Ga naar inhoud

Enki Bilal


Gast Kontiki

Recommended Posts

Opgepast, Casterman baseerde zich voor de oplage van Enki Bilals De Kleur van de Lucht op de slechtst verkochte strip van Bilal. Gevolg: weinig winkels hebben al hun aantal bestelde exemplaren ontvangen waardoor er nu al schaarste is van het album dat sneller uitverkocht zal raken.

Link naar reactie

Ik heb de laatste boeken van Bilal niet meer gekocht, ze zien er onaantrekkelijk uit voor mij.

In elk geval veel minder mooi dan zijn vroeg werk...

Ik weet nog dat ik, indertijd, 'het dorpje dat ging vliegen' geweldig vond...Maar nu...

Mis ik iets?

 

Idem dito.  Ik denk dat hij zich momenteel meer in de hogere mercantiele regionen bevindt. 

Link naar reactie

bovenstaande reeks, die begint met de slaap van het monster is nochtans geweldig.

geen gemakkelijke strips, dat ga ik nooit beweren, maar deze, samen met de nikopol trilogie, de jacht en de 4 boeken in de voorbijgangersreeks zijn geweldig als je wat uitdaging houdt. Het is niet onbegrijpelijk zoals hierboven soms wordt gesteld, maar gewoon niet evident. Eens je het verhaal openbreekt, is het een erg bevredigende leeservaring. je bent er wel een paar uur per boek mee zoet als je alles wil begrijpen, of een poging doen.

 

na vier? ben ik ook gestopt. je kan niet alles volgen en hij lijkt me ook over zijn hoogtepunt heen sindsdien.

Link naar reactie

Op financieel gebied is het tegendeel waar. Zijn originele schilderijen halen gemiddeld 100.000 euro per schilderij. 

http://www.lefigaro.fr/culture/encheres/2012/10/30/03016-20121030ARTFIG00427-la-vente-bilal-couronnee-de-succes.php

 

 

dat kan ik me wel voorstellen, ik vind zijn kunst nog zeer mooi, maar qua verhaal vind ik het allemaal minder. ik las na vier nog wel 2 boeken van hem, animalz en julia & roem, maar die deden me beiden niets meer

Link naar reactie

De man wordt hier wel veel te kort gedaan.

Ooit was hij één van mijn absolute helden, de 3 b's: baudoin, bilal, bourgeon.

De Nikopol trilogie en ook de boeken rond de slaap van het monster, dat zijn verhalen vol frisse en gedurfde ideeën die je vandaag niet zo gauw meer tegenkomt (manga even terzijde gelaten)

Link naar reactie

Het schip van steen, de rest van die reeks en de Nikopol-trilogie zijn prachtige strips die mij zeer dierbaar zijn. Daarna ontleende ik uit de bib De slaap van het monster en Animal'z, maar ik ben niet over de helft geraakt. Blijkbaar ben ik niet de enige.

 

In die albums werd ik totaal niet in het verhaal gezogen, maar ik las misschien niet ver genoeg. In ieder geval deden de tekeningen mij ook niets meer. (En ook de lettering was erg storend, als ik mij goed herinner.)

 

(Aan dat laatste ben ik trouwens erg gevoelig, een belettering die mij niet aanstaat kan heel mijn leeservaring verpesten.)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...