Ga naar inhoud

Facts 2015 : 26&27 September - 25Ste Editie!


shakeitupguy

Recommended Posts

Na het bekijken van Game of Thrones: The Musical ben ik meer dan ooit overtuigd, haal Emilia Clarke naar Gent [emoji106]

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Zou heel leuk zijn, maar ik vraag me af of het realistisch is om haar naar Gent te krijgen. Ik hoop wederom op Katee Sackhoff (Battlestar Galactica, Riddick, 24).  :wub:

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

tsja. Ik weet niet genoeg van de organisatie af, laat staan de financien, maar ik kan me voorstellen dat dan de prijzen van de inkom (BE) aka entree (NL) op een ander niveau komen te liggen. Dan krijg je tickets die de prijzen van een DCC of First Look naderen. En FACTS heeft altijd geprobeerd dit zo laag mogelijk te houden. (dat weet ik dan wel weer)

het maakt dan wellicht ook een verschil of je een event organiseert uit het oogpunt van een stichting of vanuit de gedachte van een bedrijf... we zullen zien wat de toekomst brengt!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

niet op dat vlak. Nooit met financien enzo.

Ook nooit betrokken geweest bij het uitnodigen van acteurs en opstellen van contracten.

 

Al weet ik dat het geen enkel probleem is om acteurs (lees: grote namen) te strikken, maar het gaat om een afweging (aantal handtekeningen, kostenplaatje, vluchten) die moet worden gemaakt en dat is altijd intern geweest.

 

Ik maak en maakte me enkel druk om het reilen en zeilen van de Artist Alley, waar ik gedurende het hele jaar mee bezig ben.

 

En soms deed ik mee met het regelen van de poster en 1 keer heb ik een acteur (Terminator-dame) uitgenodigd en ik deed nog wel andere dingen... maar niet over het onderwerp van 'grote namen'.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Tijd voor een nieuwe officiële aankondiging met maar liefst 3 tekenaars.

De liefhebbers van de Orakel reeks zullen in hun nopjes zijn want na verleden jaar Stefano Martino (deel 1) te hebben ontmoet, kan men dit jaar aanschuiven

bij de 3 andere tekenaars :

Benoît Bertrand : deel 2

Gwendal Lemercier : deel 3 dat tegen FACTS zal verschijnen (ook bekend van de Durandal reeks, Godenschemering 0 en Elfen 9)

Nicolas Demare : deel 4 dat tegen dan nog niet zal verschenen zijn (ook bekend van de Merlijn - Queeste van het zwaard en Sagen van de Tafelronde 2)

 

Deze 3 tekenaars zullen normaliter te vinden zijn bij Daedalus

 

Oh ja, binnenkort kondigen we een levende comic legende aan :-)

 

 

NicolaDemare5.jpg

BenoitBertrand3.jpg

GwendalLemercier1.gif

Link naar reactie

Facebook pagina van FACTS. Early bird kost dit jaar 30 euro!!

 

WTF?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Na de overname verhuist Facts van datum en verhoogt de inkom prijs serieus. Hmmm, dan mag je niet sceptisch worden veronderstel ik....

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik vind het ook schandalig. Enkel en alleen om een uur vroeger binnen te kunnen. Diegenen die voor de artists komen staan dan nog 60 minuten te wachten (als ze op tijd beginnen tenminste) Vorig jaar stonden de mensen met early bird om 11u nog op Ethan Van Sciver te wachten.

Link naar reactie

Na de overname verhuist Facts van datum en verhoogt de inkom prijs serieus. Hmmm, dan mag je niet sceptisch worden veronderstel ik....

De verplaatsing van de datum heeft niks te maken met de overname. Dit was vorig jaar al gekend omdat onze datum al was ingenomen door een andere beurs.

Daarom hebben we moeten uitwijken naar een ander weekend. We willen natuurlijk volgend jaar jullie terug verwelkomen in oktober zoals dit de andere jaren al het geval was.

Link naar reactie

Ik vind het ook schandalig. Enkel en alleen om een uur vroeger binnen te kunnen. Diegenen die voor de artists komen staan dan nog 60 minuten te wachten (als ze op tijd beginnen tenminste) Vorig jaar stonden de mensen met early bird om 11u nog op Ethan Van Sciver te wachten.

Niemand wordt verplicht om een Early Bird ticket te kopen.  De meeste bezoekers kopen dat ticket trouwens om een extra uur eerder binnen te kunnen om als eerste van een rustige beurs te kunnen genieten en niet om aan te schuiven bij de tekenaars. 

 

Ethan Van Sciver was te laat omdat zijn vliegtuig serieus wat vertraging had en dat is iets dat wij als organisatie niet in handen hebben. Net zoals we niet hebben voorzien dat Barbara Canepa het nodig vond om tot zaterdag in de late namiddag sightseeing te gaan doen in Gent :-p

 

Paco Diaz is al begonnen om 9 uur met gratis tekeningen voor de eerste EB-kopers wat enorm geapprecieerd werd. Het jaar voordien werd dat gedaan met Erik Larsen en ook dit jaar hoop ik een uitgenodigde tekenaar of 2 al om 9 uur te laten tekenen voor de EB-kopers.

 

We weten dat we niet iedereen kunnen tevreden stellen maar proberen toch voor zoveel mogelijk bezoekers ons best te doen.

Link naar reactie

Ik weet ook wel dat er getracht wordt om iedereen tevreden te stellen. Maar bij de serieuze prijsverhoging van de early bird heb ik toch mijn bedenken. En aan de reacties op Facebook te zien ben ik niet de enige.

 

2

 

Het stoort me ook niet dat de prijs stijgt, maar deze is gewoon absurd. Het komt bij mij persoonlijk eerder over als mensen uitlachen terwijl je ze afzet, waarmee ik geen afbreuk wil doen aan alle tijd en werk die jullie er in steken. Alle respect daarvoor.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

2

 

Het stoort me ook niet dat de prijs stijgt, maar deze is gewoon absurd. 

 

En 3. 

 

De prijzen zijn best wel hoog als ik het met het stripfestival in Breda vergelijk. Daar heb ik voor 12,50 Euro een weekend ticket. Met wat lopen kan ik daar gratis parkeren. In Gent ben ik voor een weekend 2 x 14 Euro + parkeergeld kwijt. 

 

En die heb ik het nog niet over de early bird tickets die twee keer de prijs van een normaal ticket zijn voor een uurtje extra. 

Link naar reactie

De gelimiteerde early bird tickets raken toch wel uitverkocht. Dit type bezoeker heeft nl. over het algemeen geen probleem met dit soort prijzen.

Of het slim is is een tweede aangezien er nu al een negatieve buzz op b.v. facebook ontstaat. De gunfactor richting de organisatie verdwijnt nl. ook snel nu FACTS door een commerciële club is overgenomen.

Link naar reactie

De gelimiteerde early bird tickets raken toch wel uitverkocht. Dit type bezoeker heeft nl. over het algemeen geen probleem met dit soort prijzen.

Of het slim is is een tweede aangezien er nu al een negatieve buzz op b.v. facebook ontstaat. De gunfactor richting de organisatie verdwijnt nl. ook snel nu FACTS door een commerciële club is overgenomen.

 

Een bepaalde bezoekersgroep zal het niks uitmaken ( in de zin van: wel klagen en toch kopen), maar ik denk dat er toch heel veel bezoekers nu een gewoon ticket zullen nemen.

Link naar reactie

 

 

De prijzen zijn best wel hoog als ik het met het stripfestival in Breda vergelijk. Daar heb ik voor 12,50 Euro een weekend ticket. Met wat lopen kan ik daar gratis parkeren. In Gent ben ik voor een weekend 2 x 14 Euro + parkeergeld kwijt. 

 

 

NIet om een keileuke beurs te dissen, maar hoe je het ook bekijkt: je kan Breda niet met Gent vergelijken!

De ene is een beurs en de ander wil ik meer een event noemen.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Leg eens het verschil uit tussen een beurs en een event.

Naar mijn mening is daar geen verschil in. Je hebt wellicht meer diverse activiteiten onder 1 dak, maar de meeste mensen komen toch voor hun eigen interesse. Voor mij is FACTS een stripbeurs met erg veel randactiviteiten. :e002:  :e012:

Link naar reactie

Ik heb F.A.C.T.S. nooit als een stripbeurs beschouwd, eigenlijk. De signeersessies voelen eerder aan als een nevenactiviteit. Waarmee ik geen afbreuk wil doen ervan, alleen ligt voor mij veel meer het accent op een leuke dag beleven, temidden van uitgelaten en gelukkige mensen die voor een heerlijke vibe zorgen, en daar komen toevallig naast cosplayers en games en fascinerende koopwaar en demo's en acteurs ook strips aan te pas.

 

Dus ja. Ik kan me heel goed vinden in de omschrijving dat 't meer een event dan een beurs is.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...