beus Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 en welke uitvindingen staan bij jullie bovenaan op kon-tikis toplijstje? gaan jullie voor de bizarre uitvindingen van echte stripprofessoren die één album meegaan zoals die van Gobelijn in Jommeke of toch maar voor de teletijdmachine van Barabas? Of krijgt Guust met zijn bizarre flaterfoon toch een ereplaatsje toebedeeld? Quote
Roque Ja Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 De darmdisruptor van Spider Jerusalem: Quote
Kool Thing Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Ik ben al een tijdje erover aan het nadenken. Van Guust is vooral zijn giga-aquarium me bijgebleven De klankentapper en de Re-Mind komen er zeker in. Het anti-koudeproduct van Rommelgem is ook een mooie, en iets van Gobelijn ( de vruchtenmakers?) Mijn vraag is of ik de Zilveren Dolfijn als een uitvinding moet beschouwen. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Zwendel Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Mijn favoriet is het geluidswapen uit De Zaak Zonnebloem. http://www.inzichten.nl/kunst/kunst_90.htm Quote
Bart 01 Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Hier nog twijfel, maar waarschijnlijk ga ik voor jeugdsentiment kiezen op nr 1: Quote
Kool Thing Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Hier nog twijfel, maar waarschijnlijk ga ik voor jeugdsentiment kiezen: pano.jpg Helemaal niet meer aangedacht Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
grim Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 alle suggesties zijn welkom, ik blijf hangen bij de uitvinding van Barabas en Gobelijn Quote
Bonte Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Ik hou het bescheiden met de tijdmachine uit UW1. Quote
Guest Kontiki Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Giet ze maar in top 5'jes. Er zijn nu al meer dan 300 albums te winnen, maar er volgen er nog. dat worden weer zware strippakketten die jek an winnen. Quote
Kool Thing Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Benieuwd of 'De Schakelaar' de uiteindelijke winnaar wordt... Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
belgiumdog Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 ja dat zou ik wel eens willen uitproberen die schakelaar , mmmmmmmm word er al heel rood van Quote
beus Posted January 21, 2015 Author Posted January 21, 2015 ik had ook al aan panoramix en guust gedacht en de lustige slurvers van jommeke is me altijd bijgebleven maar verder, kan je dan een listig plan ook als uitvinding zien? zoals het koffertje met pistool uit 100 bullets bepaalde drugs hebben ook een grote impact zoals venom van in batman maar is dat een echte uitvinding? mijn communniezieltje had nog niet aan de schakelaar gedacht Quote
Kool Thing Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Een 'listig plan' of 'drugs' zou ik toch niet als een uitvinding zien. Het lijkt me eerder iets technisch of mechanisch, zoals de Zwendelstraal, een hels orgel of het Sprietatoom. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
retep Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 De schakelaar is natuurlijk een top uitvinding. Al die teletijd- en teleporteer machines zijn zo veel voorkomend dat ze niet meer bijzonder en origineel zijn. De megalomane uitvindingen van stomp vind ik wel aardig: die ontwaakte To-ar of die droom beinvoed machine. Uit Isabel: het diamant aangedreven vliegende eiland...... Quote
Waldorf Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 De teletijdmachine is voor de hand liggend, maar het is de beste uitvinding ooit. Scenario-technisch lost het veel problemen op, maar het onderliggende verlangen om het verleden te willen kennen spreekt mij al altijd aan. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
retep Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 En de uitvindingen van de graaf van Rommelgem natuurlijk of de falende Zwendel uitvindingen..... Quote
Zwendel Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Er worden hier weer ongefundeerde uitspraken gedaan! Quote
Rork Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Hm, lastige. Guust en Barabas zijn natuurlijk eenvoudig, maar waar leg je de grens? De hond van 6 miljoen (onderdelen)? Ondoordringbaar zwart forte? De 100% methode? Ik ga d'r nog even over nadenken. Quote
Timhardt Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 de krachtpillen van pom anders ook niet mis. al zou ik susan haar pianolessen ook willen kennen (en niet alleen haar pianolessen) Quote
Kool Thing Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Die vond ik ook leuk Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Kool Thing Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Straf dat er nog niets vernoemd werd van die andere uitvindersstrip Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Kool Thing Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Nog een zekerheid voor me: metamol - de metaalverslapper ( De dictator en de paddestoel - Robbedoes en Kwabbernoot ) Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
SPeeDy Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 De brollebril (Nero) waardoor je iedereen alles kan laten doen wat je wil. Zeer gevaarlijke uitvinding als het in de verkeerde handen terechtkomt. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day
lordofindifference Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Als kind was ik wég van deze Quote
Metabaron Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 De bloopermachine van Esther Verkest! :-) Quote
Rork Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 De bloopermachine van Esther Verkest! :-) Waarom doet dat me denken aan de Infinite Improbability Drive uit Hitchhikers guide to the galaxy? Zou die ook in stripvorm zijn uitgebracht? Quote
marioboon Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Die vond ik ook leuk dat bestaat nu http://thehigherlearning.com/2014/10/09/this-guy-made-himself-a-self-folding-paper-plane-machine-gun-video/ Quote
Metabaron Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Waarom doet dat me denken aan de Infinite Improbability Drive uit Hitchhikers guide to the galaxy? Zou die ook in stripvorm zijn uitgebracht? In de jaren '90 in drie delen door DC Comics. http://dc.wikia.com/wiki/Hitchhiker%27s_Guide_to_the_Galaxy_Vol_1 Quote
mig el pig Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 De stasisfields uit De Eeuwige Oorlog Quote
Tweetie Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Qua uitvindingen staat Guust toch echt op eenzame hoogte: Quote
Metabaron Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 De stasisfields uit De Eeuwige Oorlog Dat moet nog steeds mijn favoriete SF-roman zijn. Qua uitvindingen staat Guust toch echt op eenzame hoogte: Gaston.JPG True! Quote
eriktex Posted January 22, 2015 Posted January 22, 2015 Professor Knitsel uit Kari Lente heeft toch ook wel heel wat moois uitgevonden-petonden? Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
grim Posted January 22, 2015 Posted January 22, 2015 zonder alle reeksen opnieuw te moeten lezen, zit er niets in Storm, Thorgal, cyclus van Cyan, Golden City,... Quote
SPeeDy Posted January 22, 2015 Posted January 22, 2015 Als je natuurlijk de SF&Fantasy-strips mee betrekt: daar is alles uitgevonden hé Dan zijn de krachten van Lanfeust en de parallelwereld van Ekhö ook een uitvinding. En wat te denken van de fantastische werelden van Andreas en alle rare objecten (de numerieke kubus bv.) of de Duistere Steden ? Moet de focus niet liggen op de echte uitvinders (de professoren: Barabas, Adhemar, Gobelijn, Zonnebloem, Kumulus, Satanas, etc., de tovenaars: Panoramix (toverdrank), Gargamel (uitvinding: de Smurfin :-), Merlijn, etc. + de eenzame vreemde eend in de bijt zoals Guust)? Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day
Guest Kontiki Posted January 22, 2015 Posted January 22, 2015 Magische krachten tel ik niet mee als uitvindingen tenzij deze bekomen worden dankzij een spuitje, pilletje of een andere vondst van bijvoorbeeld een perforator, ik bedoel professor. Quote
Bart 01 Posted January 22, 2015 Posted January 22, 2015 Raar dat niemand hier Konstantinopel al heeft vermeld, zijn pili-pili pillen zouden nochtans een instant succes zijn. Alhoewel ik me gerealiseerd heb dat Asterix hem waarschijnlijk voor was in de Lauwerkrans Van Cesar. Maar dat was dan technisch gezien een soep en geen pillen. Quote
roi de la bd Posted February 4, 2015 Posted February 4, 2015 In Asterix en de Belgen komt de uitvinding van de friet voor! Dat vind ik pas een goeie uitvinding! Quote
Recommended Posts