Ga naar inhoud

Stripuitvindingen


beus

Recommended Posts

en welke uitvindingen staan bij jullie bovenaan op kon-tikis toplijstje?

 

gaan jullie voor de bizarre uitvindingen van echte stripprofessoren die één album meegaan zoals die van Gobelijn in Jommeke of toch maar voor de teletijdmachine van Barabas?  Of krijgt Guust met zijn bizarre flaterfoon toch een ereplaatsje toebedeeld?

 

 

Link naar reactie

Ik ben al een tijdje erover aan het nadenken. Van Guust is vooral zijn giga-aquarium me bijgebleven

 

De klankentapper en de Re-Mind komen er zeker in. Het anti-koudeproduct van Rommelgem is ook een mooie, en iets van Gobelijn ( de vruchtenmakers?)

 

 

Mijn vraag is of ik de Zilveren Dolfijn als een uitvinding moet beschouwen.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

ik had ook al aan panoramix en guust gedacht

en de lustige slurvers van jommeke is me altijd bijgebleven

 

maar verder,

kan je dan een listig plan ook als uitvinding zien? zoals het koffertje met pistool uit 100 bullets

 

bepaalde drugs hebben ook een grote impact zoals venom van in batman maar is dat een echte uitvinding?

 

mijn communniezieltje had nog niet aan de schakelaar gedacht :ph34r:

Link naar reactie

De schakelaar is natuurlijk een top uitvinding. Al die teletijd- en teleporteer machines zijn zo veel voorkomend dat ze niet meer bijzonder en origineel zijn. De megalomane uitvindingen van stomp vind ik wel aardig: die ontwaakte To-ar of die droom beinvoed machine. Uit Isabel: het diamant aangedreven vliegende eiland......

Link naar reactie

Als je natuurlijk de SF&Fantasy-strips mee betrekt: daar is alles uitgevonden hé :e012:   Dan zijn de krachten van Lanfeust en de parallelwereld van Ekhö ook een uitvinding. En wat te denken van de fantastische werelden van Andreas en alle rare objecten (de numerieke kubus bv.) of de Duistere Steden ?

 

Moet de focus niet liggen op de echte uitvinders (de professoren: Barabas, Adhemar, Gobelijn, Zonnebloem, Kumulus, Satanas, etc., de tovenaars: Panoramix (toverdrank), Gargamel (uitvinding: de Smurfin :-), Merlijn, etc. + de eenzame vreemde eend in de bijt zoals Guust)?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...