonden in het extra cultuurkatern, maar ergens op de eerste pagina's stond ook nog een uitgebreider artikel.

Link naar reactie

Mee eens! Zijn tekenwerk was gewoon uniek. Maar hij maakte natuurlijk geen standaard avonturen- of humorstrips, dus begrijpelijk dat het wat ontoegankelijk is (ook voor mij). Maar Kraut zal ik toch eens op mijn zoeklijstje plaatsen. 

 

En zoals ik al verwacht had, helemaal geen aandacht op de Nederlandse televisie na het verscheiden van Peter. Terwijl gisteren in DWDD wel weer Herman Brusselmans mocht opdraven om reclame te maken voor zijn zoveelste roman...schaamteloos! Maar wel lachen, gieren, brullen met Herman en dat telt blijkbaar...

 

Erik

Ik heb wel wat gezien op de Nederlandse TV hoor!

Link naar reactie

Ik ben wel een fan. Zijn werk kan gerust naast Crumb of Eisner liggen. Voor mij was hij iemand van internationale klasse.

RIP, Peter.

 

Qua tekenwerk en -talent waarschijnlijk wel, maar qua oeuvre niet. Kraut was een belangrijk boek, maar voor de rest kan ik me alleen wat illustraties en korte verhaaltjes herinneren. Bij Eisner moeten er voldoende verhalen zijn om een boekenkast mee te vullen.

 

Hoop dat Styx er in ieder geval nog bijkomt, al is het dan niet af. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...