Original Posted January 20, 2015 Posted January 20, 2015 Een van de grootste en aardigste Nederlandse tekenaars is overleden. Hij heeft helaas zijn gevecht tegen de dood verloren en zijn laatste boek niet kunnen voltooien Mijn gedachten gaan naar zijn familie en vrienden Quote
Theoak Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Zeker een vriendelijke man die enkele keer dat ik hem heb gesproken. Jammer... Quote
Gio Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Oei. Dat is toch wel rap gegaan. Ik wens familie en liefhebbers van zijn (strip)werk sterkte met dit verlies. Een groot artiest is heengegaan... Quote
striphooligan Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Verwacht, maar toch onverwachts. Zo jammer dat hij zijn boek niet kon maken. R.I.P. Quote
retep Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Verdomme, dat is toch wel een grote uit de nederlandse stripwereld hoor.... RIP Quote
eriktex Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Damn...R.I.P... Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
roi de la bd Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 :-( mijn medeleven voor familie en vrienden. Quote
Guest Kontiki Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Vorige week kregen de investeerders in zijn crowdfundingproject nog een mail van zijn dochter voor de verzending van ex-librissen. Ik had dat boek zeer graag willen lezen. Quote
Bonte Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Het is blijkbaar de dood waarvoor hij gekozen heeft door te stoppen met behandelen, respect! R.I.P. Quote
retep Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Mooi, eerlijk stuk in de volkskrant http://www.volkskrant.nl/boeken/striptekenaar-peter-pontiac-63-godfather-van-de-underground-overleden~a3834217/ Quote
eriktex Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Ik ben benieuwd of dit nu eens een topic gaat opleveren in DWDD vanavond. Als ons een mode-ontwerper of muzikant ontvalt wordt daar direct uitgebreid over gediscussieerd, maar de Negende Kunst is nogal een ondergeschoven kindje in dit TV-programma... Het helpt voor dat programma dan weer wel dat Peter uit de buurt van amsterdam kwam... Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Peter Motte Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 <donkere bui>Tegen die man zullen ze nooit hebben gezegd: "Je hebt geen talent." Spijtig genoeg zullen ze ook niet hebben gezegd: "Je kunt geen geld verdienen met dat talent."</donkere bui> Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Reempie Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Hij had toch al zeker een groot gedeelte van het boek afgewerkt. Een paar weken terug stonden er een paar pagina's voorgepubliceerd in NRC. Het was geniaal. Een kunstenaar die inspiratie put uit zijn fatale ziekte. Mooi en triest. Quote
Tweetie Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat het boek er wel zal komen, desnoods onafgewerkt. In dit geval zou een onafgemaakt boek nog niet eens zo erg zijn. Quote
eriktex Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Ik kreeg vorig jaar in Haarlem nog een leuke dedi (onze kraampjes stonden vlak bij elkaar op het marktplein): Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Tuizentfloot Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Requiem fortissimo voor Pontiac ! Een van mijn favoriete Nederlandse stripauteurs is heengegaan... Quote
linthout Posted January 23, 2015 Posted January 23, 2015 Ik ben wel een fan. Zijn werk kan gerust naast Crumb of Eisner liggen. Voor mij was hij iemand van internationale klasse. RIP, Peter. Quote
eriktex Posted January 23, 2015 Posted January 23, 2015 Mee eens! Zijn tekenwerk was gewoon uniek. Maar hij maakte natuurlijk geen standaard avonturen- of humorstrips, dus begrijpelijk dat het wat ontoegankelijk is (ook voor mij). Maar Kraut zal ik toch eens op mijn zoeklijstje plaatsen. En zoals ik al verwacht had, helemaal geen aandacht op de Nederlandse televisie na het verscheiden van Peter. Terwijl gisteren in DWDD wel weer Herman Brusselmans mocht opdraven om reclame te maken voor zijn zoveelste roman...schaamteloos! Maar wel lachen, gieren, brullen met Herman en dat telt blijkbaar... Erik Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Guest Kontiki Posted January 23, 2015 Posted January 23, 2015 De ene redactie van De Morgen was precies niet op de hoogte van wat de andere schreef. Die twee zinnetjes stonden in het extra cultuurkatern, maar ergens op de eerste pagina's stond ook nog een uitgebreider artikel. Quote
eriktex Posted January 23, 2015 Posted January 23, 2015 De kranten in NL hebben overigens wel mooie In Memoriams geschreven... Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
linthout Posted January 23, 2015 Posted January 23, 2015 Mee eens! Zijn tekenwerk was gewoon uniek. Maar hij maakte natuurlijk geen standaard avonturen- of humorstrips, dus begrijpelijk dat het wat ontoegankelijk is (ook voor mij). Maar Kraut zal ik toch eens op mijn zoeklijstje plaatsen. En zoals ik al verwacht had, helemaal geen aandacht op de Nederlandse televisie na het verscheiden van Peter. Terwijl gisteren in DWDD wel weer Herman Brusselmans mocht opdraven om reclame te maken voor zijn zoveelste roman...schaamteloos! Maar wel lachen, gieren, brullen met Herman en dat telt blijkbaar... Erik Ik heb wel wat gezien op de Nederlandse TV hoor! Quote
retep Posted January 23, 2015 Posted January 23, 2015 De kranten in NL hebben overigens wel mooie In Memoriams geschreven... De Volkskrant van gisteren had 2,5 pagina's, incl. een mooi stukje van zijn broer joost... http://www.volkskrant.nl/boeken/meer-dan-een-virtuoos~a3835116/ Quote
Tweetie Posted January 23, 2015 Posted January 23, 2015 Ik ben wel een fan. Zijn werk kan gerust naast Crumb of Eisner liggen. Voor mij was hij iemand van internationale klasse. RIP, Peter. Qua tekenwerk en -talent waarschijnlijk wel, maar qua oeuvre niet. Kraut was een belangrijk boek, maar voor de rest kan ik me alleen wat illustraties en korte verhaaltjes herinneren. Bij Eisner moeten er voldoende verhalen zijn om een boekenkast mee te vullen. Hoop dat Styx er in ieder geval nog bijkomt, al is het dan niet af. Quote
Recommended Posts