Ga naar inhoud

Kriss Van Valnor


Yoshi

Recommended Posts

  • 1 month later...

Ik heb het toch allemaal vriendelijk neergeschreven, maar één vrijblijvende tip voor iedereen die den Ros op café tegenkomt, en het gezellig wil houden. Zeg nooit maar ook nooit dat de Blauwe Ziekte een slecht album is. Een half jaar later zag ik Yves Sente terug op een receptie, en zelfs hij herkende me nog aan het feit dat ik dat toen zei...  

 

Ik heb hem een keer geconfronteerd dat ik  'de blauwe ziekte' erg sterk vind lijken op het album 'de sluimerende dood' uit de serie Storm. Hij kent dat album niet en verwees me naar Jean van Hamme. Jean is een keer beschuldigd van plagiaat uit het Bourne verhaal. Dat heeft hij kunnen schikken.  Het gesprek bleef gewoon gezellig en hij bleef een spraakwaterval!

Link naar reactie
  • 9 months later...

Op de stripspeciaalzaak.be bij de bespreking van het jongste album van Kriss van Valnor:

 

Met nog drie albums te gaan binnen deze Thorgal-spin-off over Kriss van Valnor (....)

 

 

Mijn vraag lijkt dus beantwoord.

Kunnen we 100% op die informatie vertrouwen? Of beter: mag Dai Heinen 100% op zijn bron vertrouwen?

Link naar reactie

In diverse Franse interviews zei nieuwe scenarist Dorison dat ze het oorspronkelijke plan van Yves Sente en Yann om de spin-offreeksen te laten samenvloeien in Thorgal zoveel zullen volgen. Dat zal gebeuren met het vooropgestelde aantal albums.

Link naar reactie
  • 7 months later...

Ja, eindelijk nieuws:

"Het schema dat in de albums van Thorgal, Wolvin, Kriss van Valnor en De Jonge Jaren is uitgetekend, blijft gehandhaafd. Kriss van Valnor stopt dus na deel 8" (De SSZ: Thorgal: de grote schoonmaak http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Thorgal )

Link naar reactie

Beste Thorgal is de vijfde. punt. 

Mee oneens. De verhalen met Kriss de Valnor hebben mijn voorkeur. De nummer 3 in de Schurken + Feeksen Top-333 geeft een verhaal net ff wat meer.

Het zal je duidelijk zijn, dat ik haar comeback via die spin-off dan ook toejuich.

 

******************************************

 

@Peter Motte. Maar wie gaat album 7 en 8 tekenen? Hopelijk geen stijlbreuk.

 

Kriss' prioriteit is nu haar zoon Aniel; Thorgal zoekt eveneens Aniel in de hoofdreeks. Verwacht Kriss en Thorgal weer samen in deel 36, en verwachte Aaricia's dood in deel 35 of 36, maar Rosinski

heeft dat afgeraden. Onder druk van de goden is Kriss in elk geval gematigder en daardoor acceptabeler voor Thorgal. Jolan en Louve gaan hun eigen weg. Benieuwd hoe dit verdergaat.

"Preview #37":

2d7ufzl.jpg

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

De spin offs van Thorgal zijn vreselijk goed....allemaal, eigenlijk beter dan de latere delen in de hoofdreeks. En Kriss misschien wel de beste.

Geweldig initiatief en terecht een groot succes....

 

Samber mooie reeks, ook de andere generaties, niks mis mee.

 

Waarom mogen strips niet commercieel zijn.....het is toch logisch dat ze spin offs maken als er succes is, dat gebeurt met alles. Als iets goed en succesvol is vooral doen.......niet mee eens.....dan koop je het toch niet meer....ik en vele anderen (gezien de verkopen) hebben er geen moeite mee.

Link naar reactie

Mee oneens. De verhalen met Kriss de Valnor hebben mijn voorkeur. De nummer 3 in de Schurken + Feeksen Top-333 geeft een verhaal net ff wat meer.

Het zal je duidelijk zijn, dat ik haar comeback via die spin-off dan ook toejuich.

 

******************************************

 

@Peter Motte. Maar wie gaat album 7 en 8 tekenen? Hopelijk geen stijlbreuk.

 

Kriss' prioriteit is nu haar zoon Aniel; Thorgal zoekt eveneens Aniel in de hoofdreeks. Verwacht Kriss en Thorgal weer samen in deel 36, en verwachte Aaricia's dood in deel 35 of 36, maar Rosinski

heeft dat afgeraden. Onder druk van de goden is Kriss in elk geval gematigder en daardoor acceptabeler voor Thorgal. Jolan en Louve gaan hun eigen weg. Benieuwd hoe dit verdergaat.

"Preview #37":

2d7ufzl.jpg

Ik zie dat toch niet zo graag: Kriss die stilaan een even grote softie wordt als Aaricia :(

Link naar reactie

Ja, eindelijk nieuws:

"Het schema dat in de albums van Thorgal, Wolvin, Kriss van Valnor en De Jonge Jaren is uitgetekend, blijft gehandhaafd. Kriss van Valnor stopt dus na deel 8" (De SSZ: Thorgal: de grote schoonmaak http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Thorgal )

Dank! Dat was interessant om te lezen en hielp me met enkele zaken waar ik me al over achter de oren aan het krabben was.

Aaricia laten overlijden lijkt me ook geen goed plan, en na zovele vele albums waarin Thorgal het alleen maar heeft over Aaricia voor en Aaricia na lijkt het me ook niet gepast dat hij haar zo eventjes aan de kant schuift voor wie dan ook.....

Ben benieuwd!

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...