Guest Kontiki Posted January 24, 2015 Share Posted January 24, 2015 Opgepast, Casterman baseerde zich voor de oplage van Enki Bilals De Kleur van de Lucht op de slechtst verkochte strip van Bilal. Gevolg: weinig winkels hebben al hun aantal bestelde exemplaren ontvangen waardoor er nu al schaarste is van het album dat sneller uitverkocht zal raken. Quote Link to comment
Tweetie Posted January 24, 2015 Share Posted January 24, 2015 Toevallig net een gekocht, zonder dit gelezen te hebben. Dat de prijs nu maar de hoogte in mag schieten! Waarschijnlijk zorgt dit soort berichten ervoor dat hij nu in een mum van tijd overal van de planken in de SSZ'en verdwenen is. Quote Link to comment
Original Posted January 24, 2015 Share Posted January 24, 2015 Voor Amsterdam en omgeving: Er ligt een goede stapel bij Lambiek Voor verder weg: www.Lambiek.net. (Nee, ik werk niet voor Lambiek. Heb er slechts mijn exemplaar gehaald) Quote Link to comment
linthout Posted January 24, 2015 Share Posted January 24, 2015 Ik heb de laatste boeken van Bilal niet meer gekocht, ze zien er onaantrekkelijk uit voor mij. In elk geval veel minder mooi dan zijn vroeg werk... Ik weet nog dat ik, indertijd, 'het dorpje dat ging vliegen' geweldig vond...Maar nu... Mis ik iets? Quote Link to comment
fenip Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Ik heb de laatste boeken van Bilal niet meer gekocht, ze zien er onaantrekkelijk uit voor mij. In elk geval veel minder mooi dan zijn vroeg werk... Ik weet nog dat ik, indertijd, 'het dorpje dat ging vliegen' geweldig vond...Maar nu... Mis ik iets? Idem dito. Ik denk dat hij zich momenteel meer in de hogere mercantiele regionen bevindt. Quote http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=33998 http://www.2dgalleries.com/browse/profile?id=190 Link to comment
Kool Thing Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Ik ben ook afgehaakt na de Nikopoltriologie. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
marioboon Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Idem dito. Ik denk dat hij zich momenteel meer in de hogere mercantiele regionen bevindt. Je zou voor minder. Toch? Quote Link to comment
Elvis Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Bilal krijg ik niet gelezen... Quote Link to comment
shakeitupguy Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Ik ben ook afgehaakt na de Nikopoltriologie. Dat is ook het enige wat ik heb van hem. Quote Link to comment
Kool Thing Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Dat is ook het enige wat ik heb van hem. Ik hield wel van zijn vroeger werk. De Jacht blijf ik een prachtige strip vinden. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Olsimar Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Ik hield wel van zijn vroeger werk. De Jacht blijf ik een prachtige strip vinden. Ook die heb ik niet kunnen verteren...geen Bilal pour moi. Quote Link to comment
Rik Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Ik hield wel van zijn vroeger werk. De Jacht blijf ik een prachtige strip vinden. De hele voorbijgangercyclus vind ik wel ok! De jacht is wel mijn favoriet uit die reeks. Exterminator 17 blijf ik ook goed vinden... Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Veto Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 Ook bij mij geen enkel Bilal-album in mijn verzameling. Toptekeningen maar de verhalen... brrr... daar kom ik niet doorheen. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
beus Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 ik vind zijn oud werk ook goed zoals het dorpje dat ging vliegen en de falangisten maar recenter werk krijg ik ook niet gelezen Quote Link to comment
Swagman Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 Heb altijd gedacht dat het aan mij lag, dat ik er niet doorheen kom, vind de tekeningen geweldig, maar de verhalen........ brrrr. Quote Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien. Link to comment
Kool Thing Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 Straks gaat die oplage nog te groot zijn Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Daan Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 Dit kwartet kon mij op een bijzondere, wat magisch-realistische, manier toch wel bekoren. Deed me een beetje denken aan een David Lynch gaat SF-film, hoewel zijn films mij dan weer helemaal niets doen. Quote Link to comment
Timhardt Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 bovenstaande reeks, die begint met de slaap van het monster is nochtans geweldig. geen gemakkelijke strips, dat ga ik nooit beweren, maar deze, samen met de nikopol trilogie, de jacht en de 4 boeken in de voorbijgangersreeks zijn geweldig als je wat uitdaging houdt. Het is niet onbegrijpelijk zoals hierboven soms wordt gesteld, maar gewoon niet evident. Eens je het verhaal openbreekt, is het een erg bevredigende leeservaring. je bent er wel een paar uur per boek mee zoet als je alles wil begrijpen, of een poging doen. na vier? ben ik ook gestopt. je kan niet alles volgen en hij lijkt me ook over zijn hoogtepunt heen sindsdien. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 Op financieel gebied is het tegendeel waar. Zijn originele schilderijen halen gemiddeld 100.000 euro per schilderij. http://www.lefigaro.fr/culture/encheres/2012/10/30/03016-20121030ARTFIG00427-la-vente-bilal-couronnee-de-succes.php Quote Link to comment
Timhardt Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 Op financieel gebied is het tegendeel waar. Zijn originele schilderijen halen gemiddeld 100.000 euro per schilderij. http://www.lefigaro.fr/culture/encheres/2012/10/30/03016-20121030ARTFIG00427-la-vente-bilal-couronnee-de-succes.php dat kan ik me wel voorstellen, ik vind zijn kunst nog zeer mooi, maar qua verhaal vind ik het allemaal minder. ik las na vier nog wel 2 boeken van hem, animalz en julia & roem, maar die deden me beiden niets meer Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 Heeft het niet te maken met de scenarist? Albums zoals Animal'Z enz... zijn inderdaad minder. Maar die schreef hij zelf, dacht ik? Quote Link to comment
JoHe59 Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 Aan diegenen die de reeks Er was eens 'n voorbijganger qua verhaal goed vinden en de rest van Bilal niet: Er was eens... is geschreven door Pierre Christin en niet door Bilal. En ter info: na de Alcide Nikopol-trilogie ben ik ook met Bilal gestopt. Quote Link to comment
Zwendel Posted January 30, 2015 Share Posted January 30, 2015 Heb de enige Bilal die ik heb na 25 jaar eens herlezen. Het Schip van Steen en ik weet nu weer waarom ik er niets meer van gekocht heb. Het verhaal is een samenraapsel van cliche's en slaat nergens op. Quote Link to comment
Timhardt Posted January 31, 2015 Share Posted January 31, 2015 De man wordt hier wel veel te kort gedaan. Ooit was hij één van mijn absolute helden, de 3 b's: baudoin, bilal, bourgeon. De Nikopol trilogie en ook de boeken rond de slaap van het monster, dat zijn verhalen vol frisse en gedurfde ideeën die je vandaag niet zo gauw meer tegenkomt (manga even terzijde gelaten) Quote Link to comment
Roque Ja Posted January 31, 2015 Share Posted January 31, 2015 Het schip van steen, de rest van die reeks en de Nikopol-trilogie zijn prachtige strips die mij zeer dierbaar zijn. Daarna ontleende ik uit de bib De slaap van het monster en Animal'z, maar ik ben niet over de helft geraakt. Blijkbaar ben ik niet de enige. In die albums werd ik totaal niet in het verhaal gezogen, maar ik las misschien niet ver genoeg. In ieder geval deden de tekeningen mij ook niets meer. (En ook de lettering was erg storend, als ik mij goed herinner.) (Aan dat laatste ben ik trouwens erg gevoelig, een belettering die mij niet aanstaat kan heel mijn leeservaring verpesten.) Quote Link to comment
Recommended Posts