Ga naar inhoud

Olivier Ledroit


Timhardt

Recommended Posts

Ik ben een liefhebber van de man zijn werk, het is geen geheim zeker?

 

Als geheel vond ik xoco (op scenario van mosdi) en requiem (op scenario van pat mills) maar gedeeltelijk geslaagd en die heb ik weer weggedaan.

 

Maar een reeks als de kronieken van de zwarte maan - 14 delen (de hoofdcyclus) - met zijn fantasierijke, over the top, middeleeuwse setting - was als geheel wel erg geslaagd en perfect bevat- en begrijpbaar. (En we hebben maar een jaar of 20 moeten wachten...;)

 

Ook van het drieluik Sha kan ik nog genieten zoals de eerste keer.

 

Ledroit is begonnen aan een nieuw vierluik: Wika, tussen fantasy en steampunk zegt de backcover.

Deel 1 is nog redelijk recent uitgekomen en de reacties bij onze zuiderburen zijn erg goed.

Zou er ook een nl vertaling komen?

hieronder alvast wat prentjes...stunning:

 

 

T_44739.JPG

 

G_13794_01.JPG

 

G_13794_02.JPG

 

G_13794_03.JPG

 

 

Link naar reactie

Ik dacht in een interview gelezen te hebben dat hij deze reeks een beetje gemaakt heeft voor zijn dochtertje die zijn andere werk nog niet mag lezen. De tekenaar van Blacksad noemde dit ook als een reden om Tovenarij te tekenen.

Link naar reactie

Op het eerste gezicht oogt het nogal 'jaren '90' : zeer druk, lelijke inkleuring, cliché-fantasy, ...  Maar 't zou wel kunnen goed zijn.  De uitgever zal er waarschijnlijk zijn broek niet aan scheuren. Lijkt me ideaal voor DDB.

 

dat is ledroit he: you love it or you hate it :)

 

over wika kan ik nog niets zeggen, maar zwarte maan was zeker geen cliché fantasy verhaal. Het liet zich lezen zoals de laatste 10 delen van berserk: één langgerekt gevecht (met een deel of 3 voorstelling van de diverse pionnen).

Link naar reactie

Ik heb er niets van gelezen. De tekeningen hierboven doen me ook geen zin krijgen het te lezen. 

Mij echt wel. Barok en gedetailleerd, meestal wordt er niet zoveel werk in een tekening gestoken.

 't Is geen spek naar ieders bek, maar anderzijds, er zijn strips waar anderen laaiend enthousiast over zijn die ik dan weer niet doorworsteld krijg. Da's nu eenmaal het toffe aan strips: de diversiteit. :)

Link naar reactie

bij mij ook, xoco bedoel ik. die reeks verzandde zoals helaas veel europese fantasy in jibberish gewauwel waar geen touw meer aan vast te knopen valt. xoco weer verkocht. Kronieken en Sha waren daar vrij van en volledig te begrijpen. tekeningen zijn uiteraard wel vol overdreven pathos, ik kan dat wel hebben nu en dan. (zie ook samber, maar bij samber staat vooral het verhaal bol van overdreven emotie)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...